Kisalföld logö

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 11°C | 22°C

Tesztgyőztes a SEAT Ibiza Cupra

Fölényesen győzött a német Auto Bild magazin összehasonlító tesztjén a dízel SEAT Ibiza Cupra TDI.

 Fölényesen győzött az Auto Bild 2004/45. számában megjelent összehasonlító tesztben a dízel SEAT Ibiza Cupra. A 160 lóerős PD TDI motoros változatot neves francia GTI-kkel mérte össze a mérvadó német autós hetilap: a Peugeot 206 RC és a Renault Clio RS volt az ellenfél.

A tesztben kiemelik, hogy a turbólyuk áthidalása után az Ibiza Cupra TDI „elindul, mint a vaddisznó" és a TDI Cupra robbanásszerűen gyorsul. Az Ibiza Cupra TDI-t egyedül a francia kisautóknál keményebb futóműve miatt éri kritika, ami részben annak tudható be, hogy a SEAT Ibiza Cupra futóművét extrém kanyarsebességre hangolta a SEAT.
Az Auto Bild három kritérium-csoportba sorolja az összehasonlítás alapját adó mérési eredményeket és benyomásokat. Az elsőben a mérhető tényezőket (menetteljesítmények, térkínálat, lassulás, zajszint) értékeli a lap. A tágas és rettenetesen erős Ibiza Cupra 154 ponttal utcahosszal nyer, a két francia kisautó egyaránt 142 pontot ért el.

A következő csoporthoz a szubjektív benyomások tartoznak, a motor, a futómű viselkedését értékelik a tapasztalt szakújságírók, de ide tartozik a minőségi összbenyomás, az ülés és az üléshelyzet, vagy a kényelem is. Ebben az értékelésben a SEAT a 206-tal holtversenyben végzett az élen, 161 ponttal.
A teszt kimenetelét befolyásoló harmadik csoportban a költségek terén versenyeznek a résztvevő autók. Az Ibiza Cupra TDI itt végképp egyértelművé tette elsőségét, amennyiben 131 pontot szerzett, míg a Clio csak 114-et, a Peugeot pedig 108-at.

Döntő tényező volt, hogy a Clio RS 6,6-17,1 litert fogyasztott, a 206 RC pedig 7,9-18,1 liter között. Eközben az Ibiza Cupra TDI, ez a brutális GTI-verő, rakétaszerű gyorsulása ellenére is beérte 4,7-12,1 literrel százon. A SEAT fogyasztási átlaga a kemény tesztet követően 6,9, a Renault-é 9,7, a 206-é 11,1 literre adódott.
Összesen 446 pontot szerzett a maximális 600-ból az Ibiza Cupra TDI, a francia GTI-k egyaránt 411-et gyűjtögettek össze. A győzelem értékét növeli, hogy az Ibiza nem alacsonyabb fogyasztásával nyert, ami egy élményautónál aligha áll az első helyen, hanem a 330 Nm-es nyomatékból fakadó élvezetesebb vezethetőségével.

A teszt összefoglalásában a következőket írja a cikk szerzője: sprintelni és spórolni az Ibiza tud a legjobban. Ütős nyomatéka mellett a TDI motor takarékossága példaértékű. Aki gyorsan vezet, a temperamentumos spanyolban sokkal kisebb élvezeti átalányt fizet, mint a francia benzinesekben (a Clio ráadásul 98-as extrát igényel).

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Intelligens abroncsok

A Shelby GR-1 nemcsak a guminyomást, hanem az abroncsok hőmérsékletét is folyamatosan méri.  Tovább olvasom