Kisalföld logö

2016. 10. 01. szombat - Malvin 13°C | 23°C

Tesztelik a BMW hidrogénhajtású modelljét

A BMW csoport a hétköznapi használat tapasztalatait használja fel a modell továbbfejlesztésében.

A BMW tavaly szeptemberben mutatta be a világ első, sorozatgyártásra alkalmas hidrogénhajtású autóját, a BMW Hydrogen 7 modellt, amely nemcsak a BMW csoport számára mérföldkő a fosszilis energiahordozóktól független kor felé vezető úton, hanem egy jelzés is az egész autóés energiaipar számára. A BMW csoport a sorozatgyártásra alkalmas BMW Hyd rogen 7 modellből száz darabot készített, amelyeket politikai, gazdasági és közéleti személyiségeknek adnak tesztelésre. A szemléletváltáson túl e tesztelések másik célja, hogy a hétköznapi használat tapasztalatait felhasználják a modell továbbfejlesztésében.

Az innovatív hidrogén hajtás előnyeit a BMW csoport koncepciójának megfelelően magas rangú európai uniós tisztségviselők is tesztelik: Günter Verheugen, az Európai Bizottság alelnöke és Andris Piebalgs, a Bizottság energiaügyekért felelős tagja is egy-egy hidrogénhajtású BMW modellen ismerkednek a technológia nyújtotta lehetőségekkel.

„A két bizottsági tag iránymutató lépésre szánta el magát. A klímavédelem közös feladatunk, amelynek megoldásához példaképekre van szükségünk. Az ilyen lépésekkel a csúcstechnológiát fejlesztő munkahelyek Európa-szerte biztosabbá válnak" - mondta Manfred Schoch, a BMW üzemi tanácsainak egyesített elnöke, aki május 2-án adta át a két BMW Hydrogen 7-es modellt az Európai Uniós tisztségviselőnek.

A tesztelési programban több magas rangú német politikus is részt vesz. A hidrogénhajtású 7-es BMW előnyeit elsőként Michael Glos, a német gazdasági és technológiai szövetségi miniszter tapasztalhatta meg, aki 2007. április 20-án Berlinben vette át Hydrogen 7-es modelljét. „A hidrogéntechnológiának köszönhetően Németország hosszútávon képes lesz megőrizni vezető szerepét a technológiai fejlesztések terén. A BMW ékes példája annak, hogy a német autóipar hogyan próbálja újabb és újabb innovatív megoldásokkal biztosítani a hosszú távú mobilitást" - mondta a szövetségi miniszter.

Dr. Werner Schnappauf a bajor környezetvédelmi miniszter és Erwin Huber, gazdasági kapcsolatokért felelős miniszter is egy-egy hidrogénhajtású modellt tesztelnek. „Egy újabb ipari forradalomra van szükség, amelyben a hidrogént már üzemanyagként használjuk. A BMW szériagyártásra alkalmas hidrogén üzemű autója egy mérföldkő ebben a folyamatban" - mondta a bajor környezetvédelmi miniszter. A gazdasági kapcsolatokért felelős miniszter szintén üdvözölte a BMW fejlesztését, és hangsúlyozta, hogy a BMW, mint a világ egyik vezető autógyártója jelentős mértékben járult hozzá a fenntartható mobilitáshoz. A környezetvédelmi miniszter a modellt környezetvédelmi szempontokból is teszteli, és az eredményeket megosztja a BMW mérnökeivel.

A tesztelési kezdeményezéshez április végén München főpolgármestere is csatlakozott. Christian Ude örömét fejezte ki, hogy hivatalos látogatásai során bizonyíthatja majd a hidrogénhajtású BMW modell előnyeit. Májustól Guido Westerwelle, a német szabaddemokrata párt (FDP) elnöke is azon német politikusok táborát gyarapítja, akik a világon először sorozatgyártásra is alkalmas BMW Hydrogen 7-es modelljét tesztelhetik.

A magas rangú politikusok mellett, neves üzletembereket is felkért a bajor gyár a technológia tesztelésére, így Erich Sixt, a Sixt autókölcsönző lánc vezetője mellett Roland Berger, az egyik legnagyobb európai stratégiai tanácsadó cég, a Roland Berger Strategy Consultants vezetője is egy-egy BMW Hydrogen 7 modell segítségével ismerkedik az alternatív hajtás előnyeivel.

A BMW csoport a BMW Hydrogen 7-essel fontos lökést ad a kiszolgáló infrastruktúra fejlesztésének is - amely elsősorban további hidrogénkutak építését jelenti -, hogy a fenntartható mobilitás széles körben elterjedhessen. A hidrogénhajtáshoz szükséges részegységek kifejlesztésében a vállalat szoros együttműködést folytat a beszállítókkal és egyéb partnerekkel, és a gyakorlati tapasztalatoknak köszönhetően mára a hidrogénkutak működtetése megközelíti a benzintöltőpisztolyok kezelhetőségét.

Az első hidrogén üzemanyagtöltő- állomást a BMW csoport közreműködésével 1999. május 5-én nyitották meg a müncheni repülőtéren. Jelenleg világszerte 21 olyan töltőállomás van, ahol hidrogén tankolására alkalmas technikai berendezést alkalmaznak. Európában már nemcsak Németországban, hanem Ausztriában (Graz) és Belgiumban (Brüsszel) is találkozhatunk hidrogénkutakkal.

A hidrogénüzemű BMW Hyd rogen 7 következetes fejlesztési stratégia eredménye, amely előremutató technológiájával a fenntartható mobilitás lehetőségét hordozza. A 7-es limuzint egy 191 kW/260 LE teljesítményű, 12 hengeres motor hajtja, amely álló helyzetből 9,5 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/órás sebességre, és gyorsan, könnyedén képes átváltani a hagyományos Super Plus benzin égetésére is. Az innovatív megoldás a belső térben sem jár hátránnyal: a hátsó utasok ugyanazt a kényelmet élheti át a világ első, mindennapi használatra szánt hidrogénhajtású autójában, mint a hagyományos hajtású 7-es BMW modellekben.

Forrás: Autobazár Magazin

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Legördült a futószalagról az első vadonatúj

A Mazda Motor Corporation 2007. május 21-én ünnepélyes keretek között indította be a vadonatúj… Tovább olvasom