Kisalföld logö

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 9°C | 14°C Még több cikk.

Teszt: Volkswagen Touareg 3.2 V6 tiptronic

Három az egyben: teljes értékű luxuslimuzin és terepjáró, sportautós menettulajdonságokkal – hirdeti büszkén legújabb modelljéről a Volkswagen. A Touareg luxusterepjárót kipróbálva csak annyit mondhatunk: a büszkeségre minden ok megvan.

Pár éve, amikor szakmai körökben szárnyra kapott a hír, hogy a Volkswagent a Mercedes-Benz ellenfelévé fejlesztik, kétkedve fogadtuk. Mára megtörtént a korszakváltás: a  Phaeton luxuslimuzin után megérkezett a Touareg, amely robusztus eleganciájával és műszaki fejlettségével bármely gyártó luxusterepjáróját nehéz helyzetbe hozhatja.
Minden állítható
A hatalmas Touareg vezetésében az a jó, hogy el lehet intézni hihetetlenül egyszerűen is. A váltót betoljuk „D" állásba, a differenciálmű kapcsolóját „high" üzemmódba, a légrugózást „auto" állásba, a szabad magasságot normál helyzetbe – ettől kezdve csak a pedálokkal és a kormánykerékkel van dolgunk. Ha azonban ambiciózusan vezetünk kanyargós úton, a „sport" fokozat alaposan feljavítja az úttartást. Kimondottan rossz úton a „
komfort" állás vasalja észrevétlenné a gödröket. Ha terepre indulunk, a „low" felezőfokozatba állíthatjuk a differenciálművet, és még két fokozatban zárhatjuk is. A magasságot négy fokozat közül választhatjuk ki, a legfelső patakon való átkelésre is alkalmas. Az ülések kényelme vetekszik bármely drága személyautóéval,  hangszigetelés rendkívül hatékony. A multifunkciós
kormánykerék tudása, akárcsak az információs és hifirendszeré, lenyűgöző.
A motor ereje
A jóval két tonna fölötti monstrumhoz talán nem tűnik túl combosnak egy 3,2 literes V6-os benzines, automata váltóval. Ennek ellenére a 220 lóerő, és főképp a 305 newtonméteres nyomaték fürgévé teszi a Touareget, különösen az alsó sebességtartományokban.  Ötven körüli tempóval a hatfokozatú automata ötödikben megy föl a zirc–kardosréti emelkedőn
és negyedikben Pannonhalmára – azért ez sokat mond. A gyári végsebesség 206 km/óra, a jármű a 160-ig terjedő tartományban  hihetetlenül csendes és kellően dinamikus is:  akár 6000-es fordulatról gyorsít a gázpedál mélyre nyomására. A fogyasztás az önsúlynak megfelelően 13–15 liter körül alakul –  ha meg tudjuk állni, hogy a
V6-os finom morgását állandóan előcsalogassuk.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

30 forinttal is drágulhat a benzin

A háborús félelmek miatt világszerte emelkedik az olaj ára: a New York-i árutőzsdén 37 dollár fölé… Tovább olvasom