Kisalföld logö

2017. 12. 15. péntek - Valér 2°C | 8°C Még több cikk.

Teszt: Rexton 2.7 Xdi DSX plus

Kívülről az elegancia és a tekintély jellemzi a Rexton megjelenését, belül biztonságos érzést nyújt.

Kívülről az elegancia és a tekintély jellemzi a Rexton megjelenését, és a belső tér a hasonló árszínvonalú SUV-okkal összehasonítva szintén elegánsabb. Megfelel mindazoknak, akik tekintélyes, modern terepjárót szeretnének  kedvező áron – a Mercedes-Benz technikai alapjaira építve.

A nagyításhoz kattintson a képekre!
Nagy test

A jármű hosszúsága 4720 mm, magassága 1760 (tetősínnel 1830) mm, és szélessége sem csekély, 187 centi. Az elöl-hátul kényelmes elhelyezkedést a 282 centiméteres tengelytáv garantálja. A nagy test egyben divatos is, ehhez az áramvonalas, határozott vonalvezetésű karosszérián kívül a modern formavilágú első és hátsó lámpák is sokat hozzáadnak.

Nagy élvezet

Gyorsulási mérésünk szerint 80-ról 120-ra 9 másodperc alatt rántja fel a termetes karosszériát a 165 lovas Mercedes-dízel az ötsebességes automata sport állásában, ami egy ilyen termetes és súlyos karosszériához képest kimondottan jó érték. A Rexton a városi forgalom ritmusát is könnyedén veszi fel, végsebessége pedig közel 180 km/óra – így országúton és autópályán sem kerülünk alárendelt szerepbe. Lakott területen 4-es fokozatot választ az automata, ilyenkor 1200-as fordulatszámon dolgozik a motor, és a kívánt erő azonnal rendelkezésre áll. Országúton 90 km/óránál 1800-at, az engedélyezett 130-as sztrádatempónál mindössze 2600-at fordul a főtengely, az utazás így szinte zajtalan, de az intenzív gyorsítás lehetősége természetesen fennáll. Az ötsebességes automata téli és sport üzemmóddal is rendelkezik, az utóbbiban gyorsabban reagál a gázpedál lenyomására. Az összkerékhajtást a műszerfalról kapcsolhatjuk be. A rugózási komfort a nagy terepjáróktól elvárható szintet hozza, a magyar utak sem tudják kibillenteni nyugalmából.

Masszív alapok

Az utastér jól szigetelt, a motor csörgése csak hidegen hallatszik be, üzemmeleg állapotban már kellemes morajlás tudatja az erőforrás ténykedését. Az autó összeszerelési minősége kifogástalan, nagyobb úthibákon is zajmentesen gördül át a Rexton. Az utazás kényelmes és biztonságos érzést nyújt. A magas üléspozícióból kiválóan áttekinthetjük a forgalmat, a hatalmas tükrökből mindent jól látunk. A sebességfüggő szervokormány erőteljes rásegítést kapott, így mindenütt gyerekjáték irányítani a hatalmas járművet, és a fék is meggyőzően lassítja a mozgásban lévő több mint két tonnát.

Bőkezűen figyelmes

A beltéri méretek megfelelnek a nagy terepjárókkal szemben támasztott követelményeknek, a csomagtér hatalmas, a tesztelt kivitelben elválasztóhálót is kapott. A fekete műanyagok és a matt műfa betétek esztétikai hatását az alumíniumbetétes könyöklők és krómozott kilincsek dobják fel.
A gazdag felszereltségben egyebek közt négy elektromos ablak, központi zár, tempomat, digitális klíma található, melynek a két ülés közti fúvókáit a hátsó utasok is kezelhetik. A városi manővereket parkolóradar segíti. Az elektromos állítású ülések mechanikus deréktámaszt kaptak.

Elnyűhetetlen

Az Autó Nippon jóvoltából tesztelt DSX plus kivitel 10,23 milliós ára a gyakorlatilag teljes körű felszereltséggel együtt a Ssangyong hagyományaihoz híven kedvezőnek mondható, és mivel a kocsi érzésre elnyűhetetlen (mintha az örökkévalóságnak készült volna), a hosszú távra tervezőknek lehet jó befektetés. Akik pedig foglalkozási vagy hobbicélból inkább terepen használnák a Rextont, azok számára a 8 milliós árhatár alatti, kevesebb extrával szerelt alapkivitel lehet jó választás.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

JAZZ: a Honda-kisautó még jobb lett

A Honda többszörösen díjnyertes kisautója, a sokoldalú „varázsülésekkel", illetve gazdaságos benzinmotorokkal felvértezett Jazz kívül-belül számos változáson esett át. A felfrissített külső megjelenés, a fejlettebb és tetszetősebb műszerfal, illetve az immár rendelhető menetstabilizáló elektronika a legfontosabb újítások. A belső tér nagysága vetekszik a kompakt autókéval. Tovább olvasom