Kisalföld logö

2018. 08. 18. szombat - Ilona 18°C | 29°C Még több cikk.

Teljes fúzióról tárgyal a Renault és Nissan

Az egyesülés legnagyobb akadálya a Renault irányításába beleszólási jogot biztosító francia állami tulajdonrész.
Teljes fúzióról folytat egyeztetés az egymással szoros technológiai együttműködést folytató Renault és Nissan autógyár a Bloomberg üzleti hírügynökség csütörtökön megjelent beszámolója szerint. A fúzióval létrejövő autóipari konszern élén a Renault és a Nissan vezérigazgatói posztját párhuzamosan betöltő és az egyesülést erősen szorgalmazó Carlos Ghosn állna. Az egyesülés legnagyobb akadálya a Renault irányításába beleszólási jogot biztosító francia állami tulajdonrész.

A francia pénzügyminisztérium és a Renault egyaránt elzárkózott a Bloomberg értesülésének a kommentálásától, a Nissan szóvivője pedig kijelentette, hogy nem foglalkoznak híresztelések és találgatások kommentálásával. Carlos Ghosn már februárban jelezte egy beszédében, hogy szándékában állt a két vállalat közötti együttműködést "vissza nem fordíthatóvá" tenni. Márciusban pedig médiaértesülések jelentek meg arról, hogy Carlos Ghosn a francia állam tulajdonrészének a kivásárlását igyekszik elérni. Ez utóbbit azonban mindkét érintett fél "spekulációnak" minősítette. A Renault és a Nissan 1999 óta folytat együttműködést a beszállítói lánc optimalizálásában és technikai fejlesztésekben.

Az együttműködés kölcsönös részvénytulajdonnal van megerősítve: a Renault 43 százalékos Nissan-részesedéssel rendelkezik, a Nissan pedig 15 százalékos Renault pakettet tudhat magáénak. Csakhogy a Renaultban a francia államnak is van egy 15 százalékos, a cég működésébe beleszólást biztosító pakettje. Élve ezzel a lehetőséggel legutóbb például jelentős mértékben megkurtította Carlos Ghosn javadalmazását a francia állam. Az autógyárak fúziójával a Nissan ellenőrzése alatt álló Mitsubishi autógyárat is beszámítva a világ legnagyobb autóipari csoportja jönne létre - ha a Volkswagen konszernről leszámítjuk annak haszongépjármű gyártó érdekeltségeit, a MAN és Scania cégeket.

Tavaly a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség 10,6 millió, a Volkswagen konszern 10,7 millió járművet gyártott. A Renault és a Nissan autógyárak együttes piaci tőkeértéke a tőzsdén több mint 60 milliárd euró. A fúziós értesülés hatására a Renault részvénye több mint nyolc százalékkal egy évtizede a legmagasabbra erősödött a párizsi tőzsdén, majd az árfolyamnyereség később öt százalékra mérséklődött. A tokiói tőzsde már zárva tartott a hír megjelenésekor.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kötelező az automatikus autós segélyhívó az új autókban

Kötelező az automatikus autós segélyhívó az új autókban
Automatikus segélyhívóval kell felszerelni minden új gyártású személyautót, kisbuszt és könnyű tehergépkocsit Európában. Tovább olvasom