Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 3°C

Telitalálat az új Volvo V40-es

Kategóriájának legbiztonságosabb autója az új Volvo V40, de kényelmes és takarékos is - valamint nagyon mutatós. Természetesen kipróbáltuk, s a bő 500 kilométeres tesztút alatt mindent rendben találtunk.

Aki az új V40 láttán is azt mondja, hogy nem tud szép autó gyártani a Volvo, az vagy ízlésficamos, vagy baj van a látásával. Ez a forma már nagyon rendben van, annyira, hogy a hátsó traktusnál talán sokat is áldoztak érte. Szerintem kisebb benne a hely, mint a korábbi, 40-es modellekben, egy bő 180 centis vezető mögött csak egy hasonló magasságú fér el kényelmesen – a kétszer 190 már tüske frizurával sem működik. Csodálatos az emelkedő övvonal, de a gyerek alig lát ki a hátsó ülésről, s gyönyörű a hátulja, de a szűk ablaknyílásnak tolatásnál kéri meg az árát az autó - kérhető viszont parkolóradar.

Az új V40-es az eddigi legszebb Volvo. A szerző felvételei (képgaléria)

Szóval, a funkcionalitás felől közelítve lehet csak némi hibát találni a Volvóba, de ez meg már az újságíró baja, évtizedekig mondták a márkára, hogy túlzottan is funkcionális – sprőd –, igaz, akkor határozott élein akár sört is lehetett bontani. A V40 ezúttal nem egy kombit jelent – korábban az volt –, most ötajtós, meredekhátú az autó, de nem kombi a modell.

Belül nagyon rendben van a Volvo, minden letisztult, elegáns, maradt a lebegő középkonzol. A burkolatok igényesek, az illesztések pontosak, a mozizós műszerfalra kifejezetten jó ránézni, miközben persze maximálisan informatív. Nem csak különböző színek, háromféle tematika is megjeleníthető a digitális műszerfalon. A vezetőülés hosszú távon is kényelmes, bő 500 kilométert autóztunk és minden rendben volt.

Volvo V40 - gyári képgaléria

A Volvo általunk próbált, környezetbarát Drive-E technológiájú 1,6 literes, négyhengeres turbódízel motorja teljes egészében alumíniumból készül, és a Start/Stop technológia mellett regeneratív motorfékezést is alkalmaz. A kultúrált járású, halk D2 motorhoz hatfokozatú, könnyű kapcsolású és jó nyomatékkiosztású kézi sebességváltó csatlakozik. A 115 lóerős, 270 Nm-es nyomatékmaximumot tudó motor CO2-kibocsátása mindössze 94 gr/km. Ezzel 12 másodperc alatt gyorsul százra az autó, végsebessége pedig 190 km/h.

Négy személlyel, átmeneti kabáttal, nagypályás – köztük egy kapus – fociszereléssel, 90-nél, tempomattal 3,8 literre állt be a pillanatnyi fogyasztásmérő – 1600-as, tehát nyomatékmaximumtól valamivel elmaradó fordulatszám mellett, ugyanez egy jobb minőségű úton – vagy hidegebb külső hőmérséklet mellett – inkább csak 3,6 volt.

Az új V40-es az eddigi legszebb Volvo. A szerző felvételei (képgaléria)

130-nál, 2200-as fordulat körül három személlyel a sztrádán ugyancsak tempomattal 4,6 litert körüli értéket mértünk. Itt nagyon szépen dolgozott a távolságtartó adaptív tempomat, hiszen nyomatékmaximum mellet működött a motor, és hatodik fokozatban is érezhetőn és tempósan húzta vissza 130-ra, ha beragadt a Volvo egy-egy kamion mögé, majd újra bement a belső sávba. Hatvanról is visszahúzta 130-ra, de ott 80-ig azért erőlködött a motor, ilyenkor egy rendes vezető minimum ötödikbe, ha siet, negyedikbe teszi vissza a kézi váltót.

Hiába, csak automatával az igazi az adaptív távolságtartó tempomat, ami sztrádán még gyönyörűen dolgozik, ám a régi M0-áson már inkább ötödik fokozatba kellene tartani ahhoz, hogy gáz és fékpedál érintése nélkül végigmenjünk a régi, még nem szélesített szakaszon. És nem kizárt, hogy a negyediket is meg kellene mutatni neki, ha követni szeretnénk a tempót.

Alapáras a városi koccanásgátló, mely e modellnél már 50 km/órás tempóig aktív. Ha az előttünk haladó autó és a Volvo közötti tempókülönbség nem nagyobb 35 km/óránál, teljesen elkerülhető az ütközés.

Teszteltük a Volvo számos kényelmi és biztonsági extráját, talán egy kivételével, a világújdonságnak számító, gyalogost védő légzsák működését nem próbáltuk ki. Az alsó-középkategória legbiztonságosabb modellje a V40, az első, amely az utastéren kívül is fúj légzsákot, ami a motorháztető és a szélvédő találkozásánál nyílik. Ezen túl természetesen első-, oldalsó és függönylégzsákokkal védi utasokat, a sofőrnek pedig térdlégzsák jár.

Volvo V40 - gyári képgaléria

Az aktív sávtartó automatika fáradtság, illetve álmosság esetén nagyon hasznos, diszkréten megrezegteti a sofőr hátsóját, ha úgy lépi át az autó a felezővonalat, illetve a sávokat elválasztó „csíkot", hogy előtte nem indexelt. Ezen túl, ha lehet, még diszkrétebben, vissza is kormányozza a Volvót az automatika a sávjába. Ez utóbbit laikus nem szúrja ki, nekem is úgy hívták fel rá a figyelmemet, amikor először próbáltam a rendszert, még a Ford Focus-ban. Egy átlag vezető ebből a beavatkozásból csupán annyit érzékel, mintha lejtene egy kicsit az út, illetve egytized bárral kisebb lenne a légnyomás az egyik gumiban és nagyon-nagyon kicsit húz az autó az egyik irányba. Szóval, nem húz, hanem korrigál, de ehhez is az kell, hogy viszonylag kis szögbe metsszük a vonalat.

Próbáltuk a parkolássegítőt is, vannak már többet tudó rendszerek, például a párhuzamos beállást mind a két oldalra segítik, illetve merőleges helyre is beteszi a rendszer az autó, ha kell, ez viszont kiforrott. És magyarul irkálja ki a műszerfalra a teendőeket, illetve ha valami probléma adódik. Szóval, párhuzamos parkolásnál a jobb oldalon pásztázza a Volvo az autósort, s jelzi, ha elegendő helyet talált két kocsi között. A váltó hátramenetbe kapcsolása után átveszi a kormányt, a sofőrnek csak a kuplungot kell csúsztatnia, s az autó szépen beáll.


Volvo V40 - gyári képgaléria

A V40 alapára a 150 lóerős(!) belépő benzinmotorral 6 millió forint. Ebbe már nagyon sok minden belefér, így egyebek között az ABS és EBD, az adaptív féklámpa automatikus vészvillogóval, az ajtók automatikus zárása elindulás után, a biztonsági kormányoszlop, a CITY SAFETY koccanásgátló, a DSTC dinamikus menetstabilizáló rendszer, az elektromosan állítható és fűthető, holttér-mentes külső tükrök integrált irányjelzőkkel, az elektronikus nyomatékszabályozás kanyarodáskor, a teljes légzsákgarnitúra gyalogosvédelmi légzsákkal, az ISOFIX gyerekülés rögzítési pontok a hátsó szélső üléseken, a ROPS borulás védelmi rendszer, a sebességhatároló, a távirányítós központi zár komfort funkcióval és pánikriasztással, a visszagurulás-gátló, a WHIPS ostorcsapás-nyaksérülés elleni védelem.

Van még az alapfelszereltségben állítható magasságú és mélységű kormány, Performance rádió/CD/MP3 dekóder, 5" kijelző, 4 hangszóró, AUX bemenet, elektromos ablakemelő elöl és hátul, elektronikusan vezérelt egyzónás légkondicionáló, fényszóró magasságállítás a műszerfalról, nappali menetjelző lámpa, osztottan dönthető hátsó üléstámla (60-40), Start/Stop automatika – természetesen egyebek között. Az általunk próbált Momentum felszereltségű modell néhány további extrával 10 millió forint körül állt meg.

Az új V40-es az eddigi legszebb Volvo. A szerző felvételei (képgaléria)


Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Telitalálat az új Volvo V40-es

Kategóriájának legbiztonságosabb autója az új Volvo V40, de kényelmes és takarékos is - valamint nagyon mutatós. Természetesen kipróbáltuk. Tovább olvasom