Kisalföld logö

2017. 09. 19. kedd - Vilhelmina 12°C | 17°C Még több cikk.

Téli menetpróba: Volvo XC90 D5 Geartronic

A Volvo XC90 a svéd márka sportterepjáró-sorozatának csúcsmodellje. Az erőteljes formavilágú, luxusfelszereltségű autót téli útviszonyok között, mély hóval borított utakon tettük próbára hegyi terepen, és a nyári gumik ellenére mindenhová eljutottunk vele.
A tekintélyes XC90-est ezúttal a 2.4 D5 jelű soros, öthengeres turbódízellel próbáltuk ki, melynek 163 lóereje és 340 Nm-es csúcsnyomatéka egy ötfokozatú, kézzel is kapcsolható Geartronic automatán keresztül jutott el a négy kerékre. A 4,8 méter hosszú, súlyos autó így finoman és a megfelelő dinamikával gyorsult.

A belső tér levegős és jó minőségi hatást keltett, bár tesztautónk egységes fekete kárpitozása és műszerfala inkább a sportos vonásokat hangsúlyozta.
Az elektronikus összkerékhajtás és a közel 22 centiméteres szabad magasság közepesen komoly terepezésre is alkalmas lehet, ezért tesztautónkkal a Győr környéki hegyek felé vettük az irányt, majd egy – más autók számára gyakorlatilag
járhatatlan – hegyi földúton tettük próbára képességeit. A mély hóban ugyan elpörögtek néha a nyári Continental-gumik, azonban az elektronikus összkerékhajtás (AWD) némi ügyességgel meredek emelkedőn is mindig mozgásképes helyzetbe hozta az XC90-est. A MacPherson első futómű és az új ZF szervokormány jóvoltából precíz volt a kocsi viselkedése, a hepehupás úton is megbízhatóan viselkedett.

A havas földúton letesztelhettük, ahogyan az AWD elektronikája együttműködik a DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) aktív futóművel. A rendszer megcsúszási hajlam esetén szükség szerint lefékez egy vagy több kereket, visszaállítva az autó menetstabilitását. A DSTC részét képező kipörgésgátló automatikusan lefékezi a túlforgó kereket, a jobb útfogású másik kerékre vezetve a hajtóteljesítményt, szabályozva a motor nyomatékát is – ezzel vált lehetségessé, hogy a jármű ne ássa el magát a 30 centiméteres hóban. Ami a belső tér által nyújtott kényelmet illeti, a szokásos Volvo-előnyöket tapasztalhattuk a kényelmes ülésektől az ergonomikus kezelőszerveken át a rendkívül igényes hifiberendezésig, amelyek az autó műszaki képességeivel együtt indokolttá teszik a márka presztízséhez illő vételárat.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Renault Laguna II: élvezetesebb vezetés

Pontosan két évvel bemutatója után új küllemmel, motorokkal és műszaki megoldásokkal, valamint… Tovább olvasom