Kisalföld logö

2017. 04. 25. kedd - Márk 10°C | 21°C Még több cikk.

Takarékossági teszten a 911 Carrera

A Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG (Stuttgart) autói újra és újra rekordfutamokon jeleskednek, ám ezúttal a megszokottól jócskán eltérő formában: a Porsche kettős tengelykapcsolós sebességváltójával (Porsche-Doppelkupplungsgetriebe; PDK) szerelt 345 lóerős Porsche 911 Carrera volánja mögött Klaus Niedzwiedz tesztpilóta, korábbi versenyző, illetve az „n-tv Motor" televíziós magazin szerkesztője, közúton több mint 648 kilométert autózva, extrém alacsony, 100 kilométerenként mindössze 6,7 literes átlagfogyasztást ért el. Ez még az Euro 5 szerinti, 100 kilométerenként mindössze 9,8 literes kombinált üzemanyag-fogyasztási értéknél is jóval alacsonyabb, ami pedig a sportkocsik e kategóriájában már eleve takarékossági csúcsértékként jelent meg.
A Carrera mintegy 180 kilométert országúton, 30 kilométert városi közlekedésben, míg a további távot autópályán tette meg. A Carrera tankolását a teszt előtt és után a DEKRA szakértője végezte, aki erre az időszakra a tanksapkát és a motorházfedelet egyaránt plombával látta el. Normál közlekedés mellett, bekapcsolt fényszórókkal és időként esőben a vezető leginkább 1.800 és 2.000 percenkénti fordulatszám, illetve 90 és 130 kilométer/óra között autózott, átlagsebessége 84 kilométer/órára adódott. Klaus Niedzwiedz így összegezte tapasztalatait: „Az eredmény jól mutatja, hogy érzéssel és megfelelő önfegyelemmel egy akár 3,6 literes, 345 lóerős sportkocsival is lehet takarékosan közlekedni."

Mindössze 6,7 liter üzemanyag 100 kilométerenként.
Mindössze 6,7 liter üzemanyag 100 kilométerenként.

A teszt ismét igazolta, hogy jó úton jár a Porsche műszaki fejlesztése. A 911 összes atmoszférikus erőforrással szerelt szériaváltozatát ugyanis a lehető legrövidebb idő alatt közvetlen benzinbefecskendezéssel működő, új fejlesztésű boxermotorokkal látták el. Ezzel az üzemanyag-fogyasztás akár több mint 12 százalékos csökkenését sikerült elérni, mégpedig a teljesítmény- és a forgatónyomaték-szint egyidejű emelése mellett. Az üzemanyag-megtakarításhoz az extrafelszerelésként rendelhető, hétfokozatú PDK-váltómű is hozzájárul, miközben a hathengeres motorok kínálta tekintélyes gyorsulási potenciál optimális kihasználásáról is gondoskodik.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kínában tartja világpremierjét az új Panamera

Stuttgart - A Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG (Stuttgart) Kínában, az Auto Shanghai 2009 kiállítás… Tovább olvasom