Kisalföld logö

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 11°C | 21°C

Szabad száguldás

A BMW évente országos menetpróba keretében mutatja be legújabb típusait. Az idei rendezvényen két nyitott modell állt a figyelem középpontjában, ezért a karaván stílszerűen a BMW Open Air Túra elnevezést kapta. A 3-as cabrio mellett az esemény igazi sztárja a márka vadonatúj roadstere, a BMW Z4-es volt.
Május 11-én mutatta be az A1 Autó Győr Kft. a BMW 2003-as flottáját, élén a rendkívüli sportosságot sugárzó Z4-es roadsterrel. A menetpróba a cég impozáns központjától indult a Győr környéki utakon, falvakon és erdőkön keresztül, végül országúti és autópályás szakasz zárta a sort, így több szempontból is mód nyílt az autók megismerésére.

Mintha egybeöntötték volna

Rögtön a próba elején a Z4-esben foglaltunk helyet. A bajorok vadonatúj nyitott kétülésese klasszikus roadstervonásokkal: hosszú motorháztetővel, a nagyméretű embléma alá integrált oldalsó irányjelzővel és izgalmas (konvex és konkáv) domborításaival hívta fel magára a figyelmet. A frontrész nagyméretű hűtőrácsai és az egyedi kiképzésű, mozgalmas farrész már a BMW új formatervezési irányvonalát mutatja. A rövid első és hátsó túlnyúlások nem csak a szemnek tetszetősek: így lehet kivételesen stabil és jól irányítható
a sportkocsi. Mint hamarosan kiderült, a BMW Z4-es hihetetlenül precízen, biztosan kezelhető, és valóban a lehető legmagasabb szintű vezetési élményt nyújtja. Ráadásul a mérnökök az előd Z3-ashoz képest alaposan megerősítették a karosszériát, így a roadster olyan mereven, minden zörgés és nyikorgás nélkül halad át a legrosszabb minőségű úton is, mintha valósággal egybeöntötték volna.
A belső térben passzentosan elfér két utas, csomagjaiknak a szokásos (kesztyűtartó, kis rögzítőháló és az ülések háttámlája közötti fedeles doboz) rakodóhelyek jutnak. Érdekesség a két szélső szellőzőnyílás alól kinyitható, kézre álló pohártartó. Az egész belvilág és a kezelőszervek a nemes egyszerűség jegyében készültek: mindenből csak annyi, hogy ne vonja el a figyelmet a vezetés élvezetéről. A türkizkék-metál tesztautó fekete bőrüléseket és eloxált alumínium műszerfalat kapott, de természetesen ez csak egy a számtalan exkluzív lehetőség közül. A sportosan kicsi, háromküllős kormányon szintén főszerepet kapott az alumínium.
5,9 másodperc alatt a százas viharig

A motortérben a BMW háromezres, 231 lovas hathengerese dorombolt az elvárhatóan kifinomult járással. Hátulról azonban – főként nyitott tetőnél – éppen a kellő mértékben érkezett az a sportosan dübörgő, visszafogottan erőteljes morgás, amit a roadstertulajdonosok oly nagyra értékelnek. Jól hallhattuk tehát a BMW sound-design részlegének eredményét, de a többiek is alaposan kitettek magukért. A projektben részt vevők javára írhatóan a Z4-es inkább tűnik a méregdrága luxus Z8-as kisöccsének, mint a tavalyi Z3-as utódjának.
A viszonylag rázós, nem éppen tükörsima utakon aztán a motor-, a váltó- és a futóműfejlesztők munkájával ismerkedtünk. Mint kiderült, a mezőny egyik legizmosabb tagját vezettük: a Z4 3.0i a gyári adatok szerint 5,9 másodperc alatt éri el a százas tempót és 250-es végsebességre képes. Érzésre ennyit az általunk
vezetett, sportfokozatú automatával ellátott példány is tudhatott, bár minden képességét nem próbáltuk ki. Mindenesetre a kanyarfekvése buckás országúton is kitűnő volt, mindig pontosan követte a direkt áttételű kormány utasításait. És bár a csomagtér mérete ebben a kategóriában kevésbé irányadó, a Z4-es e tekintetben is a legjobbak közé tartozik. A jármű 15 milliót meghaladó alapára tükrözi presztízsét és képességeit.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bemutató: Mazda2

A teljesen új modellel a Mazda modellpalettáját megújító programja a második fázisába lépett. A… Tovább olvasom