Kisalföld logö

2016. 09. 28. szerda - Vencel 10°C | 22°C

Sportos autók spanyol módra

A SEAT Tesztivál impozáns flottájából elsőként egy – nem is kicsit – megvadított utcai autót, az OTC-tuningos Leon FR-t vittük el egy körre.
Átprogramozott motorelektronika, folytonosan szuszogó blow-off szelep, karbonborítás a motoron és a direktszűrőn, progresszív ültetőrugók a felfüggesztésben: a fő eltérések a 200 lovas „utcai" Leon TSI turbóhoz képest. A váltó ugyanaz a villámgyorsan kapcsoló hatsebességes DSG, amely sportfokozatba is állítható, és ott ördögi dolgokat művel. Maga az autó utcai használatban már kevésbé praktikus, mivel bivalyerős motorja miatt a legkisebb gázadás után is fékezni kell, a kemény futómű sem szereti a magyaros úthibákat – igaz, cserébe szinte horgonyt vet az aszfaltba kanyarodás közben. Pályára termett versenygép inkább, mint hétköznapi autó, de sokan fogják szeretni, ezt biztosra veszem.

Másodikként ismét turbós Leon következett, de jóval szelídebb kivitelben: az 1.4 TSI 125 lóereje bőségesen elég volt minden helyzetben, szolíd 200 Nm-es csúcsnyomatékával sem vallott szégyent, akár visszakapcsolás nélküli előzés közben sem. Futóműve hozta a sportos Leon jól ismert előnyeit: pontos kormányzás, fölényesen magabiztos kanyarvétellel párosuló viszonylag kényelmes rugózás. És ami szinte érthetetlen: a Győrújbarátra vezető – közkeletűen „rázós" nevű – bekötőúton sem jött zavarba, sőt, elemében érezte magát akár gyorsítás, akár lassítás közben, kifogástalanul tartotta az egyenest, és nem szabadított meg a veseköveinktől sem. Bravó!

SEAT - Tesztivál-járművek

Harmadikként a legújabb modell, a következő VW Polo padlólemezére épülő új Ibiza következett – egy majd’ négymillió forintos, tele extrázott csúcsváltozatban. SEAT és luxus? Érdekes kérdés a hagyományosan sportos és kemény spanyol márkánál, de a válasz az, hogy működik. Bizony, az új Ibiza hozta a Volkswagen-alapok fejlettségéből származó előnyöket: ilyen finoman gördülő, csendes belső terű, precízen irányítható kisautó kevés van manapság. Külleme is már-már forradalmi: a Lamborghini sztártervezője külön öt- és háromajtós kiviteleket alkotott, mindkettő nagyon újszerű a kategóriában. Az 1,4 literes szívó benzines 86 lóerőt és 132 newtonmétert ad a közlekedéshez, ami egy ekkora kisautó számára városban és vidéken is elég. A vezetők dolgát visszagurulásgátló-berendezés könnyíti, ezt is próbára tettük: bizony könnyebb így felhajtani egy hídra, mint állandó kézifékes indulásokkal... A belső tér pedig a sajátos vörös és fehér fényekkel, divatos formákkal és ízléses anyagokkal igazolja, hogy egy SEAT nem csak dinamikus, de igényes is lehet.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felfrissítették a Mazda MX-5 roadstert

A Mazda Motor Corporation a japán piacon megkezdte a modellfrissítésen átesett Mazda Roadster… Tovább olvasom