Kisalföld logö

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -1°C | 9°C Még több cikk.

Sport és luxus: BMW Prestige Tour 2003

Az idei évben már másodszor mutatja be a BMW legújabb fejlesztési eredményeit és modelljeit, például az új 5-ös sorozatot. A tavaszi Open Air Tour-on a nyitott kocsik vitték a prímet, most pedig a Prestige Tour alkalmából a tekintélyes, álomautók.
BMW M3
Az őszi BMW-túrán azért azok sem maradtak ki az élményből, akik a szabad levegős száguldást részesítik előnyben, erről egy zafírkék, háromliteres Z4-es és egy lélegzetelállítóan szép, konyakszínű bőrülésekkel, Harman-Kardon hifivel és szekvenciális váltóval ellátott metálfekete M3 cabrio gondoskodott. Ami a túra elnevezését illeti, ezek a járművek is befértek a sorba, például a 28 milliós nyitott M3-as azért már messze a hétköznapiság kategóriája fölött található, és nem csak az ára miatt. De a sorban álló többi álomautó miatt is érdeklődéssel vártuk az A1 Autó Győr szalonja előtt a tesztvezetést, amely a megyeszékhely környékén többféle útviszony között nyújtott lehetőséget ismerkedésre a bajor csúcstechnikával.

A legfelső kategória

Az üzletembereknek, vállalatvezetőknek – és itt a legfelső kategóriára gondoljunk – egy „normális" 7-es mellett a hosszabbított utasterű, hatezer köbcentis V12-essel szerelt BMW 760 Li igyekezett a kedvében járni. A komplett irodaként is funkcionáló, 5,17 méter hosszú, szélvészgyors limuzin a hétcsillagos szállodák minőségét és kényelmét nyújtja utasainak, kiegészítve a legmodernebb kommunikációs eszközök használatával. S hogy mi mindent adnak még 47 millió forintért, azt az olvasók fantáziájára bízzuk. Mindenesetre alapként leszögezhető, hogy például mind a bőrkárpit, mind a faberakás egy klasszissal magasabb minőség, mint akár egy 30 milliós luxusautóban. Ráadásul a jóval 400 lóerő fölötti teljesítmény és a 600 newtonmétert meghaladó nyomaték 6 másodpercen belüli százra gyorsítást és (elektronikusan lehatárolt) 250 km/órás végsebességet biztosít, vagyis a csöndesen száguldó mobil iroda egyben a versenyautók dinamikáját nyújtja.

Csillagos Ötös

BMW M3
A szokatlanul meleg szeptembervégi délutánban az új 530i kellemesen klimatizált utasterében találtunk enyhülést. A kívülről az új 7-essel megkezdett formatervezési irányvonalat folytató 5-ösök valóságos műalkotásoknak tűntek erőteljes, ugyanakkor modern domborításaiknak és éleiknek, az újszerűen a karosszériára hajló lámpatesteknek köszönhetően. A vezető előtti belső tér szintén a „nagy testvért" idézi, valamivel kisebb i-Drive-vezérlőkoronggal és leegyszerűsített kezeléssel. (A légkondicináló azért kétcsatornás maradt, míg a rádió állomáskeresője a régi készülékek praktikus skáláihoz hasonlóan működik – persze az RDS-sel kiírt állomásnevekkel.)

A kabin térkínálata és minősége iránymutató lett a nagykategóriában, míg a karosszéria olyan merevre sikerült, akár ha gránitból faragták volna: útközben a legdurvább úthibákon áthaladva sem hallottunk zörgést, vagy a bőrkárpit nyikorgását. Autócserekor csak az erőforrás üzemanyaga változott: az 530i után az 530d-ben foglaltunk helyet, és az eltérés – akárcsak a vételárban – minimális volt. A két hathengeres teljesítménye is csaknem azonos, a benzines 231, a common-rail dízel 218 lóerőt teljesít. A nyomatékban már megfordul a kocka, a gázolajos erőforrás kereken 500 Nm-t állít a gyorsulás szolgálatába, míg az Otto-motor „csak" 300-at. A gyakorlatban azonban – két egyforma, 6 sebességes Steptronic automatával vezetve a kocsikat – inkább csak ízlésbeli különbségeket tapasztalunk. A benzines talán kissé élénkebben reagál a gázpedálra, a dízel viszont még vehemensebben húz, miközben az utastér zajszintje szinte azonos. A gyári adatok alátámasztják a szubjektív érzést: az 530i gyorsulása százig 6,9 másodperc, a dízelé 7,1, a végsebesség 250, illetve 245 km/óra. Valamivel takarékosabb a gázolajos erőmű, száz kilométeren beéri átlag 6,9 literrel, ugyanehhez a benzinesnek 9,5 liter üzemanyagra van szüksége.

Egy valódi playboy

BMW 7
Az erdős szakaszhoz érve jó érzékkel az M3 cabrio sportülésébe huppantunk. Az ismerkedést a szekvenciális félautomata SMG Drivelogic váltóval kezdtük: kicsiny, elegáns krómkar a váltó helyén, a műszerfalon hozzá tartozó, felvillanó piktogramokkal. (Állítólag csak a hatfokozatú speciális váltó mintegy 4 milliós tétel a járgány vételárában.) Mindehhez a jól ismert, 343 lovas hathengerest illesztették, amellyel 5,5 másodperc alatt téphetünk fel álló helyzetből százig, már amennyiben nincs előttünk lassúbb jármű. Ez esetben volt, így aztán az M3-ast gyakorlatilag gáz-fék üzemmódban vezettük végig a kanyargós erdei úton, ahol képességeinek csak töredékét csillanthatta meg. (Azért ez is maradandó, sőt, alig felfogható élmény...) Közben – elismerve a vagyont érő Harman-Kardon hifirendszer tudását – inkább a különlegesen hangolt sportkipufogó harciasan recsegő fúvóskórusát hallgattuk aláfestésként, és közben visszaváltáskor az automatikus dupla gázfröccs mély bugyborékolását. Röviden összefoglalva, ehhez fogható négykerekű játékszerhez még nem volt szerencsénk – talán csak a Ferrari Modena F1 lehet hasonló.

Könnyed behemót

Következett egy régi ismerős új képességekkel: a hatalmas X5-ös hobbiterepjáró, benne a háromliteres turbódízellel. Leginkább meglepő a magas, jóval két tonna fölötti jármű magabiztos kanyartartása volt, valamint a viszonylag kis motor bőségesen elegendő ereje. A Steptronic automatán keresztül semmi gondja nem volt a hathengeres öngyújtósnak a nagy mackó gyors vágtára sarkallásával, és a gödrös-kátyús erdei úton jól érzékelhettük, hogy ezt a kocsit ugyanolyan masszívan szerelték össze, mint az 5-ös limuzint. A BMW tervezési gondosságára jellemző, hogy a gyors haladásra képes terepjáró megállási képességeit megfelelően méretezett féktárcsákkal, jól adagolható fékerővel biztosítja. A legújabb generációs blokkolásgátló hirtelen padlóféknél is épphogy működésbe lépett.

Tetővel is szép az élet

Arról pedig, hogy az élet élvezetéhez nem okvetlenül szükséges a nyitható tető, a 330 Ci győzte meg az újságírócsapatot. Először is, ebben szintén a bajorok világbajnok háromezres soros hathengerese dorombolt, ezúttal egy kormányról is kapcsolható Steptronic közbeiktatásával hajtva a hátsó tengelyt. A 250 fölötti száguldásnak csak az elektronika szab gátat, a gyorsulás alig egy másodperccel marad el az M3 cabrioletétől (6,5 másodperc százig), a kormányon nyomkodható vagy húzható kapcsolókkal bűvészkedve pedig minimum Schumachernek érzi magát a sofőr. A kényelmesen csillapított futómű ideális partner akkor is, ha ki akarjuk használni nem mindennapi kanyarstabilitását: nehéz lenne megbízhatóbb, egyben jóindulatúbb sportfutóművet találni a mai kínálatban. Ráadásul sokaknak még jobban tetszhet a visszafogottan doromboló háromezres hangja, amely túlzásoktól mentesen jelzi, hogy éppen elegáns városi sétát, vagy hegyvidéki padlógázas szerpentint teljesít. Ez a kocsi tehát – bár ez igaz az M3-ra is – akár hétköznapi körülmények között is megállja a helyét, hagyja magát lassan vezetni, ha éppen arra van szükség.
Ha viszont az autópályán sietősre váltunk, vagy kikapcsolódásként sportosan, élményeket keresve vezetnénk, akkor, ahogyan a BMW Prestige Tour bizonyította, ezekre a bajor kocsikra bátran számíthatunk.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Frankfurtban debütált a SEAT Altea

A SEAT Frankfurtban mutatta be legújabb tanulmányautóját, az Alteát. A prototípus a szériában… Tovább olvasom