Kisalföld logö

2016. 09. 28. szerda - Vencel 10°C | 22°C

SKYACTIV, a Mazda jövője

A Mazda Motor Corporation új részleteket közölt következő generációs hajtáslánc-fejlesztéseinek eredményeiről, melyet összefoglalóan SKYACTIV-nak nevez.

A fejlesztés keretében teljesen új motorokat, váltókat, karosszériákat és padlólemezeket mutat be 2011-től kezdődően, ezáltal a Mazda modellek fogyasztása jelentősen csökken, illetve alacsonyabb károsanyag-kibocsátási szintet érnek el. A folyamat fontos része a megszokott hajtásláncok optimalizációja mellett az autók súlyának csökkentése – az úgynevezett „grammstratégia", mint a márka egyik legalapvetőbb jellemzője. A későbbi fázisokban a fékenergia-visszanyerő, illetve a hibrid rendszerek bevezetése is várható. A Mazda ezen lépések megtételétől várja, hogy autóinak átlagos fogyasztása 30 százalékkal csökkenjen 2015-ig (a 2008-as szinthez képest).

A SKYACTIV-G benzinmotor például elektromos hajtási elem segítsége nélkül fogja elérni az eddigiekben csak a hibrideknél tapasztalt fogyasztási szintet. Ez a hatékony, közvetlen-befecskendezéses benzinmotor 14.0:1-es sűrítési aránnyal dolgozik, amely a legnagyobb, melyet idáig elértek egy sorozatgyártású benzinmotornál. Ez lehetővé teszi, hogy 15 százalékkal alacsonyabb fogyasztás mellett 15 százalékkal nagyobb legyen a nyomaték, amely a mindennapi használatban jobb vezethetőséget is eredményez.

Az új SKYACTIV-D dízelmotor 14.0:1-es sűrítési aránya is rekord, csak épp fordítva: ez a legalacsonyabb, melyet egy sorozatgyártású dízelmotor esetében elértek. Ez különösen tiszta égést jelent, valamint 20 százalékos fogyasztás-csökkenést. Ez a dízelmotor teljesíteni fogja az Euro6 előírásokat a nitrogén-oxid mennyiség drága, utólagos csökkentése nélkül. A motor kétfázisú turbó-feltöltője pedig lehetővé teszi a gyors és direkt reakciót kis- és nagysebességnél is, illetve nyomatékos az alsó és a felső tartományokban is, akár 5200 fordulat/percig.

SKYACTIV, a Mazda jövője

A Mazda egy új automatikus váltót is fejleszt SKYACTIV-Drive néven, amely ötvözi a konvencionális automata, CVT és dupla-kuplungos váltók előnyeit. Az automatikus váltó hidrodinamikus tengelykapcsolójának mechanikus zárási tartományát nagymértékben szélesítették, ezzel növelték a nyomaték adagolásának és leadásának hatékonyságát, így olyan direkt vezetési érzetet eredményez, amely a kézi váltós autózáshoz hasonló. Az új SKYACTIV-Drive 7 százalékos fogyasztás-csökkenést jelent az aktuális automatikus váltókhoz képest.

Az új SKYACTIV-MT kézi váltó különösen könnyű és kompakt kialakítású, súrlódási veszteségeit csökkentették, amely szintén hozzájárul a fogyasztás-mérsékléshez. Kis mérete lehetővé teszi a kis helyre történő beépítést, rövid karja pedig sportautós váltási érzetet biztosít.

A Mazda elsősorban a súlycsökkentésben látja a fogyasztás-csökkentés és a károsanyag-kibocsátás mérséklésének kulcsát. Ebben nagy szerepet játszik majd az új SKYACTIV-futómű, új padlólemezzel és a SKYACTIV karosszéria, mely új szerkezetet kap: az újonnan fejlesztett, nagy merevségű váz 8 százalékkal könnyebb és 30 százalékkal merevebb – ötvözi a kiváló biztonsági tulajdonságokat és az agilis kezelhetőség ígéretét. A könnyítést leginkább nagyszilárdságú acélok és optimalizált kötőanyagok használatával érték el. Az új SKYACTIV karosszériát szintén új fejlesztésű felfüggesztések fogják kiegészíteni, melyek 14 százalékkal könnyebbek az aktuális verziónál, így a jövőben a Mazdák még precízebben irányíthatóak lesznek, menetkomfortjuk növekszik.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nissan Juke 1.6 Tekna crossover 117 LE: Kicsi, de nagyon ütős

A Nissan szerint a Juke a SUV-ok és a sportos stílus különleges keveréke, férfias és dinamikus.… Tovább olvasom