Kisalföld logö

2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 11°C | 21°C Még több cikk.

SEAT: Bemutatkozott az adrenaline program

A SEAT nem csupán autókról, hanem az izgalmas vezetés élményéről szól. A sportos menettulajdonságok és az élenjáró technika a megújult spanyol márka "auto emoción" szlogenjében jutnak kifejezésre.

Sportos SEAT-stratégia

A spanyol márka 2001-ben kezdte meg nagy teljesítményű autók gyártását és egy évvel később visszatért az autó-motorsportba is Európa egyik legjelentősebb versenyével, a SEAT Leon Szuperkupával. Az idei Genfi Autószalonon bemutatkozott az új csúcsteljesítményű SEAT Ibiza Cupra R, 1.8 20VT (180 LE) és 1.9 PDTDI (160 LE) motorokkal. Ezzel párhuzamosan a 2.0 literes 260 lóerős SEAT Toledóval a FIA (Nemzetközi Autószövetség) által szervezett Európai Túraautó Bajnokságba (ETCC) is visszatért a SEAT.

2002-ben túlszárnyalva az előrejelzéseket, a SEAT sportos modelljeivel átütő világpiaci sikereket ért el. A spanyol márkában megtestesülő dizájn, komfort és menettulajdonságok mélyen megérintették a vásárlókat.
A SEAT a sportbeli sikerek után koncepcionálisan nyitott a sportosság és a sportos modellfejlesztés irányába. A márka filozófiáját formavilágukkal, megjelenésükkel, technikai paramétereikkel és teljesítményük alapján leginkább a Leon modellek teljesítik ki.

A SEAT Leon pozitív piaci fogadtatásának hatására az 1,6 literes 16 szelepes benzinmotorral felszerelt Spirit változatát hamarosan követte a Cupra dizájnt tükröző, kirobbanó menetdinamikájú 1,8 literes turbómotorral felszerelt SEAT Leon Sport R meggyőző, 180 lóerős változata. Az utóbbiból mindössze fél év alatt több mint 50 autót szállítottak ki Magyarországon. 2003 tavaszán pedig egy exkluzív modellel , a SEAT Leon 1.8 T (180 LE) Sport RR-el jelenik meg a SEAT Magyarországon, melyet az autó-motorsportból ismert, patinás REMUS és EIBACH márkákkal együttműködve kizárólagosan a magyar piacra fejlesztettek ki.

A SEAT Leon R-család modelljei a SEAT sportosságának tökéletes megtestesítői. A SEAT Leon R modelljeinek sikerét hűen tükrözi, hogy 2002-ben a 170 lóerős és erősebb gépjárművek között az „A" szegmensben a Leon modellből értékesítették a legtöbbet Magyarországon.

SEAT Leon Sport

A SEAT Leon modellcsalád a közelmúltban egészült ki a jellegzetesen sportos vonásokat még következetesebben megjelenítő kivitellel, amely a Racing rövidítése után a Sport R nevet kapta. A SEAT Leon Sport R vonzó felszereltséget kínál 180 lóerős 1.8 20VT benzin- és 150 lóerős 1.9 PD TDI motorral mind első-, mind pedig összkerékhajtású változatban, valamint a 204 LE-s 2.8 literes, 6 hengeres V-elrendezésű benzinmotorral (ez utóbbi csak összkerékhajtással rendelhető).

A felszereltségben visszaköszön a korábbi Leon Cupra V6-os számos megoldása. A SEAT Leon Sport R külső jellegzetességeihez tartozik a különleges első sportlökhárító a méhsejt-ráccsal takart és a ködfényszórókat is befogadó hat légbeömlő nyílással. A lökhárítókat, a hátsó légterelőt, az oldalküszöböket, az oldalsó díszléceket, a külső visszapillantók burkolatát és az ajtókilincseket mind a karosszéria színére fényezték. A hasonlóság tehát tényleg nem véletlenszerű, a Leon Cupra V6 teljes külső optikai megjelenését örökölték a Sport R modellek.
Az autó sportos megjelenését fokozzák az exkluzív kivitelű, 17 colos, ötküllős, alumínium keréktárcsák és a 225/45-ös abroncsok is.

Exkluzív felszereltség

A Sport R kivitel biztonsági alapfelszereltségéhez tartozik a vezetőoldali és a kiiktatható utasoldali légzsákok, az ABS blokkolásgátló, a TCS kipörgésgátló, a pánikfékkel kiegészített ESP stabilitásmegörző elektronika, valamint az övfeszítővel ellátott, állítható magasságú első biztonsági övek is.

A kényelmi alapfelszereltségek sorába tartozik a SEAT Leon Sport R-nél többek között az elektronikus klímaberendezés, a fedélzeti számítógép, az elektromos ablakemelő elöl és hátul, a masszív tartású sportülések, a fűthető és elektromosan állítható külső visszapillantók, a távirányítós központi zár, a különleges audiohangzást nyújtó „AURA" fantázianevű 8 hangszórós CD-rádió, az igényes minőségű bőr sportkormány is.
Az autó utasterében olyan kiemelkedően exkluzív részletmegoldásokra lelünk, mint például a fehér hátterű, vörös háttérvilágítású műszerek, vagy másszínfoltok, így a középkonzolt övező „Titanium" díszléc vagy a sebességváltó-gomb dekoratív pereme is.

ESP+pánikfék = nagyobb biztonság

Az ESP-vel felszerelt Leon modellek (így az összes Sport R variáns) szériafelszereltségként tartalmazzák a fékrásegítő-rendszert is, mely a legújabb műszaki színvonalat képviseli. Ennek működése kritikus helyzetben is biztosítja, hogy a fékezés a lehető legnagyobb hatásfokú legyen.

A vezetők többsége gyorsan, de nem elég erővel működteti a fékpedált vészhelyzetben. A fékasszisztens pánikhelyzetben – amikor a fékpedál hirtelen nagy erővel történő lenyomását észleli – a féknyomást az ABS bekapcsolási szintjére növeli automatikusan, biztosítva ezzel a maximális fékhatást, így a lehető legrövidebb fékutat, a vezető és utasainak nagyobb biztonsága érdekében.

211 km/h-tól 235 km/h-ig

Már a SEAT Leon Sport R leírása is ígéretesen hangzik, teljesítménye pedig teljes mértékben be is váltja az ígéreteket: a modellcsalád az összkerékhajtású 150 lóerős PD TDI 211 km/órás csúcssebességétől egészen a 204 lóerős V6-os benzinmotor 235 km/órás csúcssebességéig.
Természetesen a száraz technikai adatokon kívül a vezetés élményét, illetve az ár-érték arányt figyelembe véve az 1.8 20V turbómotorral szerelt, elsőkerékhajtású kivitel vált igazi közönségkedvenccé és kategóriájában piacvezetővé.

A fogyasztási adatokat tekintve a legkevesebb üzemanyagot természetesen az elsőkerék meghajtású 150 lóerős 1.9 PD TDI modell igényli: városon kívüli forgalomban 100 kilométerenként megelégszik 4,3 liter gázolajjal is.

A SEAT Leon Sport R továbbfejlesztett változatánál az RR elnevezés a versenyzés mellett a REMUS és a SEAT együttműködésére is utal. A Leon Sport RR modell megalkotásában a versenysportban évtizedek óta elismert és rendkívül sikeres REMUScég mellett a nem kevésbé ismert EIBACH működött közre. A már gyári szériakivitelben is kiemelkedő megjelenéssel és motorizációval bíró Sport R modellt további vérpezsdítő tuning elemekkel ruházták fel. A beépített tuning alkatrészek a legmagasabb TÜV kategóriás minőségi bizonyítvánnyal rendelkeznek.

Technikai változások

A SEAT Leon SportRR modell felfelé hajló kettős versenykipufogót kapott, amely az izgalmas látványon kívül rendkívül sportos hangzást kölcsönöz az autónak. Az autó karosszériáját 20 mm-rel lejjebb ültették a gyári kivitelhez képest, javítva ezzel az autó menettulajdonságait és növelve stabilitását. Az alumínium nyomtávszélesítőknek köszönhetően elöl 30 mm-rel (2x15mm), hátul 40 mm-rel (2x20mm) nő a nyomtáv, amely stabilabb úttartást és nagyobb kanyarstabilitást eredményez.
A SEAT Leon Sport RR felszereltséggel kizárólag Magyarországon érhető el. Az autó a Központi Közlekedési Felügyelet által kibocsátott típusbizonyítvánnyal rendelkezik, amely egyedülálló Magyarországon.
A tesztmodell mérései során bebizonyosodott, hogy a tuningelemek nemcsak audiovizuális élménnyel, hanem erőtöbblettel is felruházták a 180 lóerős kiinduló modellt. Az elkönyvelhető teljesítményplusz 4 kW (kb. 5,5 LE), míg a nyomatékfronton mintegy 20 Nm-el lett gazdagabb az autó.
SEAT Leon Cupra R

Az abszolút csúcsmodellnek a Cupra R márkajelzést viselő SEAT-ok számítanak. A SEAT Leon Cupra R a legerősebb tagja a spanyol márka modellpalettájának. Az „R" betű a Cupra megnevezés mögött a SEAT versenypályákra tervezett modelljeinek utcai változatára utal. Az Ibiza Cupra R a maga 180 lóerejével mérföldkőnek számított a kompakt autók világában, s most a SEAT Leon Cupra R következik a sorban, kategóriájában kimagasló teljesítményével.
A Martorell-i Technikai Központ és a SEAT Sport mérnökei szoros együttműködésben alkották meg a Cupra R modellt, felhasználva a SEAT Sport szakértőinek sokéves tapasztalatát, amelyet nagy teljesítményű autók fejlesztése során szereztek.

A SEAT Leon Cupra R vérbeli sportautóként jelenik meg az utakon széles levegőbeömlőivel, 18"-os nagyméretű kerekeivel és a karosszéria dögös megjelenésű részleteivel, melyek összességükben teszik igazán dinamikus megjelenésűvé az autót. A 4 hengeres, 20 szelepes 1781 köbcentis turbómotor 210 lóerős teljesítményt és 270 Nm nyomatékot szolgáltat. A teljesítménynövekedés egyidejűleg megköveteli az autó egyéb alkatrészeinek továbbfejlsztését is: a nagyobb motorteljesítmény, a robbanékony gyorsulás, a magasabb végsebesség, nagy hatásfokú fékrendszert , és rendkívül stabil sportfutóművet igényel. Az „agilis futómű" bevezetésével új fejlesztésű lengéscsillapító, új geometriájú első tengely, új megjelenésű, rugalmas felfüggesztés és közvetlen kormányzás kapott helyet az autóban. A biztonságos megállásról Brembo-fékek gondoskodnak, elöl 323 mm-es, hátul 256 mm-es átmérőjű belső hűtésű féktárcsákat építettek be. A fékrendszert pánikfékkel kiegészített elektronikus stabilitásmegörző rendszer (ESP) támogatja.

A közelmúltban a tekintélyes német „auto motor und sport" magazin hat csúcsteljesítményű modellt hasonlított össze. A teszt során a SEAT Leon Cupra R futotta a leggyorsabb köridőt a Hockenheim-i versenypályán és ezen felül elnyerte a „Legkellemesebben vezethető autó" címet is.
Cupra GT: egy vérbeli SEAT versenyautó
A SEAT a Barcelona-i Autókiállításon tegnap mutatta be a versenypályára tervezett Cupra GT tanulmányautóját, mely végső változata akár az idei szezonban is indulhat a Spanyol GT Bajnokságon. A hosszú távú versenyekre szánt autó prototípusa a Salsa és Tango tanulmányautókat idézi, miközben a márka jövőbeli modelljeinek imázsát is visszatükrözi.

A SEAT Sport és az új Sitges-i Design Központ által kifejlesztett Cupra GT-t egy V6-os 500 lóerős Audi motor ikerturbós változata hajtja. Az autó mindössze 4,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s sebességre.
A Cupra GT-t rendelésre gyártják majd elsősorban a sportautók iránt elkötelezett SEAT vevőknek, valamint versenyző csapatoknak.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szuper Fabiája

Szuper Levente, a magyar jégkorong válogatott ismert kapusa 3 hétig használja a ©kodaFabia Neo Combi… Tovább olvasom