Kisalföld logö

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 9°C | 14°C Még több cikk.

Sandero: a kompakt és tágas Dacia

A Logan és a Logan MCV után a Dacia tovább bővíti kínálatát a Sanderóval, a tágas méretű, 5 ajtós személyautóval. A romániai Pitesti gyárban készülő Dacia Sandero a Dacia-kínálat autóinak alapvető tulajdonságaival rendelkezik: tágas helykínálat, nagy rakodókapacitás és tartósság. A Dacia-kínálat többi modelljéhez hasonlóan a Sandero is alacsony listaáron, és 3 év vagy 100.000 km garanciával kapható.
Lényegre törő, korszerű személyautó

A Dacia-kínálat más gépjárműveihez hasonlóan a Sandero is egyedi fejlesztési modell gyümölcse. A .„design to cost" alkalmazása az autó tervezésekor (a projektet a kezdeti költségcél függvényében irányítják), a „carry over" szem előtt tartása az optimális megbízhatóság és bekerülési költség érdekében (a Renault-csoport más gépjárművei alkatrészeinek felhasználása), valamint a digitális tervezés igénybevétele (nincsenek drága prototípusok) lehetővé teszi, hogy kiváló ár/szolgáltatás arányt kínáljon az ügyfeleknek.



Mai vonalak

A Dacia Sandero csábító vonalvezetésű, korszerű személyautó benyomását kelti, mely egyszerre dinamikus és robusztus. Az orr-részt igen kifejező és modern lámpatestek és a karosszériába tökéletesen integrált lökhárító/hűtőrács egység jellemzik. A karosszéria oldalának „fordított hullám" formája a széles védőcsíkokkal párosítva (verziótól függően) a robusztusság érzetét fokozza.



A belső teret az érzékelt minőség jellemzi. Új, egyszerre korszerű és funkcionális műszerfalat fejlesztettek ki az autóhoz. Az ajtóborítás az utastér korszerűségét fokozza az elegáns húzókilincsekkel és a verziótól függő díszlécekkel. A felszereltségi szinteknek megfelelően a Dacia Sandero kettő különböző műszerfal belső harmóniával és ezekhez illő üléshuzatokkal rendelhető.



Hatékonyság és menetkomfort

A Dacia Sandero a B0-platformra épül (mely a Logan platformja, és a Renault-Nissan szövetség B-platformjától származik), MacPherson típusú, háromszög lengőkaros első felfüggesztéssel. A Dacia Sandero elöl stabilizátorrudat kap – kivéve a belépőmodellt –, mely a karosszéria magas szintű tartását biztosítja a kanyarokban. A hirtelen irányváltásoknál a vezetés pontosságát és az úttartást az alsó lengőkar csuklói és a hátsó felfüggesztés szavatolják. A Dacia-kínálat többi tagjához hasonlóan a Sandero is kiváló alvázmagassággal (155 mm) rendelkezik, bátran vághat neki mindenféle úttípusnak, így valóban sokoldalú. A földutakon való haladás kockázatát az alváz alatti védelem csökkenti.



A legtöbb változatnál a biztonságos és pontos szervokormány a B-szegmens autóinak kényelmét szavatolja. A belépőmodellnél a mechanikus kormánymű teszi lehetővé az autó árának alacsony szinten tartását. A Clio II-höz képest enyhén megnövelt kormányáttétellel, a tengelycsonk és az utánfutási szög megváltoztatásával csökkent a kormányzáshoz szükséges erőkifejtés.

A hőkomfortot úgy alakították ki, hogy számos ország időjárási viszonyainak megfeleljen. A levegővezetékek elvezetése az indítási szakaszban lehetővé teszi a gyors melegedést, akár rendkívül meleg vagy rendkívül hideg időjárási viszonyok között is. Az első ablakok szériában elektromos mozgatásúak.



Elismert motorok

A Dacia Sandero benzines (1.4l 75 LE és 1.6l 90 LE) és dízelmotorjai
(1.5 dCi 70 LE és 1.5 dCi 85 LE) a Renault-család számos modelljén bizonyítottak már, és hozzájárultak a Dacia-kínálat sikeréhez.
A két benzines, 1,4 és 1,6 literes erőforrás mindenben megfelel a Dacia márkát jellemző szempontoknak a költségek, a tartósság és a könnyű karbantartás tekintetében. Közös tulajdonságaik közé tartozik az alacsony fordulatszámon is jelentős nyomaték, mely széles tartományban áll rendelkezésre, valamint az alacsony fogyasztás. Az 1.4l és 1.6l-es motorok teljesítménye75 LE és 90 LE 5500-as percenkénti fordulatnál, nyomatékuk pedig 112 Nm és 128 Nm 3000-es fordulatszámnál. Mindkét erőforráshoz 5 fokozatú mechanikus sebességváltó kapcsolódik. A Dacia Sandero fogyasztása mindössze 7l/100km az 1.4 l és 7,2l/100 km az 1.6 l változatnál vegyes használat esetén.
Az 1.5 dCi motor a későbbiekben lesz kapható a Dacia Sanderóhoz egy 70 LE-s, és egy dinamikusabb, 85 LE-s változatban.

Helykínálat és rakodókapacitás

Bár a Dacia Sandero eladási ára alapján a kisautók kategóriájába tartozik, igen nagyvonalú belső és külső méretei a kompakt autók magasabb kategóriáját idézik. 4,02 m-es hosszával, 1,75 m-es szélességével és 2,59 m-es tengelytávolságával a Dacia Sandero páratlan ár/helykínálat arányt kínál.

Hátul kényelmes ülőhelyet kínál 3 felnőtt számára, és lehetővé teszi gyermekülés beszerelését mindhárom hátsó ülőhelyre. A kitűnő hátsó helykínálathoz kifogástalan megközelíthetőség társul, hiszen a hátsó ajtók nyitási szöge eléri a 67°-ot.

A csomagtartó 320 literes kapacitása is verhetetlen, ha figyelembe vesszük az autó árát és kompakt méreteit. A praktikus és variálható hátsó üléspad ledönthető, és verziótól függően 1/3 – 2/3 arányban osztott. Teljesen ledöntött üléspadnál a maximális rakodókapacitás eléri az 1200 litert. A távirányítós központi zárat elektronikus indításgátló egészíti ki.



A biztonság elengedhetetlen

A Dacia Sandero a biztonság terén a Renault-csoport elismert szakértelmére támaszkodik.
Az aktív biztonság terén a Dacia Sandero fékrendszerének kialakítására különös gondot fordítottak. A Dacia Sandero felszereltségéhez tartozik a legújabb generációs ABS Bosch 8.1 rendszer. Ezt elektronikus fékerőelosztó egészíti (EBV) ki, és – valódi újdonságként a Dacia-kínálatban – vészfékrásegítő rendszer (AFU).
A passzív biztonság tekintetében a Dacia Sandero számos berendezést kínál. A kormány magnéziumból készült váza a beeső kormányoszloppal párosítva, hozzájárul az ütközési energia megfelelőbb elosztásához. A méhsejt-szerkezetű polipropilénből készült műszerfal a térdsérülések kockázatát csökkenti. Az anyagok mellett a műszerfal alakja is hozzájárul a nagyobb biztonsághoz, alsó részének domború kialakítása a lábszárcsont formájához idomul, és lehetővé teszi az ütközési erőhatások megfelelőbb elosztását.

A Dacia Sandero felszereltségéhez tartoznak a hárompontos biztonsági övek is, melyek elöl a mellkas nagyobb védelmét szolgáló erőhatárolókkal rendelkeznek. Változattól függően a hárompontos biztonsági öveknél magasságbeállító rendszer és pirotechnikai előfeszítő gondoskodik a test optimális tartásáról ütközés esetén.

A Dacia Sandero akár 4 légzsákot is kínál. Opcióként rendelhető a két fej-mellkas oldallégzsák, mely szavatolja az utasok megnövelt biztonságát oldalirányú ütközés esetén. Ezeket az ajtótáblákban elhelyezett energia-elnyelők és merevítő-lemezek (széria felszerelés) egészítik ki. A fej-mellkas oldallégzsákokat rejtő, megerősített ülések új generációs fejtámlákat kaptak. Hátul is három állítható magasságú hátsó fejtámla vigyáz az utasokra. A Dacia Sandero hátsó szélső ülőhelyeinél ISOFIX gyermekülés-rögzítő rendszer található.



Megbízhatóság és tartósság

A Dacia Sandero tervezésekor minden döntést a márka hírnevét megalapozó tartósság és megbízhatóság értékei vezéreltek. Ennek érdekében különös gondot fordítottak a korrózió-védelemre, és számos különleges eljárást alkalmaztak. Ugyanez a megbízhatóság iránti igény vezérelte a tervezőket az autó elektromos rendszerének kialakításakor, mely korábban már a Renault-kínálat több modelljénél is bizonyított. A magas minőségi szintet mutatja, hogy a Dacia Sandero 3 év vagy 100 000 km garanciával kapható.

A Dacia-kínálat harmadik modellje

A Sandero bevezetése a Dacia fejlődésének újabb jelentős szakaszát jelenti. A Dacia-család többi tagjához hasonlóan a Sandero is a racionális, pragmatikus és fiatalabb korosztályt célozza meg. Az árak tekintetében valamennyi piacon a kisautók szegmensébe pozícionálják, míg belső és külső méretei alapján a kompakt személyautók felsőbb kategóriáját idézi. Az 1,4 literes 75 lóerős Ambiance alapfelszereltségű autó 2.150.000,- forintba kerül, a második szintet jelentő Laureate ára (elektromos, fűthető tükrökkel,ködfényszórókkal, osztott hátsó üléstámlával, megvilágított kesztyűtartóval, fedélzeti számítógéppel, állítható magasságú kormánykerékkel és vezetőüléssel, krómozott és színre fújt külső elemekkel) 2.320.000,- forint. Az árak a 90 lovas, 1,6 literes verzió esetében 2.300.000, illetve 2.470.000 forint. Ha nem is az egykor tervezett „ötezer eurós autó", de kétségkívül a méretekhez képest jutányos újautó-árszínvonalat képvisel a legújabb Dacia, a kompakt Sandero.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Twingo Renault Sport

A Twingo Renault Sport még szélesebb közönség számára teszi elérhetővé a Renault Sport élményt,… Tovább olvasom