Kisalföld logö

2017. 05. 27. szombat - Hella 13°C | 24°C Még több cikk.

Saab 9-3-as teszt: Megélezték a viking pengét

Győr - A Saab régóta a szakmájukban sikeres, magabiztos, jól szituált, de ezzel hivalkodni nem kívánó, önmagukra és használati tárgyaikra egyaránt igényes emberek autója. Vannak persze szabályt erősítő kivételek, amikor egy Saab már messziről jelzi a forgalom résztvevőinek: nem akárki közeleg.
A playboy: Convertible Aero Hirsch turbo

Egy feltűnő Saab például a 9-3-as Aero Convertible, vagyis a legerősebb kabrió. Tesztautónk ráadásul fehér. Ráadásul gyári Hirsch-tuninggal felvértezve. A neves svájci cég nem csak az autó szívét tette izmosabbá 25 lóerővel, de a futómű, a fékek és a külső-belső látványelemek is erősítik a sportos hatást.



Már csukott tetővel is szívdobogtató látvány a harmonikusan tagolt lemeztest. Agresszív vágású első lámpáival, ezüstös betéteivel és háromrészes hűtőmaszkjával ellentmondást nem tűrően vonja magára a figyelmet. Mint egy igazi playboy: nem az a fajta, aki csak szabóhoz és fodrászhoz jár. Külseje elárulja, rendszeresen használja az edzőgépeket, és vállalja az extrém sportok kihívásait. Ha lehetséges egy ilyen emberi karakterből autót gyúrni, akkor a Saab tervezőinek sikerült. Ne kerteljünk: ez a kocsi, ebben a formájában Alfa-hímeknek készült. Nem felelőtlen száguldozóknak, hanem a bármikor rendelkezésre álló, fölényes erőt magabiztosan kihasználóknak.



És a látszat nem csal. Egy gombnyomással néhány másodperc alatt szabad fölöttünk a tér. A kiváló szabású bőrüléseken kényelembe helyezkedve, a volánt komótosan forgatva, a 275 lovas ménest a kézre eső kezelőszervekkel, gumibetétes alupedálokkal terelgetve nincs jobb, mint vonulni a kabrióval, miközben tarkónkat a reggeli napfény, homlokunkat a hűsítő szél cirógatja. Előttünk kamionsor nem engedi át a gyalogosokat a zebrán, mi viszont udvariasan intünk a szélvédő fölött.



Aztán, ha a lakott területet elhagyva megint teherautó mögé kerülünk, a Saab-paripák megmutatják, milyen egy 2,8 literes V6-os motor, két turbóval! A nagy lökettérfogatnak és a fejlett vezérlésnek köszönhetően halkan, kisujjból kirázza a 400 Nm-es, irgalmatlan nyomatékot a hatfokozatú váltó bármely állásában, csak a sportdobok fojtott dübörgését hallani. Aztán, amíg akarjuk, autónk biztos útfogással, párducként szökell az úton. A könnyed előzés után ismét élvezhetjük a jó levegőt és a masszív kabrió finom suhanását. Az átlagfogyasztás és a vételár – érdektelen. A szalonhoz visszaérve megkomolyodunk kissé.




Az üzletember: TTiD Limousine, automata

Az átlagfogyasztás most már érdekes, de még fontosabb, hogy ritkán kelljen megállni tankolni Frankfurtból hazafelé. Hiszen menedzserek vagyunk, jól menő cégünk (vagy önmagunk) egy 9-3-assal segíti napi fáradozásunkat. De nekünk is vannak igényeink: gyors kocsit akarunk és automatát. Takarékosat. Ne feltűnőt, de komolyat. Igényes belső terűt, műszakilag fejlettet. Mindent tudjon. A megoldás: 9-3 TTiD Aero Limousine.



Ami feltűnő, az autó gyorsulását meghatározó nyomaték ugyanúgy 400 Nm, mint előző, veszedelmesen gyors útitársunknál. Ezt kihozni egy alig 1,9 literes dízelmotorból fölöttébb komoly teljesítmény, és a 180 lóerő is önmagáért beszél. Nem véletlenül kapta meg az Aero típusjelzést, ami csak a Saab paletta legkomolyabb gépeinek jár.

Ez a dupla turbós négyhengeres common-rail motor még a hatfokozatú automata váltón keresztül is könnyedén pörgeti ki a kerekeket az alsó fokozatokban – azaz pörgetné, ha a sokféle elektronika közbe nem avatkozna – de a diszkrét hangok így is árulkodnak, ha az intenzív gyorsulást netán nem éreznénk. A belső tér kifogástalanul megfelel egy mai, modern üzletember igényeinek: az ülések hosszú távon is fölöttébb kényelmesek, a klímarendszer hatékony és kifinomult, menetzaj a dízelmotor ellenére szinte nincs.



A váltónak is nagy pirospont, országúti előzések közben ugyanúgy tökéletesen kapcsol „D" fokozatban, mint városi besorolások, sávváltások alkalmával. Persze aki akar, válthat kézzel, akár a kormányról is.


A sportos családapa: Sport Combi 2.8 V6 Turbo

A markáns vonalvezetésű, legerősebb gyári motorral szerelt, összkerékhajtású kombira már valóban csak „egy környi" időnk maradt, így a lényegre koncentráltunk. A gázpedál szinte a gondolat pontosságával szabadította fel a motorban rejlő 280 lóerőt, illetve csak annyit, amennyi a városi gyorsuláshoz kellett. Közben a V6-os, hengersoronként feltöltött erőmű épp annyi hangot adott, amennyit egy sportos vezető elvár.

Ha a családdal mennénk, alig érintve a jobb oldali pedált, mindenki azt hinné, villanymotorral haladunk... Egy tempós kanyar még belefért a végén, és kiderült: a Saab innovatív XWD rendszere a helyzet magaslatán áll.



Összességében a menetpróbák választ adtak arra a kérdésre, sikerült-e folytatni a svéd prémiummárka fejlesztését a 2008-as igényeknek megfelelően. Nos, a Saab 9-3-asok mind formai, mind minőségi és menetdinamikai tulajdonságokban állják az összehasonlítást a három német konkurens márkával. Aki nem hiszi, próbáljon ki egyet, van rá lehetősége Győrött is, a Nádor Autó Zrt-nél.

Olvasóink írták

  • 2. Burkus Z. 2008. szeptember 16. 08:20
    „"semmi más, mint egy felcsicsázott Opel."

    Ha ez igaz lenne is, a hagyomány attól még folytatódhatna. De árnyalja a képet, hogy a Saab-nak továbbra is vannak alkalmazottai, - mérnökei is, akik pl. a turbótechnikát több évtizedes tapasztalattal művelik -, működik a valós biztonság program, stb. Hogy ebből a GM profitál? Igen, ahogy a Ford a Volvóból. De attól még a Ford nem lesz Volvo, az Opel nem lesz Saab. Ahogy a koreai fejlesztésű Daewooo "Chevrolet"-k sem lebutított Opelek, ugyebár, pedig évek óta GM tulajdon...”
  • 1. Huberti 2008. szeptember 15. 15:29
    „"A Saab régóta a szakmájukban sikeres, magabiztos, jól szituált, de ezzel hivalkodni nem kívánó, önmagukra és használati tárgyaikra egyaránt igényes emberek autója"

    Volt. Amíg a GM meg nem vette. Most már semmi más, mint egy felcsicsázott Opel.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Koleos, a Renault új, 4x4-es crossovere

A Renault legelső crossovere, a Koleos 2008. szeptemberétől kerül a kereskedésekbe. A Renault Koleos… Tovább olvasom