Kisalföld logö

2016. 09. 27. kedd - Adalbert 10°C | 21°C

Robotpilóta a Mercedes-Benznél

Az autógyártók közül világelsőként a Mercedes-Benz a biztonsági szempontból kritikus, illetve nem pontosan megismételhető vezetési manővereket zárt próbapályán, robotpilótával hajtja végre.

Az ˝automatizált autózás˝ elősegíti a vezetőtámogató rendszerek és egyéb biztonsági megoldások fejlesztését, ellenőrzését és a gyártás előkészítését, határhelyzetekben is biztonságosan és a személyzet egészségtelen terhelése nélkül teszi lehetővé a tesztelést. A Mercedes-Benz vásárlói számára előnyös, hogy mivel a legnagyobb precizitással hajthatók végre a vizsgálatok, a fokozódó bonyolultság ellenére a márkától megszokott minőséget képviseli a holnap járműtechnikája.


A gondolkodó partner

Az autózás aktív és passzív biztonságát szüntelenül javító új műszaki megoldások fejlesztésében évtizedek óta mércének számít a Mercedes-Benz. Az előbbiben az ABS, ESP és a fékasszisztens fűződik a nevéhez, az utóbbiban az alaktartó utascella, a gyűrődő zóna, a légzsák és a hárompontos biztonsági öv. Ezek bizonyítottan hozzájárultak a közúti közlekedés biztonságához, a halálos és sérüléssel járó balesetek számának csökkenéséhez.

A mai biztonságtechnika intelligens vezetőtámogató rendszerei ˝gondolkodó partnerré˝ teszik az autót, amely mintegy lát, érzékel, reflexszerűen reagál a veszélyre, és önállóan cselekszik. A holttér-asszisztens, az ATTENTION ASSIST vagy az éjjellátó berendezés az olyan balesetforrások élét veszik el, mint a sávváltás, az elfáradás vagy a rossz látási viszonyok.


Tehermentesíti a fejlesztőket

A jövő asszisztencia-rendszereivel kapcsolatos megbízhatósági és üzembiztonsági igényeket, a bevált módszerek kiegészítésével, zárt próbapályán végrehajtott ˝automatikus autózással˝ teljesíti ezentúl a Mercedes-Benz. E célra széria-autókat használ, amelyeket robot kormányoz, gyorsít és fékez. Fedélzeti számítógép vezérli úgy a robotpilótát, hogy pontosan tartsa az előírt nyomvonalat – akkor is, ha nem csak egy jármű vesz részt a manőverben.

A vezénylő-állásból tesztmérnökök figyelik az eseményeket, és képesek bármikor megállítani az autókat. Eközben a járművek önmagukat kontrollálják, és lefékeznek, ha nincs rendben valami. Így biztonságos, mégis flexibilis a tesztelés: a berendezés beépíthető a Mercedes-Benz valamennyi modelljébe. Segítségével a legkülönbözőbb biztonsági rendszerek és felszerelések próbálhatók ki.


Megismételhető és biztonságos

Az ˝automatikus autózás˝ révén valós körülmények között, a járműben próbálhatók ki a biztonsági innovációk.

A rendszer egyik előnye a megismételhetőség. A pontos hangoláshoz ugyanazt a kísérletet kell többféle változatban, ismételten végrehajtani. Közben valamennyi paraméter, például a követési távolság, a sebesség és a kanyarodás íve mindig pontosan meg kell hogy feleljen az előírtnak, hogy összehasonlíthatók legyenek az eredmények.

A másik az emberi élet védelme: mivel a rendszerek csak veszélyhelyzetben lépnek működésbe, ilyeneket a tesztelés közben elő kell idézni. A pontosan időzített gépi manőverek senkit sem veszélyeztethetnek.

Mindkét esetben az ember reakció-, illetve megismétlő képessége jelenti a határt. Bonyolult elektronikai rendszerek és különösen a vezetőtámogató berendezések ugyanakkor megkövetelik a funkciók különösen átfogó és valósághű működését, az ilyen menetkísérletekről tehát nem lehet lemondani.

Az asszisztencia-rendszerek kipróbálásán kívül extrém tesztelésekkor is felhasználják majd az ˝automatikus autózást˝. Ilyenkor a közúti közlekedésben normálisnak számítót messze meghaladó igénybevételnek teszik ki a járművet, és meggyőződhetnek például arról, hogy nem nyílik-e ki véletlenül a légzsák, ha szegélykőre fut az autó. Nem kell embernek ülni a kocsiban, ha ez nagy testi igénybevétellel járna.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mercedes: dinamikus fénydiódák

Első autógyártóként hoz ki a Mercedes-Benz dinamikus, teljesen fénydiódás világítást, amely ráadásul… Tovább olvasom