Kisalföld logö

2016. 09. 27. kedd - Adalbert 10°C | 21°C

Robbanás, zuhanás az autópiacon

Idén eddig 41,5 ezer új személyautót adtak el hazánkban. A legkapósabbak a kisautók.

A kép vegyes: akadnak olyan márkák, amelyeknél 40-50 százalékos mértékű a visszaesés, ám jócskán vannak olyan vezérképviseletek is, amelyeknél 40–90 százalékos gyarapodás is kimutatható, a csúcs a csaknem 160 százalékos növekedés. Előzetes adataink szerint a látványos bővülést túlnyomó részben a félezernél kevesebbet értékesítő vezérképviseletek mondhatják magukénak, az új autót nagyobb mennyiségben eladók egy részénél hat-nyolc százalékos a fejlődés.

Élen a Suzuki

A tavalyi első tíz legnagyobb forgalmú márka az élmezőnyben maradt, ám soraik átrendeződtek. Az élen változatlanul a Suzuki áll, s ráadásul az említett időszakot 6,1 százalékos növekedéssel zárta, szemben a tavalyi év első három hónapjával, amikor csaknem 36 százalékos visszaesést voltak kénytelen elkönyvelni. Igen jól fogyott az új Swift, az eladások nagyobb arányát mégis az Ignis modellek adják – mondta a NAPI Gazdaságnak Tihanyi Tamás, a Magyar Suzuki Rt. marketing- és kommunikációs igazgatója. Az Ignisnél a vonzó árral sikerült több vevőt megnyerni, az új Swifteknél a gyártási kapacitás korlátai mutatkoznak; több a megrendelés, mint ahány autót rövid időn belül át tudnak adni.

A 7,1 százalékos növekedést elért Opel is biztosan őrzi második helyét, a Renault viszont elvesztette a „bronzérmet". A harmadik–negyedik helyen az ugyancsak bővülést produkáló Ford, illetve a Skoda osztozik, őket a tavalyi első negyedévinél kevesebbet értékesítő Renault és a Volkswagen követi. A Peugeot és a Toyota annak ellenére került előbbre, hogy 15, illetve 30 százalékos a visszaesésük. Náluk is rosszabb eladási mutatót produkált a FIAT, valamint a Chevrolet, amelyekből nagyjából 46-46 százalékkal vettek kevesebb az idei első három hónapban, mint tavaly ilyenkor. A FIAT teljesítményével kikerült az első 10-ből, helyét a Citroën vette át.

Sikerhónap a Mazdánál

Az Opelnél a februári hónap volt a sikeres időszak, ezen belül a 24 órás eladási akció látványos növekedést hozott – tájékoztatott Dános András, a GM Hungary kommunikációs igazgatója. A Chevrolet visszaesése főleg azzal magyarázható, hogy az általában nagyobb mennyiségben vásárolt, immár kifutó – még Daewooként ismertté vált – Matiz modellekből idén alig adhattak el, a megújult változat pedig csak a második félévben várható.
Érdekes egybeesés, hogy új Mazdákból éppen annyit: 501-et adtak el, mint tavaly ilyenkor. E márkánál a március volt a sikerhónap, amikor a Mazda 3-asokból vették a legtöbbet – mondta lapunknak Bodor Csaba marketingigazgató.

Kapósak a kisautók

Az idei első negyedévi eladások egyik jellemzője az is, hogy mindenütt a kisautókból vették a legtöbbet. Parádés mutatót produkált a Kia azzal, hogy a tavalyi 193 után ez év első negyedévében 501 új autója kelt el, amit Király Tibor értékesítési igazgató elsődlegesen a Picanto kisautó nagy kelendőségével magyarázott.

Ha nem is a Kiáéhoz hasonló mértékben, de a prémium kategóriájú autók eladása is növekedett: a 389-es eladással csaknem 48 százalékos növekedést elért Audi annak ellenére megtartotta e szegmensben az elsőségét, hogy az alig százzal kevesebb értékesített BMW csaknem 90 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A 267 újonnan eladott Volvo 8,5 százalékos növekedést takar. A luxusautók közül az 50 százalékos fejlődést felmutató Porsche már a január–februári eladásaival teljesítette a tavalyi első negyedév mennyiségét, hiszen akkor 21-et vettek e márka autóiból. 

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vízből nyert üzemanyag

Ha elterjednének a hidrogén-meghajtású autók, sok autóst hidegen hagyna a benzin árának emelkedése. Izlandon már gyakorlat a közlekedésben a hidrogén üzemanyagként való hasznosítása. Néhány súlyos problémát viszont meg kellene még oldani ahhoz, hogy világszerte tömegesen hidrogénnel üzemeljenek a   gépjárművek.  Tovább olvasom