Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Renault: új mérce a kétliteres dízelmotoroknál

A Renault és Nissan által közösen fejlesztett 1995 köbcentiméteres erőforrás osztályának leghatékonyabb dízele.

Erőteljes, rugalmas, csendes, gazdaságos és környezetbarát: a Renault által bevezetett új 2.0 dCi erőforrás újraértelmezi a dízelmotorokkal szemben támasztott alapkövetelményeket. Az új Mégane és új Laguna modellekben 150 lóerős teljesítménnyel választható, illetve a 175 lóerős változatban, részecskeszűrővel, ez azonban, kizárólag az új Laguna modellhez.

A Renault és Nissan által közösen fejlesztett 1995 köbcentiméteres erőforrás osztályának leghatékonyabb dízele, teljesítményváltozattól függetlenül. A benzinmotorokra jellemző vezetési élményt egyesíti a dízelek takarékos üzemmódjával. Az új hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóművel kiegészítve a mai dízeltechnológia csúcspontja, s természetesen eleget tesz az Euro 4-es emissziós előírásoknak, s igen fejlett belső áramlástani kialakítás jellemzi. Mindennek köszönhetően a piezo-elektromos üzemanyagbefecskendezők mindvégig optimális körülmények között dolgozhatnak, és számos zajcsillapító megoldás növeli az utazás kényelmét és csendességét. Az erőforrást lánchajtású vezérműtengellyel látták el a zajkomfort, a megbízhatóság és a hosszú élettartam érdekében. A 2.0 dCi újraértelmezi a dízelmotorokkal szemben felállított elvárásokat.

A 2.0 dCi a legjobb teljesítmény / gazdaságosság / CO2-kibocsátási arányszámot éri el, fogyasztása az új Mégane 150 lóerős változatába építve mindössze 5,4 liter/100km, széndioxid-kibocsátása 144 g/km. A szintén 150 lóerős új Lagunában 5,8 liter/100km és 154g/km; a 175 lóerős változat esetében 6 liter/100km a fogyasztás és 159 g/km a CO2-kibocsátás.

Az elkövetkező hónapokban ezt az erőforrást további Renault modellekbe is beépítik. A 175 lóerős változatnál a 2.0 dCi-t részecskeszűrő egészíti ki.

Erőteljes változatok

A 2.0 dCi nagyszerű teljesítményt és nyomatékot kínál. Az új Mégane-ban található 150 lóerős változat szegmensének egyik leggazdaságosabb erőforrása. Legnagyobb teljesítményét 4000-es, míg nyomatékának maximumát – 340 Nm-t – 2000-es fordulaton éri el. Az új hatfokozatú váltóművel kiegészítve a versenytársaknál szélesebb fordulatszám-tartományban biztosít hasznos teljesítményleadást, különösen a felsőbb tartományban, ami ebben a kategóriában ritkán tapasztalható dinamikus és sportos tulajdonságokkal ruházza fel. Álló helyzetből a 100 km/h-s gyorsulás mindössze 8,7 másodpercet vesz igénybe, ami a szegmens legjobb eredménye.

Egyes piacokon az új Laguna 150 lóerős változatban is kapható. 4000-es fordulaton leadott legnagyobb teljesítményének, illetve a 2000-es fordulatszámon jelentkező 340 Nm-es nyomatékának köszönhetően az aggregát osztályának legjobb teljesítményével dicsekedhet. Az ilyen erőforrással szerelt Laguna 8,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-s sebességre, álló helyzetből indulva pedig 30,3 másodperc alatt teljesít egy kilométert.

Az új Lagunába épített 175 lóerős verzió a kétliteres dízelmotorral szerelt családi autók élvonalába tartozik, egyedüli modellként kínál ebben az osztályban ilyen erőteljes motort. A legnagyobb teljesítmény 3750-es fordulatszámnál jelentkezik,
360 Nm-es csúcsnyomatéka 1750-es fordulattól áll rendelkezésre. Az új Laguna így 8,4 másodperc alatt teljesíti a 100 km/h-ig tartó sprintet, és az állórajtos, egy kilométeres távot 29,5 másodperc alatt teszi meg. Teljesítményleadását a teljes fordulatszám-tartományban folyamatos hatékonyság jellemzi, és az igen élénk gázreakció kis sebességtől egészen az 5200-as leszabályzási fordulatszámig érezhető. Ezáltal is biztosított a dinamizmus, a kényelem és a biztonság. Előzésnél vagy autópályára való felhajtáskor a vezetőnek bőséges erőtartalék áll rendelkezésére, ami feleslegessé teszi a visszakapcsolást.

Piezo-technológia

A piezo-elektromos technológia arra a tényre épül, hogy az elektróda- és kerámiarétegek elektromos áram hatására megnyúlnak, s ez a mozgás megemeli a befecskendező fúvókát. Az eljárás előnye, hogy a keletkező mozgás rendkívül gyors, így lehetségessé válik a befecskendezési idő igen pontos szabályozása. Az előbefecskendezés által keletkező égés mintegy előmelegíti az égésteret a fő befecskendezés érkezésére; az utóbefecskendezések pedig a keletkező korom elégetését és a(z opcionális) részecskeszűrő regenerálását szolgálják.

A kipufogórendszer részeként a szűrő lehetővé teszi a dízel elégéséből keletkező koromrészecskék eltávolítását. Amikor a szűrő megtelik ezekkel a részecskékkel, automatikusan megkezdődik az öntisztítási ciklus. Ez 500-1000 kilométerenként történik, és nagyjából húsz percig tart. A folyamat során egy második utóbefecskendezés megnöveli a kipufogógáz hőmérsékletét. 570 Celsius-fok felett a szűrőben található koromrészecskék oxidálódnak, vagyis elégnek. Ezt követően a szűrő ismét kész a részecskék feltartóztatására és tárolására.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bemutatkozott az új Porsche 911 Turbo

A legjobbat még jobbá tenni – ezzel a kihívással néz szembe a Porsche nap, mint nap. Tovább olvasom