Kisalföld logö

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 2°C | 8°C Még több cikk.

Renault Laguna Coupé: Az autózás tiszta öröme

A Fluence tanulmányautó örököseként a Renault Laguna Coupé az autózás tiszta örömét idézi. A Frankfurtban 2007 szeptemberében bemutatott „show car" visszafogott vonalaihoz hűen stílusa határozottan letisztult és elegáns. Harmonikus formáiban az örök szépség tárul fel. A Laguna Coupé külcsíne alatt rejtőző teljesítmény korábban soha nem tapasztalt vezetési élményt nyújt. Galéria.

Lendületes elegancia

A Frankfurtban bemutatott tanulmányautó dinamikus és nemes vonalvezetéséhez igen közel álló Renault Laguna Coupé eleganciájának és arányainak köszönhetően a kivételes kupék hagyományait gazdagítja. Profilja lendületes vonala a hűtőrács alatt indul, majd erőteljesen felfelé ível az oldalakon. Hátrafelé haladtában az egyedülállóan széles vállakat hangsúlyozza. Az idén májusban, a 61. Cannes-i Filmfesztiválon premier előtt Carlos Ghosn által leleplezett Renault Laguna Coupé azonnal bemutatkozott a Monacói Nagydíj legendás pályáján. Az ING-Renault F1 Team két tesztpilótája kezében a Renault Laguna Coupé nem titkolta dinamikai és sportos tulajdonságait. Nemes orr-része mögött ott sejlik a Szövetség legjobb motorjainak teljesítménye és egyedülálló vezetési komfortja. Az intenzív élmény és abszolút hatékonyság érdekében az autó opcióként négykerék-kormányzású 4Control alvázzal kapható.

Szemet gyönyörködtető, nemes dizájn

Határozottan elegáns, lendületes és letisztult stílusával a Renault Laguna Coupé az örök szépséget és az autózás tiszta örömét idézi. 4,64 méteres hosszával és 1,83 méteres szélességével arányai nagyon kiegyensúlyozottak. Az aerodinamika által megkövetelt lendületes övvonal a hűtőrács alatt indul, majd erőteljesen felfelé ível az oldalakon. Akár egy léghullám, elegánsan végigfut a sárvédőkön, majd hátul hangsúlyt helyez a széles és izmos vállakra. Az üvegezett felületet egy nagyon finom ív emeli ki. A különleges, 17 vagy 18 hüvelykes alumínium-keréktárcsákkal ellátott kerekeken futó Laguna Coupé dinamikus és erős képét a 2,69 méteres tengelytávolság és az 1,40 méteres magasság is hangsúlyozza.

Renault Laguna Coupé

Ezt az érzést fokozza a középső bordával kiemelt hosszú motorháztető és az első fényszórók elnyújtott formája is. A fényszórók sötét tónusának köszönhetően a Renault Laguna Coupé tekintete határozott, a helyzetjelzők pedig a motorháztetőből áradó dinamizmust erősítik.
A hátsó traktust az igen rövid túlnyúlás és a széles, strukturált váll jellemzi. Dinamizmust sugall az alul elhelyezett aerodinamikus diffúzor és a nagyobb motoroknál az állószekciós, dupla króm kipufogócső. A hátsó, piros LED-es lámpatestek különös gonddal kialakított formája az autó kifinomultságát és teljesítményét hangsúlyozza, különösen éjszaka.

Figyelmességek tárháza

A szedán változatéval azonos szintű kényelem és minőség érdekében a Renault Laguna Coupé utasterében is dominál a kidolgozás, az anyagok megjelenése és érzékelt minősége. Itt is megtaláljuk a légies műszerfalat, és különleges, szálcsiszolt alumínium díszlécek teszik hangsúlyosabbá az autó felsőkategóriás pozicionálását. Az ajtókárpitok az ülések anyagainak melegségét viszik tovább, így erősítve a Coupé exkluzív jellegét.

A vezető kényelmét szolgálják az egytől-egyig ergonomikus kialakítású és elhelyezésű kapcsolók és kijelzők.

A hátsó ülőhelyeknél megkülönböztető jegyként jelenik meg a Renault Laguna Coupé dizájn. A külső formaterv különlegességei (szélesebb hátsó nyomtáv a jobb útfekvés és a nagyobb dinamizmus jegyében) az utastér hátsó részének különleges kezelését vonták maguk után. A középső ülőhely megszűnésével a hátsó ülések közelebb kerültek egymáshoz, a hátsó könyökszélesség viszont figyelemre méltóan nagyvonalú maradt, 1436 mm-rel. Az ajtók felső részén elhelyezett, puha anyagból készült fekete szalag szinte beburkolja az utasokat.

4Control rendszer négykerék-kormányzással

A Renault tervezői és a Renault Sport Technologies szakemberei által közösen tervezett „high-tech" alváz dinamikus vagy sportos vezetés esetén maximális élményt, alacsony sebességnél pedig meglepő manőverező-képességet szavatol. Ötvözi a fürgeséget és a stabilitást, a biztonság és a viselkedés precizitása szempontjából pedig olyan új normát állít fel, amellyel az autó páratlan kormányzási pontossággal, mintha sínen haladna.

A Renault Laguna kiforrott, reaktív és precíz alvázára kifejlesztett rendszert idén tavasszal mutatták be a GT verzión. A Laguna Coupénál kifejezetten illik az erős, többek között V6-os motorokhoz. Alacsony sebességnél a négykerék-kormányzású 4Control alváz megnövekedett manőverező-képességet és egyszerű, ösztönös kezelhetőséget kínál.
Az autó városban és kanyargós úton egyaránt könnyen vezethető, pontos és kezelhető. Az optimális és ösztönös kanyarvételnek köszönhetően a vezetési élmény magától értetődik a Renault Laguna Coupé volánja mögött. A speciális beállításokra épülő dőlésgátlás mellett az utasok úgy érzik, hogy az autó egyáltalán nem dől be kanyarodáskor. Az első kanyarok során az átmeneti dinamikai jelenségek hiánya és a kis kormányszögek precizitása valódi vezetési élményt kínál. Az aktív biztonság tekintetében az összkerék-meghajtású 4Control rendszer nem csupán a nehéz körülmények közötti fékezések során remekel, hanem elsősorban hirtelen irányváltáskor. Az utasok minden körülmények között érezhetik a páratlan aktív biztonsági rendszer előnyeit.

Nemes mechanika

A teljesítmény és az élmény garantált az új, 3 literes V6 dCi motorral, melynek teljesítménye 235 LE, legnagyobb nyomatéka 450 Nm. Ilyen „érvekkel" megerősítve a Renault Laguna Coupé V6 dCi 235 mindössze 7,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, miközben fogyasztása csak 7,2 liter/100 km vegyes ciklusban (192 g CO2/km). Ami pedig a benzines 3.5 V6 240LE-s erőforrást illeti, annak nyomatéka 330 Nm, és most először társulhat a dízel V6-os motor 6 fokozatú automata sebességváltójához. Az állórajtos 1000 méterhez csupán 27,6 másodpercre van szüksége. A Renault Laguna Coupé természetesen élvezheti a Laguna-család legjobb motorjainak előnyeit, különösen a legerősebb verziókét, így a 2 literes motorét, és mindegyik 6 fokozatú váltóhoz csatlakozik. A benzines 2.0 Turbó automata váltóval, 170 LE-vel és 270 Nm nyomatékkal kapható. A 205 lóerős és 300 Nm-es változathoz manuális sebességváltó kapható. A dízelkínálatot a 2.0 dCi 150, 175 és 180 lóerős változatai alkotják, ezek nyomatéka 340, 380 és 400 Nm. Ezek a motorok részecskeszűrős manuális váltóval is rendelkezésre állnak, és előkészítették őket az Euro5 norma előírásainak betartására. A 150LE-s dCi-változat automata váltóval is rendelhető.

Audio-kínálat: hang a csúcson

A Renault Laguna Coupé a Renault-kínálat első modellje, mely az újgenerációs audiorendszer előnyeit élvezheti.
A két fejlődési irány mentén – hangminőség és konnektivitás – kialakított új audiokínálat az akusztikai és hangtechnológia legjavát kívánja nyújtani.
Ennek érdekében a Renault partnerkapcsolatot alakított ki az Arkamys®-szal, egy digitális hangkezelésre szakosodott „hi-tech" céggel. Ebből a partnerkapcsolatból született a 3D Sound by Arkamys® kínálat, mely egyedülálló az autópiacon, és amely a Renault „alaphangja" kíván lenni a kínálat legtöbb modelljénél. Az Arkamys® által kifejlesztett, testre szabott szoftver segítségével a Renault Laguna Coupéhoz szériában kínált 3D Sound by Arkamys® rendszer magas hangminőséget és korábban soha nem tapasztalt zenehallgatási komfortot nyújt: 3 dimenziós hangzást (vagy térbe vetítést), hifi-hangzást és az utastér kialakításához és anyagaihoz igazodó, testre szabott hangszabályozást.
Felsőkategóriás kínálatánál az exkluzív akusztikai szolgáltatás érdekében a Renault a Bose® egyedülálló szakértelmének szavazott bizalmat. A Bose® Sound System névre keresztelt rendszert a Renault mérnökeivel együttműködésben fejlesztették ki. A 10 neodímium-mágneses hangszóróból (köztük egy mélynyomó láda a kalaptartóba építve), egy digitális hangkezelővel ellátott Bose® digitális erősítőből és egy testre szabható, hatsávos ekvalizerből álló berendezés tökéletesen tiszta és kiegyensúlyozott zenei hangzást biztosít, torzítás nélkül, nagy hangerőnél is.

A konnektivitás terén a Renault Laguna Coupé teljes körű kínálatot nyújt, szériában RCA-csatlakozóval és MP3-as cd-kompatibilitással. Opcióként Bluetooth®-telefon és „audio streaming" is rendelhető.

Világpremier Párizsban

A Renault Laguna Coupé először a 2008-as Párizsi Autószalonon mutatkozik be a közönségnek. Ezt követően a teljes nemzetközi sajtó kipróbálhatja. A Laguna-család zászlóshajójaként a Renault Laguna Coupé hozzájárulhat a Renault előretöréséhez a felsőkategóriás piacon. A Renault Laguna Coupé a márka szakértelmét bizonyítja az autózási élmény és a minőség terén, kidolgozása pedig a legigényesebb normáknak is megfelel.

A Laguna-kínálat többi tagjához hasonlóan a Renault Laguna Coupét is időtálló tervezés és szigorú gyártás jellemzi, 3 év vagy 150.000 km garanciával rendelkezik.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új WTCC Cruze versenyautó

A Chevrolet Europe bemutatta 2009-es World Touring Car Championship (WTCC) sorozatán szereplő új… Tovább olvasom