Kisalföld logö

2017. 04. 28. péntek - Valéria 6°C | 10°C Még több cikk.

Presztízskombi: BMW 3-as Touring

A Touring sportos, igen sokoldalú, és gyakorlatilag minden hétköznapi szállítási igényt kielégítő modell.

Az új, negyedik generációs 3-as Touring olyan újításokkal büszkélkedhet, amelyek piaci szegmense csúcsára emelik. Ilyenek például az erősebb motorok, a sportosabb felfüggesztés, a még kifinomultabb megoldások az utasok kényelme és a csomagok elhelyezése érdekében, valamint még magasabb szintű kényelem. Ezek biztosítják azt, hogy az új Touring minden eddiginél magasabb minőséget képviseljen. A Touring gyakorlatilag minden szállítási igényt kielégít, ugyanakkor rendkívül élvezetesen vezethető.

Modern klasszikus

A BMW 3-as Touring pusztán formájával és megjelenésével a vezetés őszinte élvezetét sugalló dinamizmus és agilitás érzetét kelti. Arányaival és felületének kialakításával egyéniségként emelkedik ki a 3-as sorozat tagjai közül. Dinamikus és lágy vonalai nem csupán funkcionálisak, hanem a modern, aktív életstílus klasszikus és sportos eleganciáját sugározzák.

Könnyed és kényelmes

A külső megjelenéshez hasonlóan, a belső teret is a homorú és domború felületek kombinációi által teremtett légiesség, könnyedség és dinamizmus jellemzi. Ennek eredményeként a 3-as sorozat Touring két személyiséget ötvöz: egyfelől sportos, élvezhetően vezethető autó, másfelől kényelmes, tágas kombi.
A vezetést szolgáló összes funkciót úgy integrálták a kormánykerékbe, vagy annak közvetlen közelébe, hogy a legfontosabb információk a vezető látóterében jelenjenek meg. A középkonzolon elhelyezkedő kényelmi felszerelésekhez az elöl ülő utas is jól hozzáfér.

Kattintson a képekre!
Nagyobbított

A BMW Touring rajongói számára fontos a csomagtér, bár természetesen nem ez az egyetlen szempont, ami szerint ítélnek: a hátsó ülések felső pereméig mérve a csomagtér térfogata 25 literrel több, mint az előző modell 460 literes értéke. Ha lehajtjuk a 60:40 arányban osztott hátsó üléseket, szinte lapos padlójú, 1385 literes csomagteret kapunk – ami 40 literrel nagyobb az előző modellénél.

Ötletesen hasznos

A mindennapos autózás során még feltűnőbbek azok a részletek és fimomítások, amelyek a Touring használhatóságát fokozzák. Jó példa erre a csomagtér padlója alatti, megfordítható tartórekesz. Ennek egyik oldalát strapabíró, mosható fólia borítja, melyet a lökhárító fölé lehet húzni rakodáskor. Amikor a vezető csak a hátsó szélvédőt nyitja fel, a kényelmes rakodást elősegítve felemelkedik a csomagtértakaró is. E praktikus megoldásokon kívül vízmentesen záró, összecsukható doboz, hálók, esernyőtartó, táskatartók és 12 voltos csatlakozó növelik az autó gyakorlati használhatóságát.

Bevezetés öt motorral

Az új Touring három benzinmotoros változattal – 320i, 325i és a 330i –, valamint két dízelmotoros verzióval – 320d és a 330 d – mutatkozik be. Később érkezik majd a 318i és a 318d erőforrás, míg a 323i csak Európán kívüli piacokra készül. A hathengeres 325i, 330i és 330d modellek összkerékhajtású változatban is megrendelhetők lesznek.
A csúcsmodell BMW 330i Touring soros, hathengeres motorja a maga 258 lóerő teljesítményével éppen 27 lóerővel erősebb elődjénél. Legnagyobb forgatónyomatéka 300 Nm, melyet 2.500 és 4.000 fordulat között ad le. Kategóriájában ez a háromliteres motor a legerősebb és legkönnyebb a világon. A BMW 330i Touring 0-ról 100 kilométer/órás sebességre 6,4 másodperc alatt, negyedik sebességfokozatban 80-ról 120 kilométer/órás sebességre pedig 6,9 másodperc alatt gyorsul fel. A végsebesség elektronikusan korlátozott 250 kilométer/óra, az üzemanyag-fogyasztás pedig mindössze 8,9 liter/100km az EU szabvány szerint.
A BMW 320i Touring maximális teljesítménye 150 lóerő 6200-as fordulatszámnál,  legnagyobb nyomatéka pedig 200 Nm 3600-as fordulatszám mellett. Álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra 9,4 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 218 kilométer/óra, átlagfogyasztása  7,6 liter/100 km.

Sportos dízelek

A dízel motorváltozatok is sportosak és dinamikusak. A legkorszerűbb, közös nyomócsöves technikát alkalmazó, változtatható geometriájú turbófeltöltővel szerelt motorok közt a csúcsmodell, a 330d Touring hathengeres motorjának teljesítménye 231 lóerő. Ennél már csak az 500 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték elképesztőbb. Ezt 1750 percenkénti fordulattól egészen 3000 fordulatszámig adja le, így kategóriáján belül a legjobb hajtómű-komfortot és dinamikát mondhatja magáénak. Az úton ez természetesen nagyszerű élményt jelent, 6,8 másodperc alatti gyorsulással álló helyzetből 100 kilométer/órára, és 248 kilométer/órás végsebességgel.  Az üzemanyag-fogyasztás 6,7 liter/100 km.
A BMW 320d Touring maximális teljesítménye 163 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka a 2.000 és 2.750 fordulatszám közötti tartományban 340 Nm. A motor álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre 8,6 másodperc alatt gyorsítja fel, és 223 kilométer/órás végsebességre teszi képessé a 320d Touringot. Üzemanyag-fogyasztása 5,9 liter/100km. Mindkét dízel modellnél szériafelszerelés a dízel részecskeszűrő.

Hatfokozatúak

Minden modell alapkivitelben is hatfokozatú sebességváltóval készül. A rövidebb áttételek, valamint a legalacsonyabb és legmagasabb fokozat közötti nagyobb különbség biztosítják, hogy minden sebességváltás az optimális fordulatszámon történhessen meg. A még nagyobb vonóerő kifejtésére tervezett első fokozat használata elsősorban az induláskor előnyös.
Összességében a Touring még dinamikusabb, jobban gyorsul és nagyobb végsebességre képes, mint elődje. Mindezt úgy éri el, hogy működése gazdaságosabb. A vásárló kívánságára a Touring hatfokozatú, automata sebességváltóval is megrendelhető.

Még jobb dinamika

Hagyomány, hogy kategóriájában a Touring-é a legagilisabb futómű. A hosszában elhelyezett motor, hátsókerék-hajtás és kiváló súlyelosztás mesterhármasa mind hozzájárul ahhoz, hogy a BMW sportkombija tovább növelje előnyét a piacon és az utakon is.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az új Vectra és Signum

Az Opel megújult középkategóriás modelljeiben markáns orr jelzi a dinamikát, új a hathengeres, alumínium turbócsúcshajtómű, továbbfejlesztették az IDS-futóművet, megjelent a bi-xenon kanyarfényszóró és az utánfutó-stabilizáló. Az Opel új formanyelvét képviselő markáns arc, átfogóan megújított hajtóműválaszték jellemzi. Tovább olvasom