Kisalföld logö

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 4°C | 14°C Még több cikk.

Porsche Plug-in hibrid tanulmány

A Porsche Genfben mutatta be nagyteljesítményű, középmotoros sportautóját, a 918 Spyder-t.

A rendkívül hatékony, és szerény károsanyag-kibocsátású hajtáslánccal ellátott, nagyteljesítményű, középmotoros sportautó tanulmánnyal a stuttgarti Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG tovább növeli kompetenciáját a hibridek terén. A 918 Spyder prototípus a versenysportból származó csúcstechnológia és az elektromos mobilitás lenyűgöző ötvözetét adja: egyrészt kisautókat megszégyenítően kevés, 70 gramm széndioxidot bocsát ki kilométerenként, miközben 3 liter üzemanyagot éget el 100 kilométeren, másrészt szuper-sportautós menetteljesítményeket nyújt. Álló helyzetből 100 km/h-s sebességre nem egészen 3,2 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 320 km/h felett van, 7 perc 30 másodpercen belüli körideje a Nürburgring-Nordschleifén pedig még a Carrera GT-énél is kevesebb.

A 918 Spyder innovatív koncepciója meggyőző egészként egyesíti a Porsche Intelligens Teljesítmény technológiáját, a motorsport csúcstechnikáját, valamint a klasszikusan-modern formanyelvet.


A konnektorról tölthető (Plug-in) hibridhajtással ellátott Porsche 918 Spyder egy vérbeli szuper-sportautó menetteljesítményeit nyújtja az NEFZ norma szerint mindössze három liter üzemanyag felhasználása mellett minden 100 kilométeren. Ez 70 g/km-es széndioxid-kibocsátásnak felel meg. A nyitott kétüléses hajtásáról egy több mint 500 lóerős V8-as motor gondoskodik, melynek legmagasabb fordulatszáma 9.200 fordulat/perc. Emellett a hajtásban még részt vesz egy-egy az első, és a hátsó tengelyen elhelyezett elektromotor 218 lóerős (160 kW) mechanikus összteljesítménnyel. A V8-as az RS Spyder versenyautó sikeres, 3,4 literes erőforrásának továbbfejlesztett változata, a középmotoros építésnek megfelelően a hátsó tengely elé helyezve. Ez a kialakítás a kiváló egyensúly miatt maximális teljesítmény nyújt a versenypályán. Az erőátvitelről egy hétsebességes Porsche duplakuplungos automataváltó gondoskodik, amely a hátsó tengelynél lévő elektromotorok erejét is menedzseli. Az első kerekek elektromos meghajtása egy állandó áttételen keresztül történik.

Az energia tárolására egy folyadékhűtéses lítium-ionos akkumulátor szolgál, amely az utastér mögött helyezkedik el. A Plug-in hibridek esetében az akkumulátor hálózatról is tölthető. Ezen kívül a jármű mozgási energiája fékezéskor elektromos energiával alakul, amit az akkumulátor tárolni képes. Ezáltal a kigyorsításokhoz további energia áll rendelkezésre.

Egy kormányon lévő állítókapcsolóval négy különböző üzemmód választható: az „E-Drive" mód tisztán elektromos, akár 25 kilométerre elegendő hajtást tesz lehetővé. A „Hybrid" állás a 918 Spyder elektro-, és benzinmotorját is használja; itt az egyes komponensek működése a vezetési körülményekhez alkalmazkodik, és fogyasztás-, illetve teljesítményközpontú használatra is alkalmas. A „Sport Hybrid" üzemmódban szintén mindkét hajtási elem dolgozik, de hangsúlyosan teljesítményorientáltan. A meghajtás nagyrészt a hátsó kerekeken keresztül történik, és egy nyomatékoptimalizáló rendszer a menetdinamika további célzott javítására szolgál. „Race Hybrid" fokozatban tisztán csak a csúcsteljesítmény van szem előtt, ezért a hajtás kizárólag a menetdinamika iránti legnagyobb igénnyel, a versenypályás üzemmódra koncentrálódik, a teljesítményhatáron dolgozva. Megfelelő töltöttségi állapot esetén az úgynevezett Push-to-Pass gomb egy elektromos lökettel (E-Boost) lehetővé teszi például az előzést, vagy pedig a még magasabb teljesítmény elérését.

A hibridmeghajtás széles kialakítási lehetőségei a 918 Spyderben lehetővé teszik a versenyautóként történő használatot – mint például a Nürburgring Nordschleife körének 7 perc 30 másodperc alatti teljesítése –, vagy akár a gazdaságos autózást kilométerenként csupán 70 gramm széndioxid kibocsátásával.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kínai tulajdonban a Volvo

Vasárnap aláírták a svédországi Göteborgban azt a megállapodást, amelynek értelmében a kínai Geely… Tovább olvasom