Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Porsche-cáfolat: nem kell az Audi

Az elegáns és gyors autók kedvelői ismét egy cáfolatból értesülhettek a német luxusautó-ipar esetleges átalakulásáról.

Az elegáns és gyors autók kedvelői ismét egy cáfolatból értesülhettek a német luxusautó-ipar esetleges átalakulásáról: a Porschénál cáfolták, hogy le akarnák választani a Volkswagenről és bekebeleznék annak luxusautó-részlegét, vagyis az Audit, a Lamborghinivel, a Bugattival és a Bentleyvel együtt.

A német üzleti lap, a Handelsblatt kedden biztosnak nevezett forrásból közölte értesülését, hogy a Porschénál már dolgoznak efféle terveken, a megvalósítást középtávon képzelik el.

KACSA VOLT? NINCS ILYEN TERV?

– Nincsenek ilyen tervek, és nem is látjuk értelmét ilyen változtatásnak – mondta a Porsche szóvivője, Al b re c h t B amler hírügynökségek megkeresésére. Korábban, augusztusban azt cáfolták a stuttgarti Porschénál, hogy a Volkswagen, a legnagyobb európai autógyárcsoport felvásárlására készülnek.

A Porsche a Volkswagen legnagyobb részvényese, és e hónap elején a Porsche felügyelőbizottsága engedélyezte a részesedés 29,9 százalékra növelését a jelenlegi 27,4 százalékról. Harminc százalék fölött a Porschénak kötelezően ajánlatot kellene tennie a többi részvényes kivásárlására, akik közül a második helyezett az alsó-szászországi tartományi kormány 20,75 százalékkal, a harmadik a Volkswagen maga, saját részvényekkel. Az év elején Alsó-Szászország részesedése 18,2 százalékos volt. Az év elején a Porsche részesedése is kisebb, még csak 21,28 százalékos volt a Volkswagenben, tavaly szeptemberben 10,26 százaléknál tartott, eredetileg 5 százaléka volt. Huszonöt százalék fölött stratégiai döntési beleszólása van.

A KARTELLHIVATAL ENYHÍTETT A FELVÁSÁRLÁS FELTÉTELEIN

A német kartellhivatal – európai uniós közbenjárás nyomán – tavaly enyhített a részesedésvásárlás feltételein. Azelőtt aVolkswagen alapszabálya – egy 1960-ban elfogadott döntés értelmében – nem tette lehetővé, hogy bármely részvényese 20 százaléknál nagyobb arányt szerezzen a csopor tban.

A Porsche és az alsó-szászországi kormány bevásárlása, a megszerzett többségük mindenesetre megóvja a Volkswagent, szanálása közben, az esetleges ellenséges felvásárlási ajánlatoktól, amelyektől már nem védik a tavaly kényszerűen megváltoztatott német jogszabályok. A Volkswagennél a legújabb híresztelésekről nem nyilatkoztak, de az év elején melegen üdvözölték a Porsche szándékát a részesedése növelésére, igaz, eredetileg csak 20 százalékos Porschearány volt a meghirdetett cél. A VW-nál nagyszabású, 20 ezer munkahely megszűnésével járó átalakítási programzajlik. Mintegy 11 ezer dolgozó jelezte hajlandóságát korai nyugdíjba vonulásra. Az átalakítás révén a vállalat már az idén legalább 1 milliárd eurós megtakarítást akar elérni. A Volkswagen minden bizonynyal kénytelen lesz megválni a svéd Scania teherautógyártól is – amelyben most még a legnagyobb egyedi részvényes –, ha a Scania többi részvényese elfogadja a szintén német MAN teherautó- és gépgyár két hete hivatalossá tett felvásárlási ajánlatát. A karcsúsodó Volkswagen vonzóbb felvásárlási célpont lehet a jövőben.

A LELKI KAPCSOLAT FERDINAND PORSCHE


A Porsche és a Volkswagen között régi a lelki kapcsolat: Ferdinand Porsche ter vezte az első „népautót", vagyis az első Volkswagent, a később legendás VW „bogár" ősét a harmincas években. A Volkswagen mostani elnöke, Ferdinand Piech maga is Porsche-mérnök egyik unokája. A Porsche autók átlagosan 30 százalékban Volkswagen gyártmányú alkatrészeket tartalmaznak.

Elemzők szerint a Volkswagen vezetőváltásának is köze van a Porschéhoz. A Volkswagen felügyelőbizottsága két hete jóváhagyta az új vezérigazgató, Mar tin Winterkorn kinevezését, január 1-jei hatállyal. A jelenlegi vezérigazgató, B ernd Pischetsrieder év végével távozik, pedig a szerződését alig fél évvel ezelőtt hosszabbították meg 2012. májusig. Winterkorn eddig a VW luxusautó-egységét, az Audit vezette, sikeresen. Néhány elemző már két hete úgy vélte, Ferdinand Piech és Pischetsrieder között nemcsak a VW küszködő haszonjárműrészlege, hanem a Porschéval való együttműködés miatt is elmérgesedett a vita.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Világpremier Los Angelesben

Munkatársunk jelenti Los Angelesből. Az Egyesült Államok harmadik legnagyobb városában, Los Angelesben mutatták be a Győrött készülő TT sportautó nyitott változatát, a Roadstert. Az új kocsi világpremierjére azért került sor Amerikában, mivel az USA az Audi sportkocsik egyik legnagyobb piaca. Tovább olvasom