Kisalföld logö

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 2°C | 8°C Még több cikk.

Peugeot 5008: Az egyterű új profilja

A Peugeot 5008 a francia gyártónál újraértelmezi a kompakt egyterű fogalmát. Az új modell optimalizálja a szegmensben elvárt tulajdonságokat, miközben megtartja a kivételes úttartást, és olyan csúcstechnikás megoldásokat vezet be, amelyek a vezetési kényelmet és a biztonságot szolgálják.

Karcsú és áramvonalas

Az 5008 külső stílusa a kiegyensúlyozott vonalvezetéssel és a jó profilkialakítással tűnik ki. A jármű aerodinamikus formája a francia TGV szuper-gyorsvonatokat idézi. A jármű elején az oldalra átnyúló fényszórókat, az első kerék tengelyének vonalától induló hatalmas szélvédőt, és a folytatásában kialakított, hosszan elnyújtott motorháztetőt mintha arra tervezték volna, hogy a lehető legsimábban hatoljanak a levegőbe. Az 5008-ból áradó természetes könnyedséget fokozzák az első hűtőrácsot díszítő krómozott elemek, amelyek felsőkategóriás jelleget és eleganciát kölcsönöznek az autónak. A magas övvonal viszont biztonságot sugároz.

A hatalmas üvegek szinte összefüggő felületet alkotnak az autó körül. A hátul ülők ezen felül maximálisan élvezhetik a hatalmas panoráma tetőablakon át beáradó fényzuhatagot.

Oldalnézetből elegáns vonal rajzolódik ki, amely a hátsó ajtótól indul, majd a sárvédőn hangsúlyosabbá válik, aztán körbefutja az 5008 farát. A hátsó lámpák különleges és jellegzetes formája, valamint a fény irányításának technikája egyedivé teszi a jármű megjelenését. A hátfalajtó rajzolata a csomagtér könnyű megközelítését sejteti, ami létfontosságú egy családi autó esetében. Ez az új stílus a kompakt egyterűek gyökeres újraértelmezésén alapul, amelynek lényege, hogy a dinamikus külső stílus és a hatalmas utastér remekül harmonizál egymással.


Örömautózásra kialakított vezetőhely

Az 5008 vezetőhelye újító és eredeti az egyterűek világában. A szegmensben jellemző magasított üléshelyzet kitűnő kilátást és fokozott biztonságérzetet biztosít a vezetőnek. Az autó megalkotóinak sikerült még ergonomikusabbá tenni a vezetőhelyet, egyrészt az ülések minőségének, másrészt a kormányoszlop erősen függőleges dőlésszögének köszönhetően, amely ugyanaz, mint a 308 limuzinban. Így a vezetési helyzet maximális élményt és kényelmet nyújt a vezetőnek, aki magasított pozícióból uralja az utat.

Az előremutató műszaki megoldásokkal (pl. a vetített kijelző) felvértezett vezetőhelyet csúcsminőségű anyagokból, az autó összes részletében fellelhető innovatív szellemiség és a vezetés örömének jegyében alakították ki. A vezetőre összpontosító műszeregység tiszta vonalú, elegáns felületben folytatódik. Kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy a többi Peugeot limuzin mintájára kialakított kapcsolók jól kézre essenek.

Az 5008 világpremierjére a legközelebbi Frankfurti Autószalonon, kereskedelmi bevezetésére 2009 őszén kerül sor.

Világos és rendkívül tágas belső tér

Az 5008 utasteréről valóban nem túlzás állítani, hogy tágas. A könyökszélesség 1476 mm elöl és 1520 mm a második üléssorban, három egyforma szélességű ülés elhelyezése esetén. A harmadik sorban, ahol két felnőtt utas számára van hely, ez az érték 1341 mm! A fejtér és a lábtér is nagy, így a nagyobb termetű utasok is kényelmesen utazhatnak az autóban. Az üléspozíció még kényelmesebbé tehető: a második sor három ülésének dőlésszöge kétféle pozícióban állítható, az ülések egyenként 130 mm-nyi hosszon csúsztathatók. Ez fokozza a belső tér variálhatóságát: vagy a csomagteret lehet növelni, vagy a leghátsó sorban utazóknak jut több hely.

A nagyfokú variálhatóság az utolsó sorban is fellelhető, ahol a két teljes értékű ülés külön rejthető el a padlóban. Az 5008 utastere tehát számos kialakítási lehetőséggel szolgál, amivel kielégíti az autó összes utasának igényeit.


Rekord méretű csomagtér

Az 5008 praktikus csomagtartója a négyszögletes formáknak köszönhetően jól pakolható.A csúsztatható ülések pozíciójától függően a kalaptartó alatti térfogat 758 és 823 liter között mozog (illetve 579 és 678 dm3 a VDA szerint), amikor a harmadik sor üléseit elrejtik. Az 5008 a kategória egyik legtágasabb poggyászterét kínálja. Ha a tető alatti teret is kihasználjuk, 1247 liter térfogattal számolhatunk, ami akár 2506 literre növelhető a második sor üléseinek elrejtésével.

A vakációra induló családoknak nem kell helyhiánnyal küzdeniük, mert az utastérben többféle rakodóhelyet alakítottak ki a különböző tárgyak tárolására. Kisebb tárgyak tárolására alkalmas helyből többet is találhatunk az utastérben, a harmadik sor utasairól sem feledkeztek meg.

Az ötüléses változatban a csomagtér-padló alatt található 60 literes tárolóhely is a helytakarékos kialakítást bizonyítja, ami praktikussá teszi az autó használatát a hétköznapokban.


Kényelem minden helyen

Az utasok minden üléshelyen maximális kényelemben utazhatnak. Az autó fokozott akusztikai komfortjának köszönhetően a leghátul utazók hangjuk felemelése nélkül beszélgethetnek az előttük utazókkal. A leghátul utazóknak szabad kilátás nyílik előre, ezzel is megerősítve, hogy teljes értékű üléshelyekről, és nem pótülésekről van szó.

Az utazás fokozott kényelmét szolgálja, hogy a második sor utasai által szabályozható légkondicionáló berendezés fúvókái az oldaloszlopokon elhelyezett szellőztetőn keresztül hátrafelé áramoltatják a levegőt, így a jó hőkomfort minden üléshelyen garantált.

Peugeot 5008 - belső tér

Multimédia rendszer hátul

Az utastérbe épített multimédia rendszer célja, hogy kellemesebbé tegye a hosszú utazást a második sorban utazók számára. A rendszer a következőkből áll : az első fejtámaszokba épített, két hétcolos színes képernyő, bármely audio/videó hordozható készülék (video-walkman, játékkonzol, DVD-olvasó stb.) csatlakoztatására alkalmas konzol, és két, vezeték nélküli Bluetooth fejhallgató. A vezeték nélküli technika különösen magas színvonalú hangzásával tűnik ki. Az audio jeleket a fejhallgató bármely helyzetében továbbítja. Tartozékként egy harmadik fejhallgató is rendelhető, amelyet egyidejűleg használhatunk.

Egyszerre két videóforrás is csatlakoztatható, így a két képernyőn két különböző műsor játszható le. Az utasok választhatnak tehát, hogy közös programot tekintenek-e meg, vagy míg egyikük például videójátékot játszik, a másik rajzfilmet, filmet, videóklipet stb. nézhet.


Kivételesen dinamikus viselkedés

A futómű kialakítása összegzi az oroszlános márka tapasztalatait ezen a téren. Az ilyen típusú járművektől eddig szokatlan karosszériamerevség hozzájárul a kitűnő úttartáshoz, és jelentős szerepet játszik a jármű akusztikai komfortjában is. A Peugeot mérnökei arra összpontosítottak, hogy biztos és hatásos, a limuzinokéhoz közelítő útfekvést alakítsanak ki az 5008 számára, miközben megtartják azt a magas szintű kényelmet, amelyet az egyterű-vásárlók elvárnak. A futómű csúcstechnikás beállításain kívül alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokat fejlesztettek ki 16"' és 17" méretben, a sportosabb vezetés kedvelői pedig választhatják a 18 colos abroncsokat. A hatásos fékezésről nagyméretű fékek (302 mm a legnagyobb teljesítményű változatokban) gondoskodnak. A kormányzási komfortot hidraulikus elektromosszivattyú-csoport biztosítja.


Környezetbarát motorok teljes körű választéka

Az 5008 a bevezetéskor a márka legújabb generációs hajtásláncait kínálja. A teljesítményeket és a mérsékelt fogyasztást ötvöző motorokat mértéktartó CO2-kibocsátás jellemzi.



Az induló motorválasztékban kétféle benzinmotor szerepel:

" 1.6 l VTi 120LE BVM5 Euro 5 ötfokozatú mechanikus váltó – 7,3 l/100km és 169 g/km CO2 vegyes ciklusban

" 1.6 l THP 156LE BVM6 Euro 5 hatfokozatú mechanikus váltó – 7,1 l/100km és 167 g/km CO2 vegyes ciklusban


A dízel kínálatot négy változat alkotja:

" 1.6 l HDi FAP 110LE BVM6 hatfokozatú mechanikus váltó – 5,4 l/100km és 143 g/km CO2 vegyes ciklusban

" 1.6 l HDi FAP 110LE BMP6 robotizált automata váltó – 5,2 l/100km és 135 g/km CO2 vegyes ciklusban

" 2.0 l HDi FAP 150LE BVM6 Euro 5 hatfokozatú mechanikus váltó – 5,8 l/100km és 151 g/km CO2 vegyes ciklusban

" 2.0 l HDi FAP 163LE BVA6 Euro 5 hatfokozatú automata váltó – 6,8 l/100km és 178 g/km CO2 vegyes ciklusban


Vezetőtámogató felszerelések

A mindennapi vezetés megkönnyítésére az 5008 hasznos felszereléseket kínál, mint a parkolást segítő első és hátsó rendszer, vagy a parkolóhely nagyságát felmérő új rendszer. Ezt a funkciót az első lökhárító két oldalába épített érzékelők biztosítják. A többfunkciós kijelzőre küldött információval tájékoztatnak arról, hogy mekkora hely van a parkoláshoz, és milyen nehézségű manőverezés vár a vezetőre.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Olcsóbb beszállítókat keres az autóipar

Az autógyártók a válság miatt a termékeiket alacsony áron kínáló járműipari beszállítókat keresik,… Tovább olvasom