Kisalföld logö

2018. 01. 23. kedd - Zelma, Rajmund -2°C | 4°C Még több cikk.

Peugeot 1007: újító szellemben

Az 1007 hiánytalanul megvalósítja a könnyebb életet ígérő újításokat, kategóriájában egyedülállóan.

Az 1007 hiánytalanul megvalósítja a könnyebb életet ígérő újításokat. Olyan érvekkel szól az érett gondolkodású vevőkhöz, amelyekhez hasonlóval korábban senki sem szolgált a B szegmensben.

Szellemes alkotás

A Peugeot 1007-es 3,73 méteres hosszúságával ideálisan kompakt a városi cikázáshoz és parkoláshoz. Az 1,62 méter magas, egyterű forma a belső tágasságot és az otthonosságot szolgálja, a magas és domináns vezetési pozíció biztonságot és jó kilátást kínál. A Sésame nevű, elektromos mozgatású, távirányított tolóajtók a koncepcióautóéhoz hasonlóak: hatalmas (920 mm hosszú) nyílást tesznek szabaddá, ami korábban elképzelhetetlen módon megkönnyíti a beszállást, hátrafelé csúsznak, anélkül, hogy túlnyúlnának a jármű teljes hosszúságán, mozgató mechanizmusuk alig emeli ki az ajtót a karosszéria síkjából, a külső tükrök vonalából kevesebb, mint egy centiméterrel emelkednek ki, így nagyon szűk parkolóhelyen is könnyedén lehet be- és kiszállni. Az ajtók jelentősen hozzájárulnak a körkilátáshoz, ami fokozza a biztonságot, egyben kiküszöbölik a hagyományos ajtók hirtelen kinyitásának veszélyét, ezzel növelik a kétkerekűek biztonságát. Az ajtók átgondolt fejlesztés eredményei, a biztonságos működést szavatoló rendszerekkel ellátva. A Sésame ajtók megkönnyítik a beszállást és a négy utas életét a fedélzeten – ez az 1007 legfontosabb újítása.
A Pininfarina nevével fémjelzett, kifejező és funkcionális formaterv kiegyensúlyozott, dinamikus és elegáns arányokat mutat. Az eredeti nyíltéma is feltűnik hátul. A formában erős hangsúlyt kap a Peugeot új, egyedi arculata, a nagy légbeömlő száj és a macskaszerű tekintet.

Egyedülálló funkcionalitás

Kattintson a képekre!
A hívogató és robusztus első ülések hosszú úton mozognak, hogy ezáltal még jobban megkönnyítsék a beszállást hátulra; egyébként az egészen hátra került ajtóoszlop miatt kisebb gyerekek akár úgy is besurranhatnak, hogy közben az ülések a helyükön maradnak.
Az első, moduláris típusú utasülés háttámlája előrehajtható, így munkaasztalként is szolgálhat.
Teljesen hátratolva ez az ülés szokatlan nagyságú teret tesz szabaddá, amelyhez könnyű hozzáférni az alacsony küszöb és a Sésame ajtó révén. Ez a hely lehetővé teszi, hogy szükség esetén nagy tárgyakat pakoljunk be.

A két külön hátsó ülés kiválóan variálható: mindkettő 230 mm-es úton mozog hosszirányban (ez a kategória egyik legjobbja), a háttámla kétféle dőlésszögben rögzíthető, és előrehajtható, valamint mindkét ülés könnyedén előrehajtogatható az elsők mögé, amiben emelőmechanizmus segít. A rakodótér (VDA norma szerint) 178 és 1048 liter között változik, ami megfelel 246-1192 liternyi víztérfogatnak.
Mivel a hátsó ülések mindig az utastérben vannak, átrendezhetőségük kiegészíti a moduláris első utasülését, megsokszorozza a variációk számát, és lehetővé teszi hosszú tárgyak szállítását.

Benzines vagy dízel

Az alapvetően városba szánt, de időnként országúti vagy autópályás utazástól sem visszariadó 1007 kétféle benzinmotorral és egy turbódízellel választható. Mindegyik kiváló akusztikus komfortot kínál.

Benzinmotorok:
1360 cm3 – (75 LE) – 118 Nm 3400/percnél
- ötfokozatú mechanikus váltó
- 2 Tronic ötfokozatú robotizált váltó
1587 cm3 –  (110 LE) – 147 Nm 4000/percnél
- 2 Tronic ötfokozatú robotizált váltó
Dízelmotor:
1398 cm3 – (70 LE) – 160 Nm 2000/percnél
- ötfokozatú mechanikus váltó

Rendetlenség ellen

Az 1007 praktikus és ötletes autó, minden részletét úgy alakították ki, hogy rendet lehessen tartani benne: nagy kesztyűtartó, fiókok az első ülések alatt, rakodóhelye az emelt szintű padlóban és a hátsó oldalburkolatokban. "Készenléti" rakodómélyedéseket találunk a műszerfalon és a középkonzolban, valamint további tartópántokkal és zsebekkel szerelték fel az autót.

Caméléo készletek

Az új koncepció módot ad arra, hogy a sötétkék színvilággal harmonizáló kilenc, igazán különböző lehetőség közül válasszuk ki az 1007 utasterének kárpitozását és díszítőelemeit.
Ez a kilenc készlet valódi kollekciót alkot, és nevük utal a jellegükre: Nabucco, Borneo, Pixel, Trimix silver, Biduletruc, Speed'up, Oranis, Carrément, Trimix red.
Mindegyik készlet 18 darabból áll (két műszerfal-borítás, négy díszgyűrű a szellőzőkhöz, két díszítés az ajtópanelekre, a két hátsó tárolóhely fedelére, nyolc üléspanel). Kiválasztani a belső tér stílusát, egyet nyárra és ajándékba adni egy másikat karácsonyra, önállóan megfiatalítani az utasteret, méghozzá szerszám nélkül, akár egy negyedóra alatt – újító szellemű ajánlat az 1007 részéről, válaszul a vásárlók határozottan kinyilvánított elvárásaira.

Könnyű vezetni

A jól eltalált testhelyzetnek köszönhetően a vezető könnyedén uralma alatt tartja az autót, kényelmét pedig tovább javítja a kivételes panoráma-kilátás, amely az egyterű felépítés és a hátratolt középső ajtóoszlop eredménye. Az elektromos szervokormány nagyban segíti a parkolási manővereket, és értékes visszajelzéseket ad. A két benzinmotorhoz kínált 2 Tronic sebességváltó  feleslegessé teszi a kuplungpedált. A váltó kétféle üzemmódban működik. A dinamikus üzemmódban  a volánbillentyűkkel, illetve a váltókar elmozdításával lehet sebességet váltani. Az üzemmód és az érvényes fokozat megjelenik a műszeregységben. Az automatikus üzemmód teljesen megszabadítja a váltás terhétől a vezetőt, és a nyugodt, sima haladást helyezi előtérbe.

Egy limuzin útfekvése

Az 1007 futóművét a magas építés és súlyponthoz igazították, hogy limuzinhoz méltó legyen a kényelem és az útfekvés. Az alapokat MacPherson rendszerű első-, és csatolt hosszlengőkaros hátsó futómű adja, elektromos szervokormánnyal és 15" vagy 16"-os kerektárcsákkal kiegészítve. Az 1007 így magas szintű aktív biztonságot nyújt, amit tovább javít az ESP (dinamikus menetstabilizáló) rendszer, amely tartalmazza az ABS-t, az elektronikus fékerő-elosztót, a kipörgésgátlót és az utánfutó-stabilizálási funkciót, amit minden 1007 esetében vészfék-asszisztens és nagy lassuláskor automatikusan felkapcsolódó vészvillogó egészíti ki.

Urban, Trendy, Sporty...

Az 1007 gazdag választéka magába foglalja a "könnyű élet"-koncepciót (vagyis a Sésame ajtókat, a belső tér variálhatóságát, a Caméléo-készletet), amit kiegészítenek még biztonsági eszközök, mint például az ABS, a front- és oldallégzsákok.
Az Urban alapváltozat számos kényelmi szerelvényt tartalmaz, például elektromos ablakemelőket, távirányítású központi zárat, fedélzeti számítógépet. A Trendy kivitel a komfortot helyezi előtérbe, a Sporty dinamikus jellegű.

Ügyel a nyugalomra

Az 1007 felépítése, akárcsak a Sésame ajtó, a lehető leghatékonyabb védelmet garantálja, mivel mindent úgy méreteztek, hogy ellenálljon a legsúlyosabb ütközésnek is. A védelmet utasvisszatartó rendszerek teszik teljessé. Összesen akár hét légzsák (közülük egy a kormányoszlopon) ügyel a négy utas biztonságára, miközben hangjelzés és visszajelzők figyelmeztetik őket, ha nem csatolják be a biztonsági övet.
Hátul a gyermekek a hárompontos rögzítésű Isofix csatlakozókra is számíthatnak, és közben a szülő a külön e célra szánt, lehajtható tükörből szemmel tarthatja őket az első ülésről. Az ajtók automatikus záródása (amit a vezető aktiválhat vagy kiiktathat) minden egyes 1007 közös funkciója.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Teszt: Rexton 2.7 Xdi DSX plus

Kívülről az elegancia és a tekintély jellemzi a Rexton megjelenését, és a belső tér a hasonló árszínvonalú SUV-okkal összehasonítva szintén elegánsabb. Megfelel mindazoknak, akik tekintélyes, modern terepjárót szeretnének kedvező áron – a Mercedes-Benz technikai alapjaira építve. Az utazás vele kényelmes és biztonságos érzést nyújt. Tovább olvasom