Kisalföld logö

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 9°C | 18°C Még több cikk.

Összevetés: Audi A3 Sportback 2.0 TDI – BMW 120d

Szakújságírónk tesztelte és összevetette a kis BMW 120 d-t és a kirobbanó sikerű Audi A3-t. A két ötajtós versenye meglepően szoros küzdelmet hozott.

Tekintélyes – extravagáns

Audi A3 Sportback
Az Audi Sportback első látásra lenyűgözi a szemlélőt: a magabiztos, tiszta vonalvezetés kifejezi a négykarikás márka atletikus képességeit éppúgy, mint tekintélyt keltő tulajdonságait. Az új hűtőmaszkkal a harciasságot fokozta a VW-csoport vezetődesigneri székébe került Walter de’Silva, míg a hátsó lámpatestek osztott formája a háromajtós A3-énál érdekesebb.
A BMW esetében még hatásosabb az 1-es formája, mint a fotókon. A Chris Bangle vezetődesigner által először az új 7-esre megálmodott „lángoló fém" formavilág itt érte el csúcspontját. Az elnyúló motorháztető, a karosszéria rafinált homorításai, a mandulavágású, átlátszó – ma már tipikusan BMW-s – fényszórók és az erőteljes hátsó lezárás extravaganciát sugall.
A BMW alapméretei: 4227x1751x1430 mm, a tengelytáv 2660 mm, a csomagtér 330 literes. Az Audi 4286x1765x1423 mm-es teret foglal, a tengelytáv 2578 mm, a csomagoknak 370 liter jut.

Sportos – elegáns

BMW 120d
A BMW opcionális, tökéletes tartást nyújtó, satukemény sportülései kanyarokban nagyon passzolnak az élvezetes autózáshoz. A kis kormánykerék jól markolható, vastag karimájú. A „slusszkulcs" behelyezése után a műszerfali „start-stop" gombbal indíthatunk. A sötét belső tér a nagyobb új BMW-kre jellemző ívelt formavilágot nyújtja, helykínálata szándékosan szűkös, intim hangulatú. Magas vezető mögött kevés lábhely marad a hátsó utasoknak.
Jóval könnyebb az elhelyezkedés az Audi Sportback foteljein a levegős első térben. (Tesztautónk a kényelmes Ambiente-kivitel volt, aki akar, persze rendelhet sportüléseket itt is.) A világos alsó műanyag elemek a bézs kárpitozással együtt komfortos érzetet adnak. A jó fogású, négyküllős kormánykeréken már a trapézkeretet látjuk. A belső elöl-hátul tágas, a hátsó láb- és fejtér bőséges. A sportos konkurenssel szemben a tágasság, az elegancia és a családias használhatóság dominál.

Audi A3 Sportback
Harapós – kiegyensúlyozott

A motor mindkét autóban kétliteres dízel volt. A BMW common-rail gépe árnyalatnyival még halkabb az Audi PD-TDI-nél. Papíron a BMW jóval erősebb: fölénye 23 lóerő és 20 Nm, gyorsulása 100-ig csak 7,9 másodpercet vesz igénybe, szemben a 140 lovas, 320 Nm csúcsnyomatékú Audi 9,7 másodpercével.

Az ingolstadti autó dicséretére mondva, menet közben a különbség nem érezhető. Inkább jellemben tér el a két erőmű: a müncheni löketszerű, azonnali gyorsításokkal felel a gázpedálnak, a négykarikás motor finomabban indít, aztán később nagyon megjön az ereje. A gyakorlatban a 163 lovas BMW éppúgy pillanatok alatt hagyja le a lassúbb járműveket, mint vetélytársa: a megoldás nyilván az Audi rövidebb váltóáttételeiben kereshető. (Fordulatszám 120-nál hatodikban a BMW-nél 2000, az Audiban 2150.)
BMW 120d
Fogyasztás terén nincs különbség, átlagban 5,7-et ad meg a BMW, 5,5–5,7-et az Audi. A végsebesség terén a 120d 220 km/órát tud a Sportback 207 km/órájához képest.
Mindkét hatsebességes kéziváltó a kategória csúcsán áll, a BMW-é  egy leheletnyivel könnyebben pöckölhető be a kívánt fokozatba.

A kormányzás nagyon precíz a BMW-ben, parancsainkat a futómű hajszálpontosan követi. A tesztelt (nem sportfutóműves!) Audi némileg elmarad ettől a színvonaltól, de iránytartása így is messze átlag fölötti. A sportos vezetés hívei nyilván értékelik a BMW hátsókerék-hajtását, új fejlesztésű, öt lengőkaros hátsókerék-felfüggesztését és az 50/50 arányú súlyelosztást a tengelyek között, melynek eredményeként a
BMW 120d
120d könnyedén, semlegesen fordul. Az első kerekein hajtott Sportback viszont enyhén, biztonságosan alulkormányzott, túlzott tempónál kis oldalkúszással figyelmezteti vezetőjét. Mindkét fékrendszer bőven jobb az átlagnál, érzékenyen adagolhatók és hatásosan lassítanak. Komfort terén viszont nincs verseny: „tipikus magyar" buckás vidéki utakon, ahol a tesztelt 120d már kemény, állandó liftezéssel jelzi az úthibákat, a Sportback még simán száguld.

Árversenyben

Audi A3 Sportback
A BMW 1-es sorozat alapára (116i, 115 LE) 5.380.000 Ft hat légzsákkal, blokkolás- és kipörgésgátlóval, menetstabilizáló rendszerrel, 2 elektromos ablakkal, motoros tükrökkel, riasztóval, de az automata klíma még 424.000 Ft.
Az Audi A3 Sportback alapára (1.6 Attraction, 102 LE) 5.378.000 Ft, négy légzsákkal, automata klímaberendezéssel, 4 elektromos ablakemelővel, elektromosan állítható és fűthető visszapillantó tükrökkel, ABS- és ASR-rendszerekkel, riasztóval.
Nem könnyű dönteni a bajorok két új, kiváló büszkesége között. Aki főleg magának kedvezne és a szenvedélyesen sportos vezetés híve, valószínűleg a BMW-t választja, akinek viszont a többi utas kényelme, az autó többcélú használhatósága fontosabb, annak az Audi kínál több lehetőséget.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Citroën C4 WRC első tesztje

Az Automobiles Citroën a 74. Genfi Autószalonon mutatta be a C4 Citroën Sport tanulmányautót,… Tovább olvasom