Kisalföld logö

2018. 10. 21. vasárnap - Orsolya 7°C | 15°C Még több cikk.

Ősszel érkeznek az új VW haszonjárművek

Transporter, Caravelle, Multivan és California – a milliós példányszámban készült „bestseller" négy alapváltozata. Rajongói – szolgáltatók, mesteremberek, családok, üzletemberek és utazók – számára e sokoldalú Volkswagenek önálló autós világnézetet képviselnek a szinte korlátlan mobilitás és variálhatóság szinonimájaként.

A Multivan és a California típusok világpremierjét 2009. szeptember 17-től a Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon (IAA) tartják, amellyel a Volkswagen Haszonjárművek sikermodelljeinek újabb generációja jelenik meg a piacon. A széleskörűen átdolgozott és tökéletesített új nemzedék tagjai minden eddiginél takarékosabbá, tisztább üzeművé, gazdaságosabbá, kényelmesebbé, biztonságosabbá, ötletesebbé és dinamikusabbá váltak. A nagyobb piacokon mind a négy alapváltozat már az IAA előtt rendelhető, Magyarországi bemutatkozása idén novemberre várható.


További finomítások és high-tech

A Volkswagen Haszonjárművek e rendkívül népszerű sorozata már a Volkswagen új design-arculatának vonásait hordozza, különösen az új modellek orrkialakítása mutat egyéni vonásokat. A T5 jelzésű modellsorozat új változata azonban technikájában is óriási előrelépést képvisel. Jó példa erre motorpalettája: az új, még takarékosabb és rendkívül csendes turbófeltöltésű dízelekben (TDI) már common-rail befecskendező rendszer dolgozik. Az új CR TDI-erőforrásoknak köszönhetően az üzemanyag-fogyasztás 100 kilométerenként akár 1,9 literrel, míg a széndioxid-kibocsátás kilométerenként akár 52 grammal is csökkenhet, miközben mindegyik motorváltozat teljesíti az EU 5 kipufogógáz-szabvány előírásait.


Mindezeken túl világszerte elsőként jelenik meg e kategóriában a 7-fokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG). Ugyancsak extrafelszerelésként szerepel a kínálatban az elektronikus szabályzású összkerékhajtás (4MOTION, a negyedik generációs Haldex-tengelykapcsolóval), amely a műutaktól távol is hatékonyan biztosítja a gyors és biztonságos haladást. Egyedülálló újdonság e tekintetben, hogy a Volkswagen Haszonjárművek az év végére, kívánságra a 4MOTION változatot is szállítja a DSG sebességváltóval. A biztonságot a szériában adott hegymenet-asszisztens, a tovább tökéletesített dinamikus menetstabilizáló (ESP), a féklámpák új villogó funkciója (vészfék-jelzés), valamint az extrafelszerelésként rendelhető, új vezetői segédrendszerek fokozzák tovább. Az utastér új műszeregységgel, kormánykerékkel, rádiókészülékekkel és navigációs rendszerekkel, kárpitanyagokkal, illetve még tökéletesebb ergonómiával várja a vásárlókat.


Négy új common-rail TDI-motor és kettős tengelykapcsolós sebességváltó

Új, common-rail befecskendező rendszerrel működő, négyhengeres dízelmotorjai révén a T5 – amely Németországban és Európában egyaránt piacvezető kategóriájában – gazdaságossága és környezetkímélő üzeme tekintetében szintén a legjobb értékeket sorakoztatja fel. A 2.0 CR TDI-erőforrások (1.968 cm3) 62 kW / 84 LE, 75 kW / 102 LE, 103 kW / 140 LE és 132 kW / 180 LE teljesítménylépcsőkben sorakoznak a kínálatban. A 140 lóerős szintig változó turbinageometriájú turbófeltöltőt, míg a 180 lóerős csúcsmodellben két fokozatban szabályozott működésű biturbó feltöltést alkalmaztak a Volkswagen Haszonjárművek fejlesztői. A „downsizing" e korszerű formáját ezzel a Volkswagen Csoport valósította meg elsőként az öngyulladású égésfolyamattal működő motorok e teljesítménykategóriájában.



Az üzemanyag-fogyasztás terén adódó legnagyobb előny a Transporter, zárt áruszállító vagy lakóautó esetében első ízben alkalmazott, 7-fokozatú DSG váltóval szerelt változatoknál mutatkozik: 6-fokozatú automata váltóművel készült elődjéhez képest a 180 lóerős verzió üzemanyag-fogyasztása akár 1,9 literrel is alacsonyabb lehet. A tervezők eközben a 85 kW / 115 LE teljesítményű benzines konstrukciót is megtartották a kínálatban, amely immár az EU5 kipufogógáz-szabvány határértékeit is teljesíti.

A teljes palettára számítva a széndioxid-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási értékek átlagosan mintegy tíz százalékkal alacsonyabbak az előző generációnál ismert értékeknél. A manuális sebességváltóval szerelt, elsőkerék-hajtású változatok üzemanyag-fogyasztási illetve széndioxid-kibocsátási* adatai így a 7,2 l/100 km / 190 g/km (84 LE és 102 LE) és a 7,5 l/100 km / 197 g/km (180 LE) közötti tartományban vannak, amelyek átlagosan 0,9 literrel alacsonyabbak a korábbi generáció értékeinél.

Mind a négy dízelmotort rendkívül érzékeny gázadási reakciók jellemzik már közvetlenül az üresjárati fordulatszám feletti tartományoktól. Már a legkisebb, 84 lóerős TDI is 1.250-es percenkénti fordulatszámtól 220 newtonméteres nyomatéki maximumot produkál. A 102 lóerős változatban 1.500 percenkénti fordulattól 250, a 140 lóerős TDI esetében 1.750 fordulattól tekintélyes 340, míg a 180 lóerős csúcs-TDI számára 1.500-as percenkénti fordulatszámtól tiszteletet parancsoló 400 newtonméter jelenik meg maximális forgatónyomatékként a főtengelyen. A dízel részecskeszűrő mindegyik erőforrás esetében immár magától értetődő.



A Multivan és társai a Volkswagen új design-arculatát követik

Az új generáció tagjai külső megjelenésükben elsősorban teljes egészében átdolgozott orr kialakításukról ismerhetők fel. Az új sorozat számára letisztult, vízszintes orientáltságú vonalvezetés kölcsönöz még igényesebb, időtlen elegancia jellemezte külsőt. A hűtőrács vízszintes elemei fekete fényezést kaptak, a Transporter modellek (zárt áruszállító, Kombi és platós kivitel), a Caravelle Trendline és a California Beach esetében matt, míg a Caravelle Comfortline, a Multivan (szabadidős és business-busz) és a California Comfortline (lakóautó) elején pedig fényezett felülettel, illetve krómozott díszléccel kiegészítve. A legfelső lécek vizuálisan egészen az új tervezésű fényszórókig futnak. A lökhárítóba épített, ugyancsak új tervezésű ködfényszórók első ízben szolgálnak statikus kanyarodófényként is. A Caravelle, a Multivan és a California hátulját az új, s ugyancsak a Volkswagen aktuális design-arculatát idéző hátsó lámpatestek különböztetik meg elődjétől.

Új vezetői segédrendszerek és bővített szériafelszereltség
Az új modelleket oldalnézetben felszereltségi szinttől függően az új tervezésű, 17- vagy 18-colos könnyűfém keréktárcsák, illetve az aerodinamikai szempontok alapján továbbfejlesztett külső tükörházak különböztetik meg. A külső tükrök első ízben biztosítanak helyet a teljes antennahálózat számára. A „bestseller" a szegmens újdonságaként immár a sávváltást segítő segédrendszert (Side Assist) is kínál. E berendezés a Touareg modellekből ismerős módon a külső tükörben elhelyezett LED-fény segítségével figyelmezteti a vezetőt a tükrök holtterében tartózkodó másik járműre. Ugyancsak újdonságként szerepel a választékban a gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer (RKA), amely a kerekek szögsebességét folyamatosan felügyelve, illetve a jármű sebességével összevetve ismeri fel az esetleges nyomásvesztést.

A Multivan Comfortline mindezeken túl 16-colos, míg a Multivan Highline új tervezésű 17-colos könnyűfém keréktárcsákkal, illetve utóbbi oldalán és hátulján további krómozott díszlécekkel jelenik meg.


Személyautókat idéző utastér

A megújult sorozat utasterét ugyancsak átdolgozták a fejlesztők. Kiváló példaként szolgálnak erre az új kialakítású műszerek, amelyeket krómozott gyűrű szegélyez, és fehér háttérvilágítással készülnek. Az új generáció mindegyik tagja már alapfelszereltségben a sebességváltást segítő kijelzővel is rendelkezik. A rádiókészülékek és navigációs rendszerek teljes választékát is aktualizálták, az új csúcsmodellt itt az érintőképernyővel és merevlemezes navigációval működő RNS 510 képviseli. Az extrafelszerelésként rendelhető Dynaudio hangrendszer már-már a koncerttermek hangzásminőségét idézi. A külső eszközök, például MP3-lejátszók egyszerű csatlakoztatására Media-IN USB-aljzat áll rendelkezésre. Újdonságként jelennek meg a műszerfalon a fél- és teljesen automatikus légkondicionáló berendezés kezelőfelületei, illetve a háromküllős kormánykerekek. Számos változatban bővült a szériafelszereltség, különösen a Multivan Startline alapkivitele fejlődött: többek között immár az alapváltozat is teljesen kárpitozott belső térrel, valamint a vezető és az első utas számára oldal- és függönylégzsákkal szerepel a kínálatban. A már alapkivitelben a karosszéria színére fényezett lökhárítók szintén azt jelzik, hogy az adott modell már a Multivan új generációjának tagja.

A Transporter modellek pedig végül új tervezésű, kétszemélyes utasüléssel, illetve az ebbe integrált lehajtható rakodórekesszel is rendelhetők. Az új generáció piaci bevezetése Európában október közepére várható.

* = Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek a rövid tengelytávú, normál tetőmagasságú, zárt áruszállító változatra vonatkoznak

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

USA: augusztusi fellendülés

Az amerikai autóipar idei legjobb hónapját zárta augusztusban, elsősorban a roncsprémiumnak… Tovább olvasom