Kisalföld logö

2016. 09. 30. péntek - Jeromos 14°C | 24°C

Opel Signum: még innovatívabb

A Signum különleges dizájnjával, felszereltségével és technológiájával új osztályt nyitott.

Az Opel új kategóriát teremtett a Vectra új változatával 2003. márciusában. A Signum különleges, nyújtott karosszéria dizájnjával, nagyon flexibilis hátsó ülésmegoldásával, különleges felszereltségével és úttörő új technológiák alkalmazásával áttörte a hagyományos osztályhatárokat és egy teljesen új piacot nyitott. Nemrégiben újabb felszerelésekkel fokozták az innovatív üzleti autó korszerűségét.

Az Opel Signum stílusos megjelenés, kiváló vezetési dinamika és egyéni kényelem kombinációja a beltér különleges flexibilitásával. Az új Opel Signum eltéveszthetetlen karaterét már a speciálisan tervezett orrész is mutatja, de a kép az oldalsó nézettel, a kupolaformájú hátsó ablak lekerekített végével és a széles C oszloppal teljesedik ki.
Az új Opel Signum egyik fő attrakciója innovatív ülésrendszere, amely két- illetve háromüléses konfigurációban is használható. A hosszú tengelytávnak köszönhetően a Signum egy nagy luxusautó terét és komfortját nyújtja. Ha kívánják, a hátsó ülés utasai a két különálló hátsó ülést 130 milliméterrel hátrébb tudják tolni a maximális lábtér eléréséhez. A háttámla 28 fokos szögben dönthető, ezzel egy „business class" repülőgép ülés kényelmét nyújtva. A három hátsó ülést előre hajtva teljesen sima felületű rakteret kapunk. Ezzel a kialakítással a raktér kapacitása több, mint 1400 liter. Öt üléssel a raktér 480 literig növelhető a hátsó ülések helyzetétől függően.

A tárolómester

Azok, akik dolgozni, játszani akarnak hátul, egy italt vagy esetleg egy kis harapnivalót élvezni, örömmel fogják üdvözölni a „tárolómestert". Ez a két szélső hátsó ülés közé van beépítve és két kihajtható tálcát, pohártartót, egy kis hűtőszekrényt, szemétkosarat, elektromos csatlakozót, egy hordozható DVD lejátszó dokkolót és az audio rendszernek a hátsó üléseken ülők számára külön kialakított irányító rendszert tartalmaz. Mindezek az intelligens megoldások hasonlóak a korszerű repülőgépeken találhatókhoz – ugyanúgy, mint a kisebb tárgyak őrzésére kialakított fej feletti tárolók.

Az Opel Signum három új ECOTEC motorja közül az egyik az Opel első közvetlen befecskendezéses 2.2 literes benzinmotorja volt 155 LE teljesítménnyel, a másik a 2.0 literes turbófeltöltésű 175 LE-s motor, és a 3,0 literes V6 common-rail dízel 177 lóerővel. Ezek az erőforrások az Interaktív vezetési rendszerrel (Interactiv Driving System – IDS) együtt kiváló vezetési élményt nyújtanak. További újdonság az adaptív első lámpa bi-xenon fényszórókkal valamint az ortopédiailag optimalizált és légkondicionált első ülések amelyeket nyolcféleképpen lehet állítani. Ezek a csúcstechnológiát képviselő innovatív tulajdonságok – amelyek nagymértékben segítik a koncentrált, figyelmes vezetést – általában csak luxusautóban találhatók.

Fokozott dinamika, komfort és aktív biztonság

Munkába járáshoz vagy hétvégi családi kiránduláshoz jobb lágyan csillapítani a karosszéria mozgásait. A lágy futómű azonban tompítja az autó élénk reakcióit, elvesz a vezetés öröméből. Ha valamilyen nehéz menethelyzet – teljes terhelés, rossz út, gyors kanyarodás és sávváltás, erős fékezés – áll elő, könnyen eléri képessége határait a gyengén csillapított futómű. A konfliktus olyan régi, mint maga az autó, de egyre igényesebb megoldások léteznek rá, mint például az új Astra, Vectra és Signum bizonyítja.
A hálózatba kapcsolt IDSPlus futómű részét képező CDC (Continuous Damping Control) elektronikus lengéscsillapító-szabályozással a Vectrában és a Signumban is változó, a menethelyzethez, a terheléshez és az útállapothoz igazodó csillapítást honosít meg az Opel. A műszerfali SportSwitch kapcsolóval ráadásul sportos beállítást hívhat le az autós.
Az IDSPlus alapfelszerelésként jár a hathengeres 3.2 V6 ECOTEC és 3.0 V6 CDTI ECOTEC motorhoz, illetve megrendelhető a 2.0 Turbo ECOTEC és a 150 lóerős 1.9 CDTI ECOTEC-hez.

Az IDSPlus

A Vectra és a Signum igényes fronthajtása, modern MacPherson első futóműve és többlengőkaros hátsó felfüggesztése előtt új perspektívát nyit meg az új rendszer. Mivel immár nem szólistaként, hanem a CAN adatbusszal összekapcsolt rendszer tagjaként dolgozik az ESPPlus, a TCPlus, az ABS és a CDC, még jobban kiaknázhatjuk a menetdinamikai, komfort és biztonsági potenciált."
A CDC elektronikus rendszer alapja a négy, mágnesszelep-vezérlésű lengéscsillapító, amelyek karakterisztikája fokozatmentesen, folyamatosan, néhány ezredmásodperc alatt alkalmazkodik a pillanatnyi útviszonyokhoz, járműmozgásokhoz és vezetési stílushoz. Három karosszéria- és két kerék-gyorsulásérzékelő adja a jeleket az elektronikának, amely figyeli például a menetsebességet és a gázpedál állását is. Ez egy valósidőben futó algoritmus lapján határozza meg az egyes kerekekhez szükséges csillapítást, majd vezérlő jeleket küld ki a lengéscsillapítók mágnesszelepéhez, amely az átfolyást, és ezáltal a karakterisztikát befolyásolja.

Minimális karosszéria-mozgás

Az algoritmus folyamatosan számítja a karosszéria és a kerekek mozgásának sebességét és irányát. A négy lengéscsillapítót úgy vezérli, hogy minimális legyen a karosszéria mozgása. Ehhez az alaptevékenységhez számos adaptív működés járul, amelyek érzékelik, és figyelembe veszik a különleges manővereket és útállapotokat. Erősen hullámos vagy laza talajon fékezéskor például csökkentik a kerékterhelések ingadozását, hogy jobb legyen az útfogás. A fékezési előrebukás és a gázadással járó felágaskodás csaknem teljesen megszűnik. Rossz úton akár öt százalékkal is megrövidülhet a féktávolság.
Ezt a jármű szabályozó rendszereinek következetes összekapcsolása (ICC, Integrated Chassis Control) teszi lehetővé. A CDC lengéscsillapító-szabályozás, az ESPPlus, az ABS, a TCPlus, valamint a motor és az automatikus váltómű elektronikája 500 kilobit sebességű adatbuszon keresztül kommunikál egymással, ami ötször olyan gyors, mint az ISDN (64 kbit/s).

Elektronikus lengéscsillapító-szabályozás

Különösen szoros a CDC és az ESPPlus kapcsolata. Ennek hatására javul a rákormányzási és a határhelyzeti viselkedés, új magaslatokra emelkedik a menettulajdonságok elektronikus felügyelete. A CDC figyeli a kormányszöget a perdületet, de kritikus helyzetben átengedi a lengéscsillapítók felügyeletét az ESP-nek. A hátsó csillapítók rövid idejű bekeményítése javítja a befordulási hajlamot, agilisabb lesz az autó. A határhelyzet megközelítésekor viszont oldalanként változó csillapítással lehet küzdeni az alul- és a túlkormányzottsággal szemben. A hatást „virtuális stabilizátorként" írhatjuk le találóan. Csak ezután, ha még mindig szükséges, avatkozik be egy vagy több kerék lefékezésével az ESPPlus. Így később válik szükségessé, és akkor is lágyabb a menetstabilizálás.

SportSwitch kapcsoló

A szabályozó rendszerek hálózatos struktúrájából már messze a határhelyzet elérése előtt is profitál azonban a Signum vezetője. A műszerfali SportSwitch kapcsolóval ugyanis egy szempillantás alatt változtathatja mindennapi hű munkatársát komoly sporteszközzé.
A szabad üzemmód-választás révén mindkét variáns sokkal következetesebben kihasználható. A valamennyi motorindításkor aktiválódó normál helyzetnek az a célja, hogy minimálisak legyenek a karosszéria gyorsulásai. Ilyenkor nyugodtan siklik az autó, hektikus billegés nélkül. A vezető úgy érzi, hogy tökéletesen uralja járművét.
A sport-üzemmód viszont a karosszéria maximális stabilitására törekszik. Ilyenkor a másik paraméterkészletre kapcsol át a csillapítási algoritmus. Egyidejűleg harapósabban reagál a motor a gázpedálra, az elektrohidraulikus szervokormány pedig közvetlenebb visszajelzéseket ad. Az automatikus váltómű magasabb fordulatszámokra csúsztatja el a kapcsolási pontokat.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mégsem szűnik meg a Smart?

Annak ellenére, hogy pénzt nem hoz, úgy tűnik, egyelőre mégsem szűnik meg a Smart. Tovább olvasom