Kisalföld logö

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 10°C | 18°C Még több cikk.

Opel Astra OPC: a kompakt sportautó

240 lóerős turbómotor, gyorsulás 6,4 másodperc alatt, csúcssebesség 244 km/óra – az új Opel Astra OPC.

240 lóerős kétliteres turbómotor, 320 Nm nyomaték, IDSPlus futómű elektronikus szabályozással, gyorsulás 0–100 km/órára 6,4 másodperc alatt, csúcssebesség 244 km/óra – az új Opel Astra OPC.

Kattintson a képre!
A nagy figyelmet keltő tanulmánytervnek „Astra High Performance Concept" volt a neve, amellyel a 2004-es Párizsi Autószalonon mutatta meg az Opel, milyen lehetne a háromajtós Astra GTC alapján épített OPC-változat – és fél év múlva, a 2005-ös Genfi Szalon alkalmával, már debütált is a sportos csúcsmodell szériaváltozata.

6,4 másodperc százig

A dinamikus, háromajtós kocsi 240 LE teljesítményű kétliteres turbómotorját hat-fokozatú sebességváltóval kombinálták. 320 Nm maximális nyomatéka alacsony fordu-latszámon is nagy vonóerőt garantál. Nulláról százra 6,4 másodperc alatt gyorsul az au-tó, hogy aztán 244 km/óra csúcssebességet érjen el, igazolva, hogy telivér sportkocsiról van szó. Az MVEG szabvány szerint mért 9,2 l/100 km fogyasztás ugyanakkor a hajtómű kiváló hatásfokáról tanúskodik.

Optimális, precíz futómű

A legkorszerűbb technikát képviseli az Astra OPC futóműve is, az Astra GTC-hez képest 15 milliméterrel leültetve, feszesebb rugókkal és csillapítással. Az elektrohidraulikus szer-vokormányt az OPC-re jellemző optimális útkapcsolatra és precíz visszajelzésekre hangolták. Elismerésre méltó lassulásról, nagyfokú állóképességről és jó adagolhatóságról nagyteljesítményű, 17 colos fékberendezés gondoskodik. Mindehhez járul az opcióként rendel-hető adaptív IDSPlus futómű-szabályozás, elektronikus CDC (Continuous Damping Control) lengéscsillapító-állítással és a menetdinamikai rendszerek hálózatba kapcsolásával.
Rendelkezésre áll a „SportSwitch" funkció is, amely nem csupán a csillapítást változtatja meg, hanem direktebbé teszi az autó reakcióit is a kormányzásra és a gázadásra.

Beszédes külső

Szemre is sportos a határozott formanyelvet beszélő Astra OPC, amelyet a mélyre lenyúló első kötény nagy légbeömlője, a középen kivezetett kipufogó, a kidomborodó küszöb és a nagyformátumú, ötküllős, exkluzív OPC-kerekeken (gumiméret 225/40 R18 Y) átsejlő kék féknyergek különböztetnek meg az alapmodelltől. Belül bőr-szövet huzatú Recaro-sportülések, különleges grafikájú műszerek, háromküllős sportkormány, OPC-emblémás küszöblécek és alumíniumpedálok gyönyörködtetik a szemet.

Példás biztonság

Gazdag a biztonsági felszerelés is, az Astra OPC-hez alapárért jár a frontlégzsák, öv-előfeszítő és erőhatároló, aktív első fejtámla, PRS (Pedal Release System) biztonsági pedálrendszer és ISOFIX gyermekülés-csat a hátsó ülésen.
Az OPC-modellcsalád legújabb tagja, amelyhez hamarosan továbbiak csatlakoznak majd, 2005. szeptemberétől rendelhető.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bontóba a roncsautókkal

Szeptembertől csak bontási igazolás birtokában vonhatjuk ki autónkat a forgalomból véglegesen. Tovább olvasom