Kisalföld logö

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 11°C | 21°C

Nyereséggel zárta a Toyota az első nyegyedévet

A Japánban történt márciusi természeti és atomkatasztrófa ellenére nyereséggel zárta folyó üzleti éve első negyedévét a Toyotának.
A cég adózott eredménye az április elejétől június végéig tartó negyedévben 1,1 milliárd jen (14 millió dollár) lett, és ezzel a jelentős eladáscsökkenés mellett is sikerült elkerülnie a veszteséget. A megelőző üzleti év első negyedévében még 190,4 milliárd jen volt az eredmény.

Árbevétele 29 százalékkal 3,44 ezer milliárd jenre (44,68 milliárd dollár) esett az egy évvel korábbihoz képest.

A negyedévben a Toyota 1,22 millió járművet adott el világszerte, míg egy évvel korábban 1,82 milliót.

A cég korábban azzal számolt, hogy a profitja 31 százalékkal 3,5 milliárd dollárra csökken a jövő márciussal záródó, folyó pénzügyi évben, ezt az előrejelzést most jelentősen felfelé módosította: jelenleg 390 milliárd jenes, azaz 5,1 milliárd dolláros adózott eredményt vár az év egészére. Az új becslés 4 százalékkal marad el a korábbi éves profittól.

A mostani bevételi előrejelzés szerint 19 ezer milliárd jen (247 milliárd dollár) lesz az éves árbevétel, a korábban becsült 18,6 ezer milliárd (242 milliárd) helyett. Az új előrejelzés - ha teljesül - meghaladja majd az előző évi 18,99 ezer milliárd jent.

A vártnál gyorsabb felépülés jeleként a Toyota most 7,6 millió jármű értékesítését várja folyó üzleti éve egészében, a korábban bejelentett 7,24 millió helyett. Valószínűleg azonban még ezzel is elveszti világelsőségét a rivális General Motors-szal szemben.

Az előző, március végével zárult üzleti évében a Toyota megkétszerezte profitját, adózott eredménye 408,1 milliárd jenre nőtt, bevétele 0,2 százalékkal 18,9 ezer milliárd jenre, üzemi eredménye 468,2 milliárd jenre emelkedett. A jó éves eredmények mellett a negyedik negyedévben az adózott eredmény 77 százalékkal 25,4 milliárd jenre süllyedt. A március 11-i kettős katasztrófa következtében megszakadt az ellátási lánc, így a hazai gyárak mellett az európai, amerikai, kínai és még az ausztráliai Toyota-üzemekben is a megszokottnál jóval kevesebb autó készül. A Toyota azonban azzal számol, hogy Japánban szeptemberre - a korábban valószínűsítettnél egy hónappal korábban - teljes egészében normalizálódik az autógyártás.

A Toyota 2008 óta a világ vezető autógyártója, az amerikai General Motorstól (GM) szerezte meg az elsőséget. Azóta viszont szinte megállás nélkül válságkezeléssel foglalkozik a cégvezetés; a világméretű gazdasági válság, a túlzottan erős jen és a visszahívások példa nélkülien hosszú sorozatának hatásaival kell megküzdenie a márciusi katasztrófát megelőzően is.

Olvasóink írták

  • 1. győrikeksz 2011. augusztus 08. 20:45
    „Majdnem sikerült értelmesre írni a cím utáni mondatot a cikkírónak... Gratulálok :S”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rekord nyereség: kétmilliárd eurós profit a BMW-nél

Rekord nyereséget könyvelhetett el a BMW a második negyedévben is a prémium kategóriába tartozó autók keresletének növekedése miatt. Tovább olvasom