Kisalföld logö

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 6°C | 14°C Még több cikk.

Nissan Murano dízelmotorral

2008 őszén történt európai piaci bevezetése óta a második generációs Murano egyedülálló helyet foglal el a prémium crossoverek piacán – egyesíti a legmodernebb formát a prémium szintű minőséggel az utastérben és a könnyedén rendelkezésre álló, élvezhető teljesítménnyel.

Szeptemberben tovább nő a Murano vonzereje, mivel a modellkínálatot bővíti a dízelmotoros változat, amely így még jobban megerősíti a Nissan vezető helyét a crossover kategóriában. A Murano dízel-változatának piacra hozatala azzal párhuzamosan történik, hogy a Nissan bevezeti a crossover modellsorozatának negyedik tagját, a Juke-ot, és röviddel azt követően, hogy bemutatták az átdolgozott Qashqai-t.

A Nissan négyhengeres 2,5 dCi motorjának továbbfejlesztett változatát hangolták a Muranohoz, amely az európai piaci trendeknek megfelelően a könnyedén leadott nagy nyomatékot kifinomult járással, csökkentett üzemanyag-fogyasztással és károsanyag-kibocsátással társítja. A Nissan YD25 típusú motorja a Muranóba történő beépítését megelőző átfogó továbbfejlesztés eredményeként sokat fejlődött.
 

Tolóerő: 450 Nm
 
A Muranohoz illesztett motor teljesítménye 190 LE, nyomatéka 450 Nm, és olyan a nyomatéki és teljesítményi jelleggörbéje, hogy a teljesítmény leadása – a motor nyomatékos természetéből eredően – rendkívül egyenletes és nyugodt, ami igen jól illik a Murano jellegéhez.

A motoron végrehajtott változások közé tartozik az új közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer alkalmazása, amely az eddigi 1800 bar nyomás helyett 2000 bar nyomással működik. Ez a nyomásnövekedés azt eredményezi, hogy az üzemanyag-permet még finomabb porlasztású, ami elősegíti, hogy az égés tökéletesebb lezajlású legyen. Az új hengerfej párhuzamos be- és kiömlői növelik az égésfolyamat intenzitását kedvezően befolyásoló perdületet, akadálytalanná teszik a levegő beáramlását és a kipufogógáz kiáramlását, míg a korábbi hidraulikus helyett alkalmazott elektromos vezérlésű, változó fúvókájú turbófeltöltő (VNT) gyorsabb gázreakciókat tesz lehetővé.

A motort dízel-részecskeszűrővel (DPF) szerelték fel, ami elősegíti, hogy a Murano teljesítse az EURO 5 károsanyag-kibocsátási követelményszintet.

 
Nissan Murano dízelmotorral

Automata sebességváltó

 
A motorhoz egyedüliként csatlakozó hatfokozatú automata sebességváltóval alkotott hajtáslánc sima, egyenletes fokozatváltásaival folyamatos, erőlködésmentes haladást tesz lehetővé. A nagyfokú rövidrezárásnak köszönhetően a motor élénken reagál, és a kapcsolási programot úgy állították be, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a nagy nyomatékú motor jellemzőiből, de emellett optimalizálja az üzemanyag-fogyasztást is.

Ezen túlmenően a sebességváltó fel van szerelve az adaptív fokozatváltás-vezérléssel is (ASC, Adaptive Shift Control), amely az aktuálisan jellemző vezetési stílushoz igazítja a váltási programot, így pl. lejtőn haladva a nagyobb motorfék-hatás elérése érdekében magasabb fokozatba történő kapcsolás helyett tovább tartja az alacsonyabb fokozatban a váltót.

A vonóerőt a Nissan fejlett ALL MODE 4x4i összkerékhajtási rendszere közvetíti az útfelületre, amely a hátsó kerekekre tereli át a nyomaték egy részét, ha stabilitásvesztést vagy tapadás-csökkenést észlel.
 

Korszerű, stílusteremtő design

 
A Murano megjelenésének kulcsfontosságú tényezője a formája, amely a SUV-jelleget a sportos szedánok dinamikus karakterével köti össze. A karosszéria alsó része a SUV-okra jellemző masszív robusztusságot sugallja a kihangsúlyozott, vaskos kidomborításokkal övezett kerékkivágásokkal és az ajtók alsó részének bordázott hatásával, amely fokozza az izmos hatású megjelenést.

A felső rész dinamikusabb, ami a meredeken megdöntött szélvédőnek és a hátul felfelé ívelő ablakvonalnak köszönhető, ami már a Nissan crossoverek közös stíluselemévé vált.
 

Karcolásálló festés
 
A Muranónál is alkalmazták a Nissan újszerű, speciális karcolásálló Scatch Shield Paint festékét. Ez a hagyományos színtelen bevonatoknál sokkal inkább karcolás-álló színtelen lakk, amely segít abban, hogy az autó újszerű megjelenése hosszabb ideig tartson. A festék a finom karcolásokat ki is javítja, és így lehetővé teszi, hogy a karosszéria lemezfelülete megőrizze az eredetihez közeli állapotát. Ez annak köszönhető, hogy a hagyományos színtelen lakkhoz speciális, nagy rugalmasságú gyantát kevertek, amely növeli a festék alakváltozó képességét. A festékréteg megkarcolódásakor, néhány napon belül a gyanta visszanyeri eredeti alakját, így „begyógyítja" önmagát és a festett felület visszanyeri eredeti állapotát.
 

Business Osztály
 
A belső térben az eredendően luxuskivitelű elemek „business osztály" érzetét keltik. A műszerek, az ülések, a finom, diszkrét megvilágítás és a kiváló minőségű anyagok alkalmazása – köztük a kettős varrású bőrkárpitozás és a valódi alumíniumfelületek – a SUV-oknál megszokott sportos színvonalról a luxus limuzinok szintjére emelik a belső tér által keltett kisugárzást. A kiemelkedő kifinomultsághoz társulva a Muranóban sok olyan felszerelés található, amely elősegíti, hogy az autózás még kényelmesebb legyen.

Az alapfelszereltséghez tartozik az alumínium díszítésekkel ellátott bőr kárpitozás és bevonat, a 7 collos színes képernyőn követhető műholdas navigáció, az Intelligens Kulcs a motort elindító/leállító gombbal a műszerfalon, a teljes mértékben automatizált klímaberendezés, amely kis sebességű levegő-befúvással lágy szellőztetést ad. Az első ülések elektromos mozgatásúak – a vezetőülés nyolc irányban állítható, ezek közé tartozik az állítható gerinctámasz is. Az első ülések fűthetőek, de a hátsó ülések fűtése is megrendelhető.

A hátfali ajtó távirányítóval nyitható vagy csukható, a hátsó ülések háttámlái egyetlen gombnyomásra előrehajthatók. A hátsó üléstámlák visszaállítása szintén távirányítással végezhető, a csomagtartóban és a műszerfalon található kapcsolók segítségével.
 

Oldalra és hátra néző kamerák
 
Az új Murano felszerelései közül azonban talán a legérdekesebbek és leghasznosabbak a parkoló kamerák. A jelenlegi modellen megtalálható tolatókamerát kiegészítve az új Muranón további kamera található, amelyet az utas oldali visszapillantó tükörbe építettek be. Az általa a műszerfal képernyőjére közvetített kép minden olyan akadályt megjelenít a vezető számára, amely egyébként a beláthatatlan holttérben helyezkedik el a parkolás során.

A magasabb felszerelési szintű változat fel van még szerelve polírozott csomagtartósín-betétekkel, fűtött hátsó ülésekkel, villanymotoros mozgatással (fel-le illetve előre-hátra) állítható kormánykerékkel, memória-funkcióval kibővített Intelligens Kulccsal, amely a vezetőülés, a kormánykerék és a külső visszapillantó tükrök helyzetét állítja be a megjegyzett helyzetekbe.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hazai pályákon, hűen a Peugeot-hoz

Ifjabb Tóth Jánost talán senkinek sem kell bemutatni autósport-berkekben. A huszonegyedik évét kezdi… Tovább olvasom