Kisalföld logö

2016. 09. 27. kedd - Adalbert 10°C | 21°C

Nissan LEAF: Emissziómentes megoldás

A Nissan LEAF, az új környezetbarát és élvezetesen vezethető, emissziómentes elektromos autó, a mobilitás új korszakát vezeti be, a „0" emissziós korszakot.

A LEAF a Nissan radikális, jövőképét testesíti meg, évtizedek befektetésének és kutatásának az eredménye. A tervek szerint 2010 végén kerül piacra az Egyesült Államokban és Európában.


Emissziómentes mobilitás

A „LEAF" (falevél) név fontos közlés magáról az autóról. Ugyanúgy, mint ahogy a falevél tisztítja a levegőt, a Nissan LEAF is megtisztítja a mobilitást, mivel kiveszi a károsanyag-kibocsátást az autózásból. Az árazással kapcsolatos részletek az értékesítés 2010 végére tervezett kezdetének közeledtével kerülnek csak nyilvánosságra. Az árat világszerte befolyásolják majd a helyi, regionális és nemzeti adócsökkentések és ösztönzők, de a cég azzal számol, hogy az autó ára versenyképes lesz majd a jól felszerelt C-szegmensű autók között.

„A mi elektromos autónknak a 0-emissziójával semlegesnek kell lennie a környezettel szemben, élvezetesen vezethetőnek kell lennie, és olyan gyakorlatiasnak kell lennie, hogy az autósok minden nap használják. Ezt alkottuk most meg" – mondta Hideaki Watanabe, a Globális 0-Emissziós Üzleti Egység főnöke.


A való világ autója

A Nissan LEAF energiaforrását laminált kompakt lítium-ion akkumulátorok képezik, melyek energia-leadása 90 kW, villanymotorjának, amely az első kerekeket hajtja, 80 kW/280 Nm a teljesítménye/nyomatéka. A Nissan LEAF meglepően jól gyorsul, és mindeközben csak a villanymotor halk zümmögése hallatszik. A vezető által adott parancsokra érzékenyen reagáló, élvezetesen vezethető, és így megfelel annak, amit a hagyományos, benzinüzemű autók felől érkező vevők elvárnak.

A belsőégésű motorokkal (ICE) hajtott autóktól eltérően, a Nissan LEAF-nek nincs kipufogócsöve, és nem bocsát ki a környezetbe CO2-t és más, az üvegház-hatást előidéző gázt. A Nissan LEAF energia-visszatápláló fékberendezése és újszerű lítium-ion akkumulátora együttesen teszi lehetővé a teljes feltöltéssel* a 160 km-esnél hosszabb hatótávolság elérését. (* US LA4 módszer)

Az üzemeltetők körében végzett kiterjedt kutatások eredménye szerint világszerte a napi utak 80%-a nem éri el a 100 km-t, Japánban, és az Egyesült Királyságban pedig például a napi utak 80 %-a 50 km-nél kevesebb. Így a LEAF 160 km-es hatótávolsága több mint megfelelő a világ autósainak többsége számára az egy nap megtett út hosszát tekintve.

Emellett a Nissan megközelítésében igen könnyű és kényelmes az akkumulátorok feltöltése. Gyorstöltővel a Nissan LEAF 10 perc alatt tölthető fel annyira, hogy 50 km-t lehessen megtenni vele. Otthon, a normál 200 V-os hálózatról megközelítőleg 8 óra alatt tölthető fel az akkumulátor – ez elegendő idő ahhoz, hogy az autós és az autó egyaránt kipihenje magát.


Egyedülálló elrendezés

A Nissan LEAF mérnökei és tervezői azon fáradoztak, hogy egy versenyképes árú, a valós világnak megfelelő autót hozzanak létre, amely lehetővé teszi a Nissan számára, hogy mobilitást vigyen a 0-emissziós tartományba. A Nissan LEAF a külön erre a célra tervezett EV-padlólemezre épül, amelynek merev karosszériaszerkezete megakadályozza, hogy a zaj és a rezgés bejusson az utastérbe. A lítium-ion akkumulátorkészlet a padló alatt helyezkedik el, és lehetővé teszi, hogy nagyméretű és kényelmes legyen az utastér, a csomagtér pedig elegendően nagy legyen. Ez az egyedülálló elrendezés, melynek következtében a súlypont rendkívül alacsonyan helyezkedik el, lehetővé teszi, hogy az autó gyorsabban kanyarodjon, és közben kisebb legyen az oldaldőlése, mint a hasonló méretű, benzinmotorral hajtott ferdehátú autónak, így sokkal jobb menetkényelmet nyújt utasainak.

Nissan LEAF: Emissziómentes megoldás

Megkülönböztető design

A „szellemes, kifinomult cseppfolyósság" koncepció alkalmazásával tervezett Nissan LEAF tiszta, intelligens vonalvezetése optimális aerodinamikai tulajdonságokat kölcsönöz az 5 üléses, 5 ajtós ferdehátú autónak.

A Nissan LEAF elülső formatervének hangsúlyos eleme a határozott. V-alakú design, a hosszúkás, felfelé dőlő fénykibocsátó diódákból (LED) álló fényszórókkal, melyeknek kékes színű visszatükröző kialakítása mintha azt sugározná: „Ez az autó különleges." A fényszórók azonban nem csupán üzenetet közvetítenek, formájuknak köszönhetően elterelik a légáramlást a külső visszapillantók útjából, csökkentve ezáltal a szélzajt. A fényszórók további előnyös tulajdonsága, hogy a fogyasztásuk csupán 50%-a a hagyományos fényszórókénak, így lehetővé teszik, hogy a Nissan LEAF valóban kiemelkedő hatótávolsággal bírjon.

A világos belső színeknek, valamint a kettős digitális műszernek, a lapos középkonzolnak és az egérhez hasonló típusú kapcsolókarnak köszönhetően a Nissan LEAF utastere kellemes és stílusos atmoszférájú. A környezetbarát hatású „Kék Föld" színvilágot a Nissan LEAF elődmodelljének „Aqua Globe" külső színe inspirálta. E színvilágot a műszerfal kék lámpái és a műszerek háttérvilágítása varázsolják az utastérbe.


Újrahasznosított anyagok

A Nissan a kezdettől fogva úgy tervezte a LEAF-t, hogy közben figyelembe vette a környezetet. A Nissan új életet lehelt az anyag-menedzsmentbe, amikor a használt járművekből származó anyagokat használ fel, és ilyen módon csökkenti az ezek által előidézett környezetterhelést és erősíti a társadalom iránti felelősséget. A társaság célja, hogy a használt autókból származó anyagok visszaforgatásával csökkenthető legyen az újonnan kibányászott nyersanyagok mennyisége. A Nissan LEAF projekt révén a Nissannak sikerült nemcsak a járműgyártás fázisában keletkező környezetterhelést csökkentenie, hanem már az anyagok előállítása során keletkezőket is. A termékek széles skálájából (mint pl. műanyag palackok és háztartási eszközök) kivont anyagokból a Nissan alkatrészeket gyárt az új autókhoz, köztük a LEAF-hez is. Ez az eljárás nemcsak az ipari hulladék és az új nyersanyag-kitermelés csökkentését tette lehetővé, de csökkentette az anyagok előállításával kapcsolatos CO2-kibocsátást is. Ezeknek az újrahasznosított műanyagoknak* a felhasználása a Nissan LEAF-et a világon vezető modellé teszik az újrahasznosított műanyagok használata terén. A cégnek saját, házon belül működő, a lökhárítók festékbevonatát eltávolító technológiája működik, amely az első az iparágon belül. (*Nissan házi szabványok)


„Connected mobility" IT- rendszer

A Nissan LEAF fejlett informatikai rendszerrel bír. A hátteréül szolgáló globális adatközpontnak köszönhetően vezetője számára támogatást, információt és szórakozást biztosít a nap 24 órájában. A műszerfalon lévő monitor jelzi a Nissan LEAF aktuális töltöttségi szintjét – azaz a megtehető távolságot – valamint a közelben található töltőállomásokat is.

Az autó egy másik egyedülálló eleme a mobiltelefon segítségével aktiválható légkondicionáló és töltési funkciók. A távirányítható fedélzeti időzítő ugyancsak igénybe vehető az akkumulátorok töltésének programozására. Ezzel beállítható az olcsóbb éjszakai árammal történő feltöltés. A telefon üzenetet küld a vezető számára, ha teljes feltöltés megtörtént, ezáltal segítve a tulajdonos idejének optimális kihasználását.


Környezetbarát innováció

A Nissan LEAF az első fontos lépés az emissziómentes közlekedés korába vezető úton. Ugyanakkor a Nissan tisztában van azzal, hogy a belsőégésű motorok technológiája továbbra is fontos szerepet játszik a globális közlekedésben az elkövetkező évtizedek során. Éppen ezért a Nissan holisztikus módon igyekszik megvalósítani az emissziómentes közlekedésre vonatkozó vízióját, több környezetbarát technológiát elérhetővé téve a fogyasztók számára.

Egyes vevők számára a Nissan LEAF lesz a tökéletes választás, és az egyetlen autó, amelyre valaha is szükségük lehet. Másoknak ez az autó lesz a családi flotta logikus kiegészítése, az optimális választás a városi közlekedésre.

Bár a végső cél az emisszió kiküszöbölése, a cég továbbra is elkötelezett az olyan környezetbarát technológiák innovációjának terén, amelyek növelik a hatékonyságot és csökkentik a szennyezőanyag-kibocsátást. Ennek eredményeként a Nissan olyan technológiai megoldásokat kínál, mint a CVT váltó, az „Idle Stop", a HEV, a tiszta dízel, továbbá kutatásokat folytat az üzemanyagcellás technológia terén is.


Világméretű partnerség

A Renault-Nissan Együttműködés zászlaja alatti emissziómentes közlekedési programok olyan országok partnerségét élvezik, mint pl. az Egyesült Királyság és Portugália, továbbá helyi kormányzatokét Japánban és az Egyesült Államokban. Összesen mintegy 30 együttműködési megállapodásról beszélhetünk világszerte.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Suzuki: fókuszban a kisautó program

A kisautók és terepjárók specialistája, a Suzuki az idei, 63. Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon… Tovább olvasom