Kisalföld logö

2017. 08. 20. vasárnap - István 17°C | 23°C Még több cikk.

Nissan Juke 1.6 Tekna crossover 117 LE: Kicsi, de nagyon ütős

A Nissan szerint a Juke a SUV-ok és a sportos stílus különleges keveréke, férfias és dinamikus. Próbánk alapján a minőségére sem lehet panasz.


Ha húsz éve bárhol megjelenek ezzel az autóval, valószínűleg az ufómagazin hírei közé kerül – ennyit fejlődött az autógyártás, a tervezők legmerészebb álmait is képesek acélba sajtolni a gépek. A Nissan Juke, ha nem is nézik marslakónak, azért ma sem szokványos jelenség. A karosszéria alsó része a nagy kerekekkel, az emelt hasmagassággal és a robusztus kiállással egyértelműen SUV, a felső rész hamisítatlan sportautó. A hatást kihangsúlyozzák az ajtókeretbe rejtett kilincsű hátsó oldalajtók. Az ugró ragadozó izmait mintázó forma túlzás nélkül bravúrosnak nevezhető, de valamit valamiért: a csomagtér VDA-szabvány szerint mérve 251 literes, a használhatóságot viszont az aljába rejtett plusz pakolóhelyek fokozzák. Az utastérben ötletes belső kilincsek, fényezett elemek teszik fiatalossá az összképet.

A Juke tengelytávja 2530 mm, de hossza csupán 4,13 méter, szélessége 176,5, magassága 157 centiméter.

Vagyis könnyű vele városban parkolni (a szűk hátsó ablak miatt radar vagy kamera ajánlott), és elég széles ahhoz, hogy ne érezzük szűkösnek.

Galéria kép

A próbált 16 szelepes benzinmotor teljesítménye 117 lóerő, a tesztautóban ötfokozatú kézi váltó csatlakozott hozzá, de elérhető fokozatmentes Xtronic CVT-váltóval is. Ötvenes tempóban negyedikben épp jó a 2000-es fordulatszám, viszont autópályán 130-nál már 4200-nél áll a mutató, ami nem annyira a zajban, inkább fogyasztásban jelentkezik. Vegyes körülmények között, közel 200 kilométeres távon 6,5 literes átlagot értünk el, ami a nagy homlokfelülethez képest rendkívül kedvező érték. Vezetni kellemes a Juke-ot, az utastér zaj- és rezgésmentes, a kormányzás könnyű és precíz, a futómű magabiztosan feszes, az autó nem bólint vagy hintázik kanyarokban.

A Visia alapkivitel (1,6 literes benzines) ára 4,19 millió forint, amiért a 117 lóerőn és a feltűnő formavilágon kívül elég sokat kapunk. Vezető- és utasoldali, oldal- és függönylégzsákokat, blokkolásgátlót ESP-vel, távvezérlős központi zárat, elektromos ablakmozgatást és külső tükröket: igaz, ekkor a 16 colos gumikat acélfelnire húzzák, a manuális légkondicionáló és a CD-játszós audiorendszer még 200 ezer forintba kerül. (Az árlista tetején a 190 lóerős, turbós benzines, összkerékhajtású, automata váltós Tekna kivitel trónol 6,99 milliós alapáron.) Közel ötmilliós tesztautónk szintén a csúcskivitel jegyeit mutatta, vagyis ellátták MP3-játszós, USB-s, érintőképernyős navigációt is magában foglaló hifivel, tolatókamerával, automata légkondicionálóval, sötétített hátsó üvegekkel és látványos, 17 colos könnyűfém kerekekkel.

A Juke-hoz rendelhető (a Teknában széria) a „Nissan Dinamikus Üzemmód Vezérlő", amellyel a motort normál, sport vagy eco üzemmódba állíthatjuk, továbbá az Xtronic-os autókban a CVT-váltó működése, a 4x4-es modellnél pedig a futómű is módosítható.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

©koda Superb 1.6-os dízellel

A Superb modellsorozat motorkínálata az Octavia modellekben már bizonyított négyhengeres dízel… Tovább olvasom