Kisalföld logö

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 3°C | 16°C Még több cikk.

Nissan GT-R Egoist: ha nem elég...

Megérkezett a ˝méretre szabott˝ szupersportautó. Nem kímélték a költségeket a létrehozásakor, így minden egyes GT-R Egoist a tulajdonosának testére van szabva. Ez a ˝GT-R művészet˝ legteljesebb kifejezése.

Ha nem elegendő az 530 LE, a világ egyik legfejlettebb négykerék-hajtású alváza, a szupersportautó ritkaság-értéke, a Nissannak erre is megvan a válasza: az Egoist, a hírneves GT-R legtökéletesebb megnyilvánulása, melyet minden egyes vásárlónak külön-külön készítenek sok szeretettel és a legfinomabb anyagok felhasználásával.

Ebben az exkluzív változatban – melyet a GT-R „atyja" , a járműtervező főmérnök Kazutoshi Mizuno alkotott külön erre az alkalomra – csakis a legjobb minőségű bőrök alkalmazásával készült, kézi kidolgozású belső burkolatok találhatók a belsejében, valamint a használó pontos testméreteihez beállított Bose audio-rendszer, továbbá az ősi japán képzőművészet formáit felvonultató egyéb elemek.


Az autó minden apró részletére kiterjedő figyelem olyan mértékű, hogy például a kormánykerék kézi festésű emblémájának elkészítése több napot vesz igénybe.

Nem csoda, ha a csak megrendelésre készülő GT-R megnyugtatóan költséges ahhoz, hogy csak egy kiválasztott, limitált vásárlóréteg legyen a célcsoportja.

"Az exkluzivitást csak a vagyonos réteg várhatja el. Miután a GT-R soha nem lesz hétköznapi, a GT-R Egoist az eredendő ritkaság-értéket kombinálja az exkluzív anyagokkal" – mondta Pierre Loing, a Nissan International SA termék-stratégiáért és tervezésért felelős alelnöke.

"Összeszerelését gondosan kiválasztott mesterek végzik rendkívül aprólékos munkával, és így a belső-külső színkombinációk sokféleségének köszönhetően valószínűtlen, hogy valaha is lesz két pontosan egyforma GT-R Egoist."

Az Egoist-ot a GT-R 2011-es változatának alapjain fejlesztették ki, amely már önmaga is jelentős tökéletesítéseket vonultat fel a motor, a futómű és az aerodinamikai tulajdonságok terén.

A két turbótöltős, 3,8 l-es, V6-os motor teljesítménye ezzel 485 LE-ről 530 LE-re, nyomatéka 588-ról 621 Nm-re nőtt, miközben csökkent a károsanyag-kibocsátása és a fogyasztása. A tökéletesített aerodinamikai tulajdonságok révén 10 százalékkal nőtt a leszorító erő, a futómű és a lengéscsillapítók módosításának eredményeként pedig pontosabb lett a vezethetőség, ugyanakkor finomabbá vált a futás.


Az Egoist létrehozása azonban még magasabb szintre emelte a GT-R élvezetes használatát, exkluzivitását és ritkaságát. Igen nagy figyelmet fordítottak a vezetőtér kialakítására, amelynek értékét növeli a Németországból származó teljes Seton-bőrbevonat. A bőrborítás most már a teljes belső térre kiterjed, immár magába foglalja az első ülések alját, a biztonsági öv csat környezetét, az A- és B-oszlopot, a középkonzolt és környezetét, valamint a sebességváltó-alagutat. Még a pohártartók belseje és az ajtótömítések borítása is bőrbevonatú. Az egyes részek közötti vizuális kontraszt létrehozása érdekében váltakozik a sima és a tűzött kidolgozás.

Összesen nem kevesebb, mint 20 színkombináció érhető el, a teljes belső tér készülhet akár egyetlen színnel is, de olyan megoldás is lehetséges, ahol kontrasztot képez az utastér felső és az alsó részének színe. Az alsó részhez tízféle – köztük világos rózsaszín –, a felső részhez négyféle szín választható. Ezekkel hatféle színű varrat képezhet további kontrasztot. A szőnyegek színe is összhangban áll a bőrborítások színével. Az összes elképzelhető lehetőséget figyelembe véve 84 féle színkombinációból választhatnak a megrendelők.

A Seton bőrbevonatokat antilopbőr-szerű anyag egészíti ki a tetőkárpit, a napellenzők, a hátsó rakodódoboz és az ajtóborítások alsó részének bevonataként.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bemutatkozott: Subaru Forester 2011

Megújult külső és belső részletekkel, valamint a harmadik generációs benzines boxermotor-család… Tovább olvasom