Kisalföld logö

2017. 09. 20. szerda - Friderika 12°C | 14°C Még több cikk.

Nem kellenek a keleti járgányok

A mosonmagyaróvári használtautó-kereskedőknél leginkább az egy-kétmilliós, alacsony köbcentiméteres nyugati autókat keresik. A volt szocialista országokban gyártott típusokra szinte egyáltalán nincs igény.
„ Túl magas hegy nincs", „Egy jármű minden alkalomra", „Modern és nagyvonalú": ilyen szlogenek hirdették a Trabant 601 Limousine és a Combi nagyszerűségét egy reklámkiadványban az 1970-es években. Az anyag szerint a Trabant 601 gépkocsiban szériakivitelben különleges berendezések találhatók, úgymint belső világítás, hamutartó, huzatmentes szellőzés. A Trabantok mellett a Wartburg, a Skoda, a Lada, de még a Dacia is maradéktalanul megfelelt a családi autó kategória elvárásainak. Az idők azonban változtak és az erőteljes nyugatiasodás fokozatosan kiszorította a szocialista járműipar termékeit a magyar piacról. Néhányan még mindig az egykori NDK „luxusautóin" nyargalásznak, ám a 2005-ben végrehajtandó „halálos ítélettel" – ami a kétütemű autókat sújtja – vélhetően ezek a járművek is eltűnnek az utakról. Az autókereskedésekben ma már leginkább a nyugati gyártmányú járműveket keresik, a szocialista típusok pedig hosszú hónapokig porosodnak a kerítés mellett gazdátlanul.

A nyár holtszezon

Hegyi Tamás mosonmagyaróvári autókereskedésében főként az egy-kétmilliós, úgynevezett népautókra van igény.
– A kis családi autónak használható, alacsony lökettérfogatú, ötajtós, tizenkét év alatti járműveket keresik leginkább. A pénzintézetek által nyújtott kedvező konstrukciók miatt a vevők zöme hitelre vásárol autót, sokan közülük pedig a teljes összeget banki kölcsönből fedezik. Ennek köszönhetően a szocialista autókra szinte egyáltalán nincs kereslet.
„ Van a kereskedésben például egy négyütemű Trabant, amit már egy éve nem tudunk eladni, pedig a piaci árnál 100 ezerrel olcsóbban kínáljuk."
– A nagyobb értékű használt autók nem kelendőek a városban. A kereskedésünkben eladunk néha 3–4 milliós kocsikat, sőt, volt már egy-egy alkalommal valamivel drágább is, de ötmillió fölöttit még nem értékesítettünk. Aki drágább luxus használt autót akar venni, alaposan körülnéz a piacon, elmegy Győrbe vagy a fővárosba. A magasabb értékű járműveket nem is adják be gazdáik bizományos értékesítésre, inkább elviszik a nagyobb városokba.
– Főként tavasszal és ősszel nagyobb a kereslet a használt gépekre. A nyár holtszezon az autóértékesítés szempontjából. Ilyenkor közel tíz százalékkal csökkennek az árak – vélekedett Hegyi Tamás.

Kétmillió fölött klíma és légzsák

Darázs Jenő telephelyén szintén a 800 ezer és 1 millió forint közötti járműveket keresik főként.
– A jó állapotú, kevés kilométert futott autókból az idősebbeket is viszonylag könnyebben el lehet adni, ám leginkább a 1994-es és 2000-es évjárat közöttieket keresik. A Suzuki Swift, Opel Corsa, Volkswagen Polo és az egyéb hasonló kategóriájú, alacsonyabb köbcentis

autókból tartunk és adunk el legtöbbet. A vevők zöme hitelre vásárol kocsit és közülük sokan előleg befizetése nélkül viszik el. Sőt, szinte mindenki be akarja számíttatni a régi autóját.
– A kétmillió forint fölötti autók mindegyikénél megkövetelik már a klímaberendezést és a légzsákot. Ezekből a típusokból is adunk el néhányat, ám itt nem akkora a kereslet. Az eddigi legdrágább, amit a telepünkről elvittek, egy közel ötmilliót érő BMW volt.
– A keleti gyártmányú autók árát a vevők inkább előlegként befizetik és elvisznek egy jobb nyugati típust. A volt szocialista országokban gyártott kocsikból esetenként egy-egy jobb állapotban lévőt azért el lehet adni – mondta Darázs Jenő.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Allianz Hungária Vezetéstechnikai Centrum

Új néven, megújult környezetben fogadja látogatóit idén Magyarország egyetlen nemzetközi színvonalú… Tovább olvasom