Kisalföld logö

2017. 09. 19. kedd - Vilhelmina 12°C | 17°C Még több cikk.

Nálunk a legdrágább a használt autó

A magas regisztrációs adó miatt továbbra is Magyarország marad a legdrágább használtautó-piac Európában.

A regisztrációs adóról szóló törvény tervezett módosítása megteszi bár az első lépést az európai normák felé, de a korszerű használt autók importját így is jelentős adóemelés sújtja, emiatt továbbra is Magyarország marad a legdrágább használtautó-piac Európában - állítja a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete.
 
A használtautó-kereskedők érdekeit képviselő szervezet a közleményében kifogásolja, hogy a 2001-től gyártott, jelenleg - és egyedi mentesség alapján jövőre is - újként forgalmazott, euró 3-as környezetvédelmi besorolású motorral ellátott gépkocsikat a törvénymódosítás átsorolja egy 30 százalékkal magasabb adósávba.

Szerintük a magyar gépjárműpark műszaki állapota ezt a luxust nem engedheti meg, mivel ez a kategória a használtautó-behozatal 70 százalékát teszi ki, és 0-5 éves korával egy ilyen jármű még korszerűnek számít.

Az MGOE szerint az országban 750.000 darab 15 évesnél öregebb autó közlekedik, melyek levegőszennyezése 10-15-szöröse az Euró 3-as autókénak, ezért ezeknek a leváltása 4-5 éves autókra lényegesen csökkentené a környezet károsítását. Mivel ezeknek a személygépkocsik a fogyasztói ára csupán 55-65 százaléka a hasonló újénak ezért sokak számára ez jelenti a reális pénzügyi megoldást az új autóval szemben - mutat rá a szervezet.

Az MGOE szerint emellett biztonságtechnikai szempontból is előnyös lenne az általuk szorgalmazott, reálisabb adómértékek alkalmazása, ami lehetővé tenné az öreg, korszerűtlen autók mielőbbi lecserélését, és így nagyságrendileg csökkenthető lenne a halálos és a maradandó károsodással járó balesetek száma is.

Az MGOE szerint a használt autók regisztrációs adójának drasztikus emelését nem ellensúlyozza az áfa-kulcs 5 százalékpontos csökkentése, és az avultatás, az újakhoz viszonyított, használt autókra alkalmazott alacsonyabb adótételek bevezetése.

A tájékoztató kiemeli, hogy az euró 3-as gépkocsik behozatala a jelenlegi minimális szinthez viszonyítva is vissza fog esni, mert ezek után a mostanihoz képest magasabb adót kell fizetni jövőre. Emiatt könnyen megjósolható, hogy a törvénymódosításnak ezzel a formájával nem teljesül a tervezett költségvetési bevétel, sőt munkahelyek további megszűnését, valamint az Európai Bíróság elmarasztaló ítéletét fogja eredményezni - figyelmeztet közleményében a MGOE.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Saab 9-7X: prémium SUV

A Budapesti Autószalonon láthattuk a nemrég Amerikában bemutatott Saab 9-7X luxusterepjárót. Az új 9-7X a sajátos Saab jellemzőket hozza be e kategóriába: a kifinomult külső és belső designt, a prémium-minőséget, a sportos, élvezetes autózásra termett futóművet és a váltókarnál elhelyezett gyújtáskapcsolót. Alapfelszerelése a szükség szerint működő összkerékhajtás. Tovább olvasom