Kisalföld logö

2017. 12. 16. szombat - Etelka, Aletta 1°C | 6°C Még több cikk.

Nagystílű luxus az új Audi A8 L

Az Audi A8 L W12 quattro hosszított tengelytávjával és 12-hengeres motorjával az autóépítés mesterségének „bajnokok ligájában" állít új mércét a luxus, a menetdinamika és a gazdaságosság tekintetében egyaránt.


Feszes és dinamikus
 
Az Audi A8 L 12-hengeres erőforrásával, illetve az A8-család már ismert aggregátjaival az év végére érkezik a márkakereskedőkhöz.
Az A8 L az erő és a dinamika erényeit sugárzó fellépésével hódít, formavilága harmonikusan illeszkedik a márka design-génjei meghatározta stílusba, egyben jól érzékelhetően tovább is fejlesztve azt. Az A8 vonalvezetése a tengelytáv meghosszabbításával is megőrizte feszes és dinamikus egyensúlyát, mégpedig éppoly atletikus, mint elegáns kisugárzás mellett.

Az új Audi A8 L 5.267 illetve 3.122 milliméterre adódó hosszúsága és tengelytávja egyaránt 130 milliméterrel haladja meg az alapváltozat megfelelő méreteit. A szélesség 1.949 milliméteres értéke változatlan maradt, míg magassága  1.462 milliméterre nőtt. Ezzel az Audi új zászlóshajója mind hosszúságában, mind pedig szélességében jelentősen felülmúlja vetélytársait.
 


Merev karosszéria, LED-fényszórók
 
Az új A8 L karosszériája szintén az Audi Space Frame (ASF) építési mód szerint, alumíniumból készül, s mintegy 40 százalékkal könnyebb a vele összevethető méretű acélkonstrukcióknál. A karosszériaszerkezet nagyfokú merevsége mindenkor az A8 rendkívül pontos irányíthatósági tulajdonságainak, magas színvonalú akusztikai kényelmének, illetve kiemelkedő passzív biztonságának egyik alapfeltételeként jelenik meg.

Az új A8-sorozat high-end technikáinak egyik kiemelkedő tagja az extrafelszerelésként rendelhető LED-fényszórók (az A8 L W12 quattro esetében széria) rendszere, amely az összes világítási funkciót speciális diódákkal látja el. E kifejezetten energiatakarékos, magas fényáramú LED-egységek révén az Audi egyértelműen új fejezetet nyitott a fényszóró-technika történetében.
 

Bőséges térkínálat hátul
 
A limuzin hosszúságának változásából adódó növekmény teljes egészében a hátul utazók kényelmét fokozza. Az ugyancsak meghosszabbított hátsó ajtók különösen kényelmes beszállást tesznek lehetővé, míg a beltérben rendkívül bőséges térkínálat áll rendelkezésre. Az eleve kiemelkedő kényelmi színvonal két elektromosan állítható egyes üléssel emelhető tovább hátul, amelyek fűthetők, szellőztethetők, és sokrétűen állíthatók. Az első utasülés a hátsó ülésekről is állítható.


A kardánalagúttól a kalaptartóig ívelő középkonzol  olyan kiegészítőkkel szerelhető fel, mint a kihajtható asztal vagy épp a hűtőszekrény, míg a hátsó légkondicionálás külön kialakított kezelőfelülete szintén a szériafelszereltséget bővíti.

A hosszú tengelytávú Audi A8 egyik technikai és kényelmi ínyencsége az első utasülés mögötti komfort-pihenőülés, amelyen az ülőpárna dőlésszöge is kívánság szerint állítható. Utasa a beépített tíz légkamra segítségével négyféle program szerint masszíroztathatja hátát, mégpedig távirányító segítségével, miközben lábait az első utasülésben kialakított, szintén elektromos állítású támaszon nyugtathatja. A pihentető és kellemes utazásról, illetve az optimális munkakörülményekről kihajtható asztal, kiegészítő bőr- és nemesfa-berakások, hűtőszekrény, valamint két 10,2 colos képernyővel működő hátsó szórakoztató rendszer (Seat Entertainment) gondoskodik, valóságos „gördülő szalonná" varázsolva az A8 utasterének hátsó traktusát.

 

Nemes anyagok: a belső design
 
Az A8 L utasterének kidolgozási minősége és anyagválasztása egyaránt a „First Class" jegyében született, a diszkrét hangulatvilágítástól egészen a hézagmentesen beillesztett, pontos kattanással működő kapcsolókig. A teljes belső teret karcsú és letisztult vonalvezetés, valamint a modern karakterű anyagok stílusos harmóniája jellemzi.

Az „Audi design selection" sárgaréz-bézs a gondosan összehangolt színárnyalatokat egyedi anyagokkal és fejlett kényelmi felszerelésekkel kombinálja. A hátsó középkonzolt további nemesfa-betétek díszítik.
A „Valonea" bőrt kizárólag növényi eredetű cserzőanyagokkal készítik, s különösen puha, aktívan lélegző szerkezettel rendelkezik. Az Audi külön párnával is kedveskedik a hátsó utasoknak, amelyet a fejtámlákhoz és a nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó karjához hasonlóan a rendkívül lágy és kellemes tapintású, egyben különösen strapabíró szarvasbőrrel borít.

Az extrafelszerelésként rendelhető panoráma üvegtető két hatalmas üvegfelületén át bőséges fénnyel árasztja el az utasteret. Mindkét rész árnyékolóval fedhető, külön felbillenthető, az első pedig nagy távolságon el is csúsztatható. 
 

W12 quattro: 500 lóerő gazdaságosan
 
Egy vérbeli 12-hengeres konstrukció mindenkor a motorépítés koronája, s e hagyomány a luxuskategóriára mind a mai napig érvényes. Az Audi 2001-től már az A8 első generációjához is kínált ilyen motort, amely 2004-től továbbfejlesztett változatában a következő nemzedék palettáján is megjelent. A tervezők most alapvetően átdolgozták a W12-es aggregátot, amelynek kiemelkedő teljesítményszintjéről és magas fokú gazdaságosságáról immár megnövelt összlökettérfogata mellett fejlett közvetlen benzinbefecskendezés gondoskodik.

A 6.3 FSI hajtómű teljesítménye 368 kW (500 LE), 625 newtonméter maximális forgatónyomatékát pedig 3250-es percenkénti fordulatszámtól bocsátja a vezető rendelkezésére. A korszerű erőforrás sportautókhoz illő menetteljesítményekkel ruházza fel az Audi A8 hosszú tengelytávú változatát, amely az álló helyzetből 100 kilométer/óráig tartó sprinthez mindössze 4,9 másodpercet igényel, 250 kilométer/órára határolt csúcssebessége pedig szinte már „puszta formalitás".

E hatalmas erő minden menethelyzetben könnyed dinamikáról gondoskodik, miközben az új modell üzemanyag-fogyasztásával is új mércéül szolgálhat kategóriájában. Az Audi A8 L W12 quattro ugyanis az EU-tesztcikluson átlagosan mindössze 12,0 liter benzint igényel 100 kilométerenként, jóval kevesebbet, mint vetélytársai 12-hengeres motorjai.  A W12-es erőforrást rendkívül kulturált járás jellemzi, az utasok csupán magasabb fordulatszám- és terhelési tartományokon érzékelhetik valamelyest a hatalmas erő diszkrét megnyilvánulásait.
 

Biztonságos és sportos  erőátvitel
 
Az Audi A8 L magas fokú gazdaságosságában sebességváltója is komoly szerephez jut. A rendkívül kényelmes és gyors váltásokkal működő, nyolcfokozatú tiptronic váltómű szűk fokozatosztása mentén igen széles összáttételi tartományt kínál. Szabályzása tisztán elektronikus úton zajlik, amelynek a vezető az elegáns jachtok formavilágát idéző váltókarral, vagy a kormánykerék kapcsolóbillentyűi segítségével közvetítheti utasításait.

A quattro állandó összkerékhajtás főegységeként szolgáló központi differenciálmű sportosan osztja el a motor nyomatékát, alapesetben 40:60 arányban az első és a hátsó tengely között. A két hátsó kerék közötti ideális nyomatékarányról kívánságra sport-differenciálmű gondoskodik.
 

Magas fokú pontosság – A futómű
 
A hosszú tengelytávú Audi A8 a luxusautók rendkívül kulturált, lágy gördülési kényelmét fejlett futómű-konstrukciójának köszönhetően a sportos limuzinok irányíthatósági tulajdonságaival ötvözi. A szériakivitelhez tartozó, csillapítás-szabályzással kiegészített „adaptive air suspension" légrugózás az „Audi drive select" menetdinamikai szabályzórendszer részeként működik. Utóbbi segítségével a vezető négy üzemmódban változtathatja a motor, a nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó, a servotronic kormányberendezés, az opcióként kapható sport-differenciálmű (4.2 TDI esetén széria) és az „Audi pre sense basic" biztonsági segédrendszer fő karakterisztikáját. Mindez a dinamikus kormányzás rendszerével tehető teljessé, amely a sebesség függvényében pillanatnyi áttételét is fokozatmentesen változtatja.
 

Rendszervezérlő navigáció
 
A high-end navigációs rendszer a jármű útját mindig előretekintve elemzi, s adatai azon további szabályzóegységek számára is elérhetők, amelyek az araszoló funkcióval (Stop & Go) kiegészített adaptív sebességszabályzás (adaptive cruise control; ACC), az „adaptive light" adaptív kanyarvilágítás és a nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó működését felügyelik. Magas szintű intelligenciájuknak köszönhetően e rendszerek a komplex menethelyzeteket is nagy biztonsággal felismerve, mindenkor hatékony és előrelátó támogatást nyújthatnak. A vezetőt a sávváltások során segítő „Audi side assist", valamint az éppen használt forgalmi sáv tartását könnyítő „Audi lane assist" rendszerek szintén új képességekkel egészültek ki.

Az éjjellátó rendszer hőkamerájának képén a rendszer által felismert személyek grafikusan külön kiemelve jelennek meg. Amennyiben a berendezés veszélyhelyzetet érzékel, a képernyőn megjelenő személyek képe pirosra vált, amit figyelmeztető hangjelzés is kísér. Az „Audi pre sense" biztonsági rendszer csúcsváltozata a már elkerülhetetlen ráfutásos baleset következményeinek enyhítése érdekében akár önálló vészfékezést is végez.
 

Google és 3G mobiltechnika
 
A legújabb online-funkciók a Google szolgáltatásai segítségével az autótelefonon keresztül hozzák el az internetről a legfrissebb híreket és időjárás-jelentést, valamint az egyes látnivalókról szóló információkat (Points of Interest; POI) az A8 fedélzetére. Várhatóan még az idén egy UMTS-modul is megjelenik a kínálatban. E rendkívül gyors adatátvitel révén a Google Earth képei is megjelenhetnek a monitoron, mégpedig a választott navigációs útvonal szerint. A vezető mindezen szolgáltatásokat mobiltelefon-előfizetésével veheti igénybe.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Audi – a hatékonyság technikája

Az Audinál a gépkocsik hatékony és gazdaságos működését már a nyolcvanas évek elejétől prioritásként… Tovább olvasom