Kisalföld logö

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 9°C | 14°C Még több cikk.

Milliomos lett a 307 is

Márciusban elérte az egymilliós gyártási darabszámot a Peugeot 307, amelynek három- és ötajtós limuzin változatát 2001. áprilisában, SW kiadását tavaly márciusban, kombi változatát pedig tavaly júniusban vezették be.
Újabb gyártómű Argentínában

Az egymilliomodik példány megjelenése egybeesik a PSA Peugeot Citroën csoport új beruházási tervének elfogadásával. Ennek értelmében a márka 50 millió eurós ráfordítással létrehoz még egy, a középkategóriás járművek gyártására kifejlesztett platformot, az argentínai Palomar üzemében. A márka új „milliomosát" eddig két gyártóműben, Mulhouse-ban és Sochaux-ban állították elő.
Az új gyártósoron 2004-től évente tizenhatezer 307-et állítanak elő, a csoport egyik legfontosabb fejlesztési területének tartott latin-amerikai
piac igényeinek kielégítésére. A jelenleg 1560 főt foglalkoztató palomari üzem Buenos Aires egyik elővárosában található. 2002-ben 17.800 gépjármű készült a gyárban, köztük Peugeot 206-ok, Partnerek és Citroën Berlingók.

A vásárlók új igényeire

A 307 megalkotásakor a Peugeot nem érte be azzal, hogy létrehozza a 306 utódját, hanem a limuzin koncepciójának újrafogalmazását tűzte ki célul, figyelembe véve a vásárlók új igényeit: tágasabb, világosabb utastér, több dinamizmus, több funkcionalitás, egyszóval: még több öröm.
A 307, amely az Európa 21 országát képviselő 55 szakújságíróból álló zsűri döntése alapján elnyerte az „Év autója 2002" címet, hamar referencia lett a kategóriájában, nem csak Franciaországban, hanem a főbb európai piacokon is. Franciaországban tavaly és 2003 elején első helyen állt a kompakt limuzinok között, és bekerült a kontinens öt legjobb eladása közé.

Jön a kupé-kabriolet

 Az úgynevezett „margaréta" elv szerint kialakított kínálatban még az év vége előtt megjelenik a 307 CC változat. A 307 naponta 2600 példányban készül, ennek több mint 71 százalékát Franciaországon kívül értékesítik. A 307 az első olyan középkategóriás limuzin Európában, amely a 2.0 literes HDi változatot (69 kW) részecskeszűrővel kínálja.

Vezet a gyémánt és a Presence

A különböző felszereltségi változatokat tekintve a legtöbbet, az összes eladás 53 százalékát, a közepes felszereltségű Presence változatból, 28 százalékát a legmagasabb felszereltségű Premium változatból és csupán 18 százalék kelt el a 307 Profilból Magyarországon.
Az ötféle belső stílussal kapható 307 a márka első „személyre szabható" limuzinja. A vásárlók 44 százaléka a Gyémánt hangulatot választotta, 37 százalékuk tetszését a Titán nyerte el, a Kobalt 12 százalékot hódított meg, míg az Elefántcsont és Cédrus hangulat mellett hét százalék döntött.
A külső színek népszerűségi versenyében az alumíniumszürke áll az élen 30 százalékkal, az Idaho zöld (17,6 százalék), a Sidobre-szürke (13,7 százalék) és a Récife-kék (8,1 százalék) előtt. A 307 limuzinnal megjelent öt új, élénk szín együttesen 18 százalékot képvisel (ezen belül 7 százalék a Récife-kék és 4 százalék a bíborszín aránya).

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sztráda épül, közút romlik

Az autópálya-építési tervek miatt egyre kevesebb pénz jut a közutak fenntartására. Állapotuk… Tovább olvasom