Kisalföld logö

2016. 09. 28. szerda - Vencel 10°C | 22°C

Mercedes-Benz SL 2008

Legendás sportautóinak hosszú hagyományát 2008 tavaszán, az SL-osztály új nemzedékével folytatja a Mercedes-Benz.
Az SL-osztály új nemzedéke: sportosabb, mint valaha

Legendás sportautóinak hosszú hagyományát 2008 tavaszán, az SL-osztály új nemzedékével folytatja a Mercedes-Benz. A maga nemében a világ legsikeresebb prémium-roadsterének megjelenése hangsúlyosan sportos és magabiztos, az új közvetlen kormányzás jóvoltából még élénkebb, biztonságosabb és komfortosabb menettulajdonságokhoz illően.

Az SL 350-ben újonnan kifejlesztett, különösen pörgős sportmotor dolgozik, amely 0,4 literrel csökkent fogyasztás mellett ad nagy teljesítményt (316 LE). Az SL 350 és az új SL 280 (231 LE) formájában ezentúl kétféle hathengeres lesz az SL-választékban. Továbbra is a szerepel a V8-as SL 500 és a V12-es csúcsmodell. Nagy biztonsági előnyét bi-xenon fényszóróval és a jellemző közlekedési helyzetekre hangolt Intelligens Világítási Rendszerrel építi ki még jobban a Mercedes sportkocsi. További újdonság a Mercedes-Benz találmánya, az opcionális AIRSCARF fejtér-fűtés, amely a nyitott autózás komfortját fokozva a hideg évszakra is kiterjeszti a roadster-idényt. Az SL utasainak tájékoztatásáról és szórakoztatásáról az alapfelszereléshez tartozó, szintén teljesen új fejlesztésű és kiegészítő funkciókkal ellátott multimédia-rendszer gondoskodik.

Elődeihez hasonlóan az új SL-nemzedék is megérdemli az „összehasonlíthatatlan" jelzőt. A piaci szegmens egyetlen más sportautója sem adja a sportosság, a biztonság és a kényelem ennyire kiegyensúlyozott ötvözetét. E három tulajdonság az előfeltétele az élményszerű, aktív autózásnak és a maradéktalanul jó közérzetnek – azaz a Mercedesre jellemző sportos menetkultúrának.



A sportosságot hangsúlyozza

Az SL-osztály új nemzedékének megalkotásakor azt tűzte ki célul a Mercedes-Benz, hogy az eddiginél is erősebben kifejezze az autó sportosságát. Ezt tükrözi például az új orrkiképzés. Középpontban a széles, uralkodó hűtőmaszk áll, amelynek nyilazása gyorsaságot és erőt jelképez.

Tisztelegtek a formatervezők a típussorozat ősatyja előtt is, hiszen a géptető két motordómja és az első sárvédők kopoltyúszerű kiömlőnyílása az 1954-es 300 SL összetéveszthetetlen részlete volt, amely most korszerű felfogásban jelenik meg újra.

Hátul is az eddiginél jobban hangsúlyozza sportosságát az SL új nemzedéke. Főképp a lökhárítónak köszönhető ez, amelyek diffúzor-látványhatása a versenyautókat idézi. A trapéz alakú kipufogóvégekkel együtt mintegy szélesíti az autót, utalva a benne rejlő erőre.

Közvetlen kormányzás
A Mercedes-sportkocsi mindig is az élményekben gazdag autózás megtestesítője volt, amely nem kíván megalkuvást – sem a menetdinamikában, sem a biztonság vagy a komfort terén. Ezt tartották szem előtt az új SL továbbfejlesztése és tökéletesítése során is. Példaként az új, opcionális közvetlen kormányzást említhetjük, ezt a zseniálisan egyszerű megoldást, amely teljesen újszerű élménnyé teszi a kanyarvételt.

Alapja a szériaszerű, sebességfüggő rásegítésű paraméteres kormányzás. Lassú menetben, például beparkoláskor, kellemesen könnyű forgatni a kormánykereket. Újdonság viszont a fogaslécnek az elkormányzás mértékétől függően változó áttétele. Már ötfokos elfordítástól jelentősen nőni kezd, úgyhogy kanyarban kevesebb kormányforgatásra van szükség. Az autó érezhetően közvetlenebbül, készségesebben – azaz sportosabban – irányítható.

Négylengőkaros első- és térlengőkaros hátsó felfüggesztésével továbbra is a legkifinomultabb futóművet kínálja az SL. Páratlan mestermű az Active Body Control (ABC), amely beletartozik az SL 500 és az SL 600 alapfelszerelésébe. Kiegyenlíti a karosszéria bólintó-, billegő- és függőleges mozgásait, s önműködően állítja be a futóművet a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően, élénk viselkedésről, stabilitásról és a lehető legmagasabb fokú kényelemről gondoskodva. Az új SL-nemzedék részére ismét finomítottak az ABC-lengéscsillapítókon, miáltal még jobb lett a sportosság, a biztonság és a kényelem kapcsolata.

Motorok: új hathengeres

A 231 LE teljesítményű SL 280 újdonság a modellválasztékban, mint vonzó belépőmodell. Hathengeres motorja 2500/perctől fejti ki 300 newtonméteres nyomatékát, 7,8 másodperc alatt gyorsít százra, és csak 9,4 litert fogyaszt.

Az SL 350 V6-os hajtóműve különösképp érvényre juttatja az SL új nemzedékének sportosságát. Igazán illik rá a „sportmotor" kifejezés, hiszen mélyreható konstrukciós változtatások következtében még temperamentumosabb és pörgősebb lett. Készségesen válaszol a gázpedál utasításaira, és eléri a 7200/percet, hogy minden helyzetet kihasználhatóvá tegyen. Teljesítménye 16 százalékos növekedés után 316 LE (6500/percnél), nyomatéka 360 newtonméterre fokozódott. Alig 6,2 másodperc alatt gyorsít százra, 0,4-gyel hamarabb a típuselődnél. A teljesítménynövelés azonban nem járt nagyobb fogyasztással: a 9,9 liter 0,4-gyel kisebb, mint a 272 LE teljesítményű korábbi modellé.

Sportos természetét hangjával is kifejezi a V6-os, erőt sugárzó, komoly muzsikája hozzájárul a vezetés öröméhez, akárcsak a széria hétfokozatú automata, amely egyrészt több fokozattal visszaváltva segíti a gyorsítást, másrészt manuális visszakapcsoláskor gázfröccsöt ad – remekül szól, ugyanakkor kiegyenlíti a főtengely és a váltómű fordulatszámát. Így még simábbak a fokozatváltások, és érezhetően csökkennek a jellegzetes terhelésváltási reakciók.

Az SL motorválasztékának csúcsa változatlanul az SL 500 nyolchengerese (388 LE) és az SL 600 V12-ese, amely biturbó feltöltéssel 517 LE teljesítményt ad le. Fogyasztásukat számos apró módosítással mérsékelték, száz kilométerenként 0,4 litert elérő mértékben.



Biztonság: mindenféle helyzetre

A Mercedes sportkocsik évtizedek óta utat mutatnak a nyitott autók biztonságát illetően: a hatvanas években az SL volt az első sportkocsi a Barényi Béla által feltalált biztonsági karosszériával, a hetvenesekben a hárompontos automatikus övekkel mutatott példát, a nyolcvanasokban jött az ABS és a légzsák, a kilencvenesek elején az automatikus bukócső és a stabil integrálülés, majd 2001-től az adaptív frontlégzsák, illetve a fej-mellkas oldallégzsák.

E hagyományt folytatja az SL új nemzedéke. Tervezői központi kérdésként kezelték a biztonság fokozását éjszaka és ködben, ezért lett alapfelszerelés a bi-xenon fényszóró. Kiegészítésképp lehet megrendelni az Intelligens Világító Rendszert, ötféle funkcióval, amelyeket a jellegzetes gyakorlati helyzetekre hangoltak. Van országúti- és autópálya-világítás, kiterjesztett ködfényszóró, sarokfény és aktív kanyarfény. A változó vezérlésű bi-xenon fényszóró önműködően áll be az egyes világítási funkciókra. Az Autópálya-világítás 90 km/órától két fokozatban lép be, és 60 százalékot elérő mértékben növeli meg a látótávolságot.
Az aktív kanyarfény a kormányhoz kapcsolódik, és befordítja a lámpákat. Nyújtott kanyarban 25 méterrel világít messzebb a megszokott tompított fénynél. A sarokfény önműködően kapcsolódik be 70 km/óra alatt, ha kormányoz és/vagy indexel az autós. A kiterjesztett ködfényszóró nagy területen világítja ki az utat, javítva a tájékozódást.

A Mercedesre jellemző kényelem

Elegendő egyetlen pillantást vetni az SL új nemzedékének belsejébe, hogy lássuk, hogyan értik a Mercedes tervezői a „sportosság és a komfort egyensúlyát". Az integrált ülések, az átformált háromküllős kormánykerék és a teljesen átdolgozott kombinált műszer rögtön elárulja, hogy telivér sportkocsival van dolgunk. Minden úgy illik a vezetőhöz, mint egy remekbe szabott öltöny, jól látszik, és kézre esik. A klasszikus kronométereket idéző sebesség- és fordulatszámmérő precízen rajzolt számlapja felülmúlhatatlan pontosságot ígér. Már a gyújtás bekapcsolásakor felhívja magára a figyelmet a vezetőhely, hiszen a két főműszer piros mutatója feléled „hatórás" helyzetéből, végiglendül a skálán, majd visszatér kiinduló pontjára. Üzenetük félreérthetetlen: „Start your engine."

Színek és anyagok gazdag választéka ad lehetőséget az egyéni ízlés érvényesítésére. Kétféle bőr, ötféle alumínium vagy nemesfa díszítés, valamint öt színkombináció áll rendelkezésre. Különösen fényűző hatású az új bézs/fekete kombináció, világosan csillogó diófa betétekkel.
Az SL 600 kiemelkedő szerepét az eddiginél jobban érzékelteti a különlegesen puha Exklusiv Nappa bőr és a válogatott nyírfa-dekoráció. Az üléstámlákat, a kormánykerék középső küllőjét és a küszöbléceket V12-es embléma díszíti, az ajtókat pedig különleges kárpitozás. Kívülről az exkluzív, tíz duplaküllős, 18 colos könnyűfém-kerekek mellett olyan finom utalások különböztetik meg a csúcsmodellt, mint az oldalsó kilépőnyílások lamelláinak matt-ezüst fényezése, vagy a trapéz-alakú kipufogóvégek középső elválasztása. Az amúgy is gazdag alapfelszerelést KEYLESS-GO rendszer és csomagtartó-távzárás egészíti ki.

AIRSCARF: idényhosszabbító Mercedes-találmány

A nyitott autózás tökéletes komfortját szolgáló rendszerek hosszú sora egy újítással bővül az SL-ben. Az AIRSCARF, a Mercedes szabadalma, meleg levegőt fúj a fejtámlákból, mintegy láthatatlan sálba burkolva a vezető és utasa fejét. Innen a neve, az AIRSCARF „légsálat" jelent. Jóvoltából gyakrabban élvezhetik az SL-tulajdonosok a szabad levegőt, megnyúlik az idény, mikor leereszthetik a Vario-tetőt. Akár télen is: az AIRSCARF gondoskodik kellemes közérzetükről.

Az opcionális fűtőrendszert, amelyet 2004-ben az SLK roadster részére fejlesztettek ki, azóta továbbfejlesztették a Mercedes mérnökei az SL új nemzedéke részére. A léghőmérsékletet oldalanként külön lehet előválasztani az ajtóburkolat háromfokozatú kapcsolójával. A rendszer automatikusan, a menetsebességtől függően tartja a kívánt hőfokot.

Legújabb technika a középkonzolon

A tájékoztatás, szórakoztatás és a kapcsolattartás terén is jövőbe mutató az SL új nemzedéke: a Mercedes-Benz továbbfejlesztette és kiegészítő funkciókkal látta el az alapfelszereléshez tartozó COMAND rendszert. Részei a dupla vevős autórádió, a telefonkezelő, a CD-/DVD-váltó és az SD memóriakártya rése. Szintén új a mobiltelefon Bluetooth-kihangosítása, illetve a kezelést megkönnyítő és – persze csak álló helyzetben – nagyfelbontású filmek nézését megengedő nagy (6,5") színes képernyő.

Még magasabb műszaki színvonalat nyújt az opcionális COMAND APS. Ebben benne van az egész Európára kiterjedő navigációs rendszer is, winchesteren tárolt adatokkal, így különösen gyors az útvonal kidolgozása. A hatlemezes CD-, illetve DVD-tárat kereken ezer MP3 formátumú zeneszám tárolására alkalmas regiszter egészíti ki. Hozzá tartozik a COMAND APS-hez a legújabb LINGUATRONIC hangvezérlés, amely teljes szavak bemondásával teszi lehetővé a navigátor, a telefon és az audiokészülékek kezelését.

A tökéletes zenei élmény érdekében kívánságra beépítik a Harman Kardon „Logic7" hangrendszerét. Az SL-osztály új nemzedéke márciusban, a Genfi Szalonon ünnepli bemutatóját, és 2008. áprilisában jelenik meg a Mercedes-Benz európai márkakereskedőinél.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Imázs-aranyérem: a Porsche nyolc esztendeje az élen

A Porsche a legjobb hírnévnek örvendő német vállalat. Legalábbis így ítélte meg az igazgatósági… Tovább olvasom