Kisalföld logö

2016. 09. 26. hétfő - Jusztina 13°C | 20°C

Menetpróba: Volvo XC90 T6

A Volvo XC90 a svéd márka új XC sportterepjáró-sorozatának csúcsmodellje. Az erőteljes formavilágot tradicionális Volvo-jellemzők uralják: férfias hűtőrács, V alakú motorháztető, a karosszéria hagyományosan széles válla és az eddigi kombikhoz hasonló alapformájú hátsó lámpák.

Az utastér is a lehető legjobban előretolódott, így az autóban akár hét ülés is lehet, bár a jármű hossza csupán 4,8 méter. A belső tér levegős és jó minőségi hatást kelt. A vezető tekintete a világ egyik legtisztább műszerfalára esik, melynek jellemzője a skandináv egyszerűség és a funkcionalitás.
Elegáns vidékjáró
Kattintson a képre!
Az új Volvo XC90 mindenféle útra megfelel. Az elektronikus összkerékhajtás és a közel 22 centiméteres szabad magasság közepesen komoly terepezésre is alkalmas lehet. Mivel az autó több mint 1,62 méteres nyomtávja és tengelytávja (2,86 m) nagyon nagy, kanyargós, buckás úton is kiszámíthatóan viselkedik. A Volvo XC90 menetbiztonságának egyik fontos tényezője az elektronikus összkerékhajtás (AWD), amelyet a svéd Haldexszel közösen fejlesztettek ki.
Akárcsak a Volvo korábbi AWD rendszerei, ez sem kíván beavatkozást a vezetőtől. A terebélyes jármű kormányzása városban és terepen egyaránt gyerekjátéknak tűnik az optimális rásegítésnek, valamint a finoman kapcsoló osztóműnek köszönhetően.
Sehol nincs akadály

A Volvo XC90 háromféle alumíniummotort kínál. Az S80 T6-ból ismerős, soros hathengeres 2,9 literes benzines dupla turbóval 272 lóerőt ad le,
maximális nyomatéka 380 Nm. Az öthengeres, 2,5 literes benzinmotor 210 lóerőre és 320 Nm nyomatékra képes. A közös nyomócsövű turbódízel teljesítménye 163 LE, legnagyobb nyomatéka 340 Nm,
1750/percnél. Az általunk próbált T6-os motor sikerrel birkózott meg a súlyos karosszériával, akár meredek lejtő megmászásához, akár autópályás utazáshoz használtuk, selymes hangszínű működése mindvégig a háttérben maradt.
A Volvo a világ első autógyártójaként vezette be a Dolby Pro Logic II rendszert, amely a hátul ülőknek is biztosítja, hogy saját külön zenéjüket hallgathassák. A navigációs rendszer nagyméretű színes képernyője
gombnyomásra emelkedik ki a műszerfalból.
Különleges tulajdonságok
A Volvo borulás ellen a közönséges acélnál négyszer szilárdabb bóracéllal erősítette meg az XC90 tetőszerkezetét. Valamennyi utast előfeszítős öv
tartja a helyén, míg a függönylégzsák megakadályozza, hogy fejük a kocsi oldalának ütődjön. Az opcionális xenon fényszórók nappali fényárba borítják az éjszakai utakat is.
Az úgynevezett SUV-kategória új taggal bővült a Volvo jóvoltából. Az XC 90-ről bátran állítható, hogy benne a mezőny egyik legkifinomultabb,
és a biztonságban is vezető szerepet játszó tagját ismertük meg.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Autógyártók az interneten

Az autógyártók számára alapvető követelmény, hogy jelen legyenek az interneten. Egy magára valamit… Tovább olvasom