Kisalföld logö

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 3°C | 16°C Még több cikk.

Menetpróba – Toyota Auris Hybrid Synergy Drive

A világ első kompakt hibrid autójaként a Toyota Auris HSD lehetőséget ad arra, hogy a vevők ebben a szegmensben is a „full hybrid" technológiát választhassák. A felső osztályú Lexusok és a nagyobb Prius után tehát még elérhetőbb kategóriában kínálja hibridtechnikáját a Toyota.

Az Auris HSD fő erényei megegyeznek a Toyota kompakt modelljének jó tulajdonságaival: nagyon nyugodt, jóindulatú, komfortos futómű, amely azonban a gyors kanyarokban sem jön zavarba, masszív összeszerelési minőség, igényes anyagválasztás az utastérben, kiváló zajszigetelés, magas alapfelszereltség. Mindezért cserébe nem keveset kér a Toyota – a hibrid kompakt vételára alapkivitelben 5,99 millió forint – de az autó is sokat ad. Már az alapkivitel egyebek közt hét légzsákot, négy elektromos ablakot, hathangszórós, mp3-as hangendszert, távirányítós központi zárat, automata klímát, könnyűfém keréktárcsát, ködfényszórót és menetstabilizálót. Az általunk próbált, már 6,36 milió forintos Sol-kivitel ezen felül automata fényszórókat, Bluetooth-kihangosítót, kulcsnélküli indítást, sebességtartó automatikát, esőérzékelős ablaktörlőt, tolatókamerát (tükörbe épített kijelzővel) kínál.

Menetpróba - Toyota Auris Hybrid Synergy Drive

A hibrid kivitel formája a modern és harmonikus Aurisénál kissé még dinamikusabb, mivel az első és hátsó lökhárítók áramvonalas kialakítása és a hátsó tetőspoiler hatásaként a légellenállási együttható csak 0,28. Városban mindössze 89 gramm széndioxiddal terheli a környezetet kilométerenként, sőt, ha „EV" üzemmódra kapcsolunk, akkor amíg az akkumulátorok bírják, maximális töltöttség mellett körülbelül öt kilométeres távon zaj- és szennyezésmentes elektromos üzemmódban suhanhatunk.

A hibrid hajtás technikája megegyezik a nagyobb és drágább Prius modellével, egyedül a kijelzők egyszerűbbek. Az automata váltó karja itt is bonyolult számítógéprendszert vezérel, amely a pillanatnyi menetigények és az akkumulátor töltöttsége szerint finom váltásokkal dolgoztatja külön, vagy egyszerre az elektromos és a benzinmotort. Az akkutelep miatt a hagyományos Aurishoz képest a csomagtérben kell feláldoznunk néhány litert, de  még az átlagos egy-két heti bevásárlást elnyeli a kocsi hátulja, több hetes családi vakációra pedig úgysem kompaktot választunk.

A rövidre sikerült esős hétvége alatt főleg autópályán, bekapcsolt lámpákkal és klímával használtuk az Iniciál Cégcsoport által rendelkezésünkre bocsátott Auris HSD-t, tehát országúton és főként városban, ahol a legkevesebbet fogyasztja, éppen nem. (A villanymotor sokat segít a városi forgalomban, sztrádán viszont főleg a benzinmotor dolgozik.) A takarékosságra különösebben nem figyelve így 5,7 literes átlagfogyasztást mértünk, ami egy hasonló teljesítményű és tömegű, 136 lóerős kompakt autóhoz képest mintegy 25 százalékos megtakarítás. Apropó, teljesítmény: álló helyből a 207 Nm nyomatékú villanymotornak köszönhetően gyorsan meglódul az Auris HSD, 11,4 másodperc múlva százzal megyünk (amit halksága miatt alig érezni az autóban), a végsebessége pedig 180 km/óra. Mivel a fogyasztásmérő komputer az autópályás 130-nál 7 liter körüli átlagfogyasztást mutatott, könnyű kiszámolni, hogy a kevés városi használatban valóban 4 liter alatti eredményt érhettünk volna el.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A 43-as szám bűvöletében

A Ford újabb rendhagyó kampányt indított Amerikában: a „Kék Ovál" ezúttal a 43-as rajtszámmal… Tovább olvasom