Kisalföld logö

2017. 04. 25. kedd - Márk 10°C | 21°C Még több cikk.

Megújult a SEAT Ibiza FR és a Leon Cupra

A SEAT új Ibiza FR sportos karakterét kiemelkedő menetteljesítményekkel ötvözi, míg az új, 2009-es Leon Cupra impozáns megjelenését kívül és belül egyaránt jelentős fejlesztések jellemzik.


Új Ibiza FR: Alapvetően sportos

Az új Ibiza FR-változata számos, a vezetés még intenzívebb élményét szolgáló újdonságot vonultat fel elődjéhez képest. Elsőként említhető az új modell 150 lóerős, kettős feltöltésű 1.4 TSI motorja, amely legújabb generációs technikáinak köszönhetően még magasabb fokú rugalmasság mellett kínál kiemelkedő menetteljesítményt, valamint alacsonyabb üzemanyag-fogyasztási illetve károsanyag-kibocsátási értékeket, miközben teljes mértékben megfelel az EU 5 kipufogógáz-szabvány előírásainak.

Az Ibiza FR erőteljes motorja a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel is kezelhető, hétfokozatú DSG sebességváltóhoz csatlakozik. A Cupra változathoz hasonlóan e váltómű is sportosabb szoftver mentén működik, mint az Ibiza 1.6 modellben alkalmazott konstrukció.

Az új Ibiza FR
Az új Ibiza FR

Mindezeken túl az XDS-rendszer biztosítja a vezetés még magasabb fokú kényelmét és biztonságát. Ez az elektronikus szabályzású berendezés a menetstabilizálóval (ESP) együttműködve egyfajta önzáró differenciálműként szolgál, s hajtásból eredő megcsúszást (kipörgést) érzékelve a tapadását vesztett kerék célzott fékezésével működik közre a jármű stabilizálásában.

Az Ibiza FR új designja külső és belső karakterében egyaránt sportosságát emeli ki, a számára még agresszívebb megjelenést kölcsönző lökhárítókkal, méhsejt-mintázatú első rácsaival, illetve az orr új „Arrow Design" szerinti kialakítását kiegészítő krómszegélyű központi hűtőmaszkkal. Az FR sportosságáról árulkodó további külső stíluselemek az ezüstszínű külső tükörházak, a speciális 17-colos keréktárcsák vagy épp az egy oldali kettős kipufogóvég.


Az „FR" logóval kiegészített, különleges műszerekkel, a DSG sebességváltó kapcsolóbillentyűivel szerelt, új kormánykerékkel, illetve a kárpitozásukkal ugyancsak határozottan sportos hangulatot árasztó ülésekkel az utastér szintén az autó versenykarakterét sugározza.

A SEAT új modellje szériafelszereltségében egyebek mellett az ESP, a TCS + EBA, az ABS és az emelkedő-asszisztens (Hill Hold Control) rendszerek, az abroncsnyomás-ellenőrző, a vezető- és utasoldali első légzsák, a fej-mellkas légzsákok, a fedélzeti számítógép, a CD- és MP3-lejátszóval kiegészített rádió, 6 hangszóró, az AUX-bemenet, a sportfutómű és a ködfényszórók kanyarodófény-funkciója is megtalálható.


Az új Leon Cupra: Teljesen új megjelenés

A 2009-es Leon érkeztét követően, a SEAT palettájának legerősebb és legizgalmasabb tagja most számos új külső és belső fejlesztésével a Túraautó Világbajnokságban (World Touring Car Championship; WTCC) is kiválóan szereplő Leon családjának harmonikus kiegészítéseként mutatkozhat be.

A leginkább szembetűnő változásokat az átrajzolt körvonalak, valamint a hűtőrács alatt húzódó, fekete méhsejt-mintázatú ráccsal fedett, nagyméretű első légbeömlő nyílások képviselik. Az első lökhárító kétoldalt egy-egy további fekete mezőt is magában foglal, a bal oldalin azonnal szembetűnik a „Cupra" felirat.

Az új Leon Cupra
Az új Leon Cupra

Az autó hátulját a lökhárító alsó részének hangsúlyos fekete idoma, az ovális nemesacél kipufogóvég és a csomagtér-ajtó közepén elhelyezett karakteres modellfelirat határozza meg.

A Leon Cupra oldalnézetében a Leon szériaváltozatához képest alacsonyabb szabadmagasság tűnik fel, ami még inkább versenyautót idéző külsőt biztosít számára. A látványos, 18-colos keréktárcsák, a hangsúlyosan domborodó kerékjáratok és a fekete külső tükörházak szintén a SEAT sportos újdonságának egyéni stílusjegyei.

Az utasteret a többi modell világos tónusait felváltva ezúttal fekete kárpitok borítják. A bőrbevonatú kormánykereket eltérő tónusú alumínium betétek, alján pedig „Cupra" logó díszíti, amihez karakterében illő váltókar-gomb tartozik. További sportos részletek a fehér számlappal készült műszerek és az alumíniumpedálok.


Vérbeli versenykarakterükkel különös figyelmet érdemelnek a Leon Cupra kagylóülései, amelyek integrált fejtámlával készülnek, s támlájukon szintén a „Cupra" feliratot hordozzák. A kanyarokban különösen határozott oldaltartást nyújtó, rendkívül kényelmes első ülések fekete bőrbevonata vonzó új extraként fehér díszvarrásokkal is rendelhető.

Az 2009-es Leon Cupra hajtásáról elődjéhez hasonlóan a 240 lóerős 2.0 TSI aggregát gondoskodik, amely kiemelkedő menetteljesítmények mellett is kivételesen kedvező üzemanyag-fogyasztást biztosít számára. Az új Leon Cupra végsebessége 247 kilométer/óra, álló helyzetből mindössze 6,4 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, az egy kilométer megtételéhez is csupán 26,4 másodpercet igényel. Kombinált üzemanyag-fogyasztása mindemellett 8,3 literre adódik 100 kilométerenként.

Az új SEAT Leon Cupra alapkivitelében többek között az XDS, az ABS és TCS, az ESP és az EBA vészfékrásegítő rendszer, az abroncsnyomás-ellenőrző, a vezető- és utasoldali első légzsák, az oldal- és fejlégzsákok, az automatikus légkondicionáló, a ködfényszórók kanyarodófény-funkciója, a fedélzeti számítógép, a sebességszabályozó automatika, a sportfutómű, a CD- és MP3- lejátszóval kiegészített rádió, 8 hangszóró és az AUX-bemenet is szerepel.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az új Golf GTD

A Volkswagen az új Polo, a BlueMotion termékoffenzíva és a Golf GTI után most legfrissebb… Tovább olvasom