Kisalföld logö

2016. 09. 30. péntek - Jeromos 14°C | 24°C

Megmarad a Mitsubishi holland üzeme

A Smart ForFour gyártásának beszüntetése ellenére tovább üzemeltetik a NedCar gyárat.

A Smart ForFour gyártásának beszüntetése ellenére tovább üzemeltetik a NedCar gyárat, bár szükség lesz legalább egy új típusra, hogy kitöltsék a négyajtós Smart után szabadon maradó kapacitást.

A holland üzemben jelenleg már csak a Mitsubishi Colt és a Smart ForFour készül. A Coltból tavaly alig több mint 72 ezer példányt készítettek, míg a Smart típusából kb. 40 ezer hagyta el a futószalagokat Bornban. Ez a mennyiség eleve kevés volt, hiszen a 3000 főt foglalkoztató gyárban akár 250 ezer autó is készülhetne évente, de az idei évre eladni tervezett 80 ezer Colt végképp elégtelen az üzem fenntartásához.

Ennek ellenére a Mitsubishinél láthatóan nem aggódnak túlzottan, bár hivatalos sajtóközleményükben megemlítik, hogy a ForFour gyártásának leállítása miatt elhalasztják globális gyártási tervezetük jövő hétre tervezett bejelentését, így találhatnak egy új terméket, amely életben tarthatja a NedCar üzemet. A közlemény nyugodt hangvétele arra utal, hogy a Mitsubishi a Smart kisautó gyártásának leállításáért cserébe jelentős bánatpénzre számít a DaimlerChrysler részéről: az összeg akár teljes egészében fedezheti egy második típus gyártásának előkészítését.

A Mitsubishi megújulási programjában több olyan típus is szerepel, amelyet érdemes volna Európában gyártani. Az új Outlander logikus választás lehet, hiszen ezt a típust a PSA számára is gyártani fogják Peugeot és Citroën emblémával, de a farmotoros i kisautó és az egyelőre csak tanulmányként ismert új Lancer is a jelöltek közt van.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Milyen kocsival járna, ha gazdag lene?

Milyen autóval járna, ha úgy tele lenne a zsebe, mint Bill Gatesnek, vagy a világ többi mágnásának? A legújabb Ferrariban feszítene, vagy elporoszkálna egy hétéves nyitott Porschével? A Forbes magazin összeállításában az a meglepő, hogy a világ legtehetősebbjei, az igazi milliárdosok nem jelképként, hanem használati eszközként tekintenek autóikra. Tovább olvasom