Kisalföld logö

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Megkezdődött a sorozatgyártás

Szeptembertől kapható nálunk is a második generációs TT, az alapmodell ára 9,5 millió forintnál kezdődik.
A keddi nyitónapon ötven darab új autó gördült le a futószalagról. A sorozatgyártás első TT-jét Kóka János gazdasági miniszter próbálhatta ki dr. Jochem Heizmann-nak, az Audi AG igazgatótanácsa tagjának társaságában. Magyarországon szeptembertől kapható a második generációs TT, az alapmodell ára 9,5 millió forintnál kezdődik.

Húsz hónapos előkészítő munka után keddtől sorozatban gyártják az Audi TT Coupé második generációját. A járműgyár nyolcszáz munkatársat foglalkoztat, az Audi közel húszmillió eurót ruházott be azért, hogy még korszerűbb technológiával autókat gyártson Győrben. Rutinból és tapasztalatból sincs hiány, mert mint arra Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke emlékeztetett, az első generációs sportkocsiból 180 ezer darabot terveztek, s több mint 270 ezer autó készült.

Kóka János gazdasági miniszter köszöntőjében kiemelte, amikor másfél éve miniszter lett, első avatóünnepségén az Audiban debütált. A második Gyurcsány-kormány tagjaként először vesz részt avatáson, ennek helyszíne ugyancsak a győri Audi. Kóka szerint a bajor cég tizenhárom évvel ezelőtti letelepedése nagyban hozzájárult ahhoz, hogy minden tizedik, Európában készülő személygépkocsiba magyar motor kerül.
– A világban sok autógyár nehézségekkel küzd – folytatta Kóka János. – Az Audi kivétel, nyeresége eurómilliárdokban mérhető. Sikeressége abban rejlik, hogy meg tudott újulni, s volt bátorsága motorfejlesztő központját Győrbe telepíteni.

Az Audi példája azt bizonyítja, hogy az unió számára Magyarország nem fenyegetettség, hanem versenyképességi tartalék – fogalmazott a miniszter. A sorozatgyártás megkezdésének tiszteletére rendezett ünnepség utáni sajtótájékoztatón dr. Jochem Heizmann elmondta, évente több mint ötvenezer darab autó gyártását tervezik Győrben. A karosszériát Ingolstadtban gyártják és fényezik, az összeszerelésnek pedig Győr ad otthont. Ugyancsak a megyeszékhelyen készül az autó motorja, az egyik típus 200, a másik 250 lóerős. A következő év elején kerül piacra a TT Coupé nyitott változata, a Roadster, s ugyancsak ekkortól vezetik be a három műszakos munkarendet, amikor a nap huszonnégy órájában folyamatosan készülnek az új TT-k, amelyek Thomas Faustmann szerint – csakúgy, mint az első generációs autók – kiérdemlik a Hungaricum minősítést.

A miniszter távozott

Az eredeti program szerint Kóka János gazdasági miniszter is részt vett volna az Audiban tartott sajtótájékoztatón. Ennek idejét fél egyre tűzték ki. Fél egykor egy órára módosították, egy órakor pedig bejelentették, hogy a miniszter távozott. Kóka így esélyt sem adott arra, hogy a részt vevő újságírók akár az Audival, akár a kormány adóemelési terveivel kapcsolatos kérdéseiket feltegyék.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A legnagyobb Citroën: a C6

A Citroën új felsőkategóriás C6 modellje tökéletesen tükrözi a márka alapértékeit: stílus, innováció és technológia. A C6 modell nemcsak letisztult vonalaival, hanem rendkívüli kényelmet biztosító felszereltségével is felhívja magára a figyelmet, mint pl. hologram kivetítős rendszer, véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés (Afil), kettős funkciójú Xenon kanyarkövető fényszórók. Tovább olvasom