Kisalföld logö

2017. 12. 15. péntek - Valér 2°C | 8°C Még több cikk.

Megkezdődött a Skoda Yeti sorozatgyártása

Legördült az első sorozatgyártásban készült ©koda Yeti a szerelősorról a ©koda Auto Kvasiny üzemében 2009. május 12-én. A termelés megkezdésével a ©koda az új, ötödik típusát is sikeresen útjára indította, s ezzel belépett a szabadidő-autók szegmensébe. A legelső elkészült összkerékhajtású Yeti kék (aqua) színű és 1.8 TFSI benzinmotorral szerelték.

A gyártást megelőzően számos tesztet végeztek. Az egyik utolsó szakaszban a járművet Norvégiában, Oslo környékén fogták próbára, ez a régió ugyanis viszonylag kis területen számos olyan jellegzetes útszakaszt kínál, amelyek kiválóan példázzák a legtöbb európai ország, illetve más kontinensek útviszonyait. Az utak és az időjárási viszonyok sokfélesége kiváló lehetőséget kínál a jármű fontos rendszereinek – mint például a menetstabilizáló beállításai, vagy a fűtő- és a légkondicionáló berendezés teljesítménye – alapos vizsgálatára. A tesztek így kis területen az összes szabályzóegység, a futómű beállításai, az akusztikai kényelem vagy akár a terepes képességek összhangjának áttekintését is lehetővé teszik.


A tesztek során az 1.8 TSI benzines, illetve a 2.0 TDI dízel erőforrás egyaránt rendelkezésre állt, mindkét esetben összkerékhajtással. Terepen erdei utakon, valamint extrém emelkedőkön és lejtőkön tesztelték az autókat, különös tekintettel az új lejtő-asszisztensre, amely meredek lejtőkön segít a vezetőnek a biztonságos ereszkedésben. A Yeti motorpalettájának minden tagja turbófeltöltésű, kifejezetten mozgékony karaktert kölcsönözve számára. Tekintélyes, 180 milliméteres szabadmagasságának és megnövelt nyomtávjának köszönhetően a Yeti nemcsak utcán kínál kiemelkedő menettulajdonságokat, hanem terepen is otthonosan mozog. Az újdonságot mindemellett alacsony üzemanyag-fogyasztás és csekély széndioxid-kibocsátás jellemzi, hatásos választ adva a SUV-kategóriát érintő környezetvédelmi és gazdaságossági kérdésekre. Vásárlói a Yeti formájában kompakt (tengelytávolság 2578 mm), korszerű és praktikus SUV-modellhez juthatnak, amely tökéletesen megfelel az „Egyszerűen nagyszerű" koncepció követelményeinek, többek között a Roomsterből ismert VarioFlex variálható hátsó üléseknek köszönhetően. A jármű méretei (hosszúság 4223 mm, szélesség 1793 mm, magasság 1691 mm) lehetővé teszik a csomagtartó akár 1760 literesre bővítését.

Olvasóink írták

  • 6. Imcsi 2009. június 02. 16:08
    „Ízlések és pofonok....
    Nekem bejön! Sőt nekem tetszett,tetszik a Fiat Multipla I. is! Pedig ezzel nem sokan vannak így!”
  • 5. tracsa 2009. június 01. 11:20
    „Ritka szarul néz ki. Olyan mint egy kartondooz.”
  • 4. Imcsi 2009. június 01. 10:39
    „Pistike:"Aki meg nem jár terepen, annak minek ilyen?"
    Az első mondatodban megadtad a választ: "Ez nem igazi terepjáró! "
    Ezt nem is állította senki! Ez egy SUV! Bár nem tartom jó kifejezésnek! Inkább terepjáró kinézetű személyautó!”
  • 3. Pistike 2009. június 01. 10:14
    „Ez nem igazi terepjáró! Aki terepen akar járni, az vegyen igazi terepjárót! Aki meg nem jár terepen, annak minek ilyen?”
  • 2. patriot 2009. május 31. 19:40
    „sztrapacska touareg.”
  • 1. Primax 2009. május 31. 18:30
    „Király ez a verda ! ! !”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az Audi R8 LMS kiállta a 24 órás próbát

Az AUDI AG új GT3-versenyautója kiválóan teljesített legkeményebb nyúzópróbája során: a Nürburgring… Tovább olvasom