Kisalföld logö

2016. 09. 28. szerda - Vencel 10°C | 22°C

Megérkezett az Alfa 159

A lendületes, elegáns, az Alfa sportkocsikra jellemzően kompakt autó most jelent meg a hazai piacon.

Az Alfa Romeo 159, a 156-ot felváltó család első tagja a sikermodell örököseként új mércének számít kategóriájában. A lendületes vonalú, elegáns, az Alfa sportkocsikra jellemzően kompakt autó most jelent meg a hazai piacon.

A Giorgetto Giugiaro és az Alfa Romeo Styling Centre együttműködésével létrejött autó erős személyiségét egyéni részletek adják. Vonalai a markáns hűtőmaszkot díszítő emblémából indulnak ki. Formája finoman agresszív és szembeötlően elegáns. Trapéz alakú elölnézete stabilitást sugároz, utasterét erős váll övezi, amely a hátsó tetőoszlopnál jelentősen kiszélesedik. A kocsi a nagy kerekeket befogadó öblös sárvédőknél a legszélesebb: látszik rajta, ahogy kapaszkodik az útba. Hátulja, tágassága ellenére, csodálatosan kiegyensúlyozott formájú, nagyszerűen egészíti ki az autó orrát.

Az új modell tágasabb és komfortosabb a 156-nál, méretei is megnőttek: hossza 4660, szélessége 1828, magassága 1417 milliméter, tengelytávja 2,7 méteres. Az Alfa Romeo 159 belseje is a márkára jellemző sportos eleganciát sugallja. A műszerfal és a középkonzol ergonomikusan fordul a vezető felé. Finom színek, minőségi szövetek, finomszemcsés bőr és egyéb fényűző anyagok (például valódi alumíniumdekorációk) teremtenek egyensúlyt az elegancia és a sportosság között.

Az új Alfa 159 passzív biztonsága az élvonalat képviseli. A nyolc légzsákot biztonságiöv-előfeszítő, erőhatároló és az ostorcsapás-nyaksérülés ellen védelmező fejtámla egészíti ki.

A három új, folyamatosan változó szívó- és kipufogószelep-vezérlésű JTS motor: a 3.2 V6 24v (260 LE), a 2.2 (185 LE) és az 1.9 (160 LE) maximálisan kiaknázza a közvetlen benzinbefecskendezésben rejlő lehetőségeket. A dízelek terén kiváló az öthengeres 2.4 JTDM 20v (200 LE, 400 Nm), és a két 1.9 JTDM is. A 16v teljesítménye 150 LE, a 8v 120 lóerőt ad le. Valamennyi manuális sebességváltó hatfokozatú, van szintén hatfokozatú automata és robotváltó is.

A márkától megszokott kimagasló dinamikát és komfortot nyújt a futómű, az erősített fékrendszer a kategória legjobbjai közé tartozik.
Elegánsan agresszív: az előd 156-osnál nem csak méretei révén lett tekintélyesebb a 159-es.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ford iosis: új design-irányzat

Lehullott a lepel a Ford feltűnő iosis koncepcióautóról. Egyedi arányok és design-témák jelölik ki a Ford of Europe új formanyelvét: az iosis kinetikus designja szemlélteti a mozgó autó energiáját. Az iosis feszített, dinamikus vonalai, széles válla és éles övvonala izmos megjelenést kölcsönöznek. A karosszéria atlétikus arányait precízen kiformált alapfelületek hangsúlyozzák. Tovább olvasom