Kisalföld logö

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 22°C | 31°C Még több cikk.

Mazda B2500: egy igazi ezermester

Az új B2500 modellek bevezetésével a Mazda alapvetően átdolgozott pickupot mutat be, amely további bizonyítékul szolgál a Mazda szakértelmére a világszerte növekvő terepjáró- és pickup-kategóriában.

Négy karosszériaváltozatával, két erőteljes motorjával, illetve a hátsó- és összkerékhajtású erőátviteli rendszerek választékával, az új B2500 tökéletesen alkalmas munkára és magánjellegű használatra egyaránt.
A Mazda B2500 a pickup-vásárlók minden igényét kielégítette, amikor négy éve megjelent a piacon. Az idők azonban változtak azóta, nemkülönben az autók. A következő modellévtől kezdve a B2500 több módosítást tartalmazó, átdolgozott változata jelenik meg, az újítások legjelentősebbje a Freestyle Cab (Rap Cab) elnevezésű karosszériaváltozat. Ez a kivitel tulajdonképpen egy Stretch Cab fülkével ellátott karosszéria, amely nem rendelkezik B-oszloppal és amelynek hátsó ajtói a C-oszlopra függesztve nyílnak, különösen könnyű bejutást
kínálva a hátsó ülésekhez.

Külső és belső változtatások

A további külső változtatások, amelyek az új Mazda B2500 modellt elődjétől megkülönbözetik, a módosított lökhárítókat, fényszórókat és hűtőrácsot foglalják magukban. A belső kialakítás ugyancsak változott, az új kormánykerék, műszerfal és ajtókárpit révén. Az ülések ugyancsak teljes egészében újak. Határozottabb kontúrvonalakkal, vastagabb párnázattal és új kárpittal nem csupán az utasok kényelmét növelik, hanem a beltér környezetének felfrissített stílusú hangulatához is
hozzájárulnak. E módosítások összessége vonzó és modern hangulatot kölcsönöz a B2500 számára, és a Mazda új „Zoom-Zoom"-filózófiájának tökéletes kifejezőjévé avatja.

A karosszéria alatt ugyancsak több változtatással találkozhatunk. Az új Mazda B2500 futóműve számos kifinomult részletmegoldást tartalmaz, amelyek a jármű optimális úttartási tulajdonságainak kialakítása érdekében működnek együtt. A kormányberendezés módosításai
pontosabb és jobb általános irányíthatóságot eredményeznek. Továbbfejlesztették a fékberendezést is. A kétdugattyús féknyergek lerövidítik a B2500 fékútját és növelik a fékbetétek élettartamát. A fékrendszer blokkolásgátló berendezéssel (ABS) is kiegészíthető, akárcsak az elektronikus fékerő-elosztó (EBD) rendszerrel, amely automatikusan biztosítja az optimális fékerőt elöl és hátul a sebesség és a terhelés függvényében.

Bevált erőforrások választéka

Változatlan maradt a motorok kínálata. Az alapváltozat egy 2,5 literes, négyhengeres turbófeltöltős dízel, amely takarékosan viselkedik a gázadások alkalmával is. A vezető egyéni ízlésének megfelelően a jármű 84 lóerő teljesítményű hátsókerék-hajtású vagy 109 lóerős összkerékhajtású változatban is kapható. Újdonság a B2500 erőátvitelében a továbbfejlesztett ötfokozatú manuális sebességváltó, amely az optimálisan kialakított szinkronszerkezeteknek köszönhetően igazán könnyen kapcsolható autóvá teszi a pickupot.

Megerősített aktív és passzív biztonság

Ugyancsak továbbfejlesztették a Mazda B2500 biztonságát is. Az aktív biztonsági berendezések sora most a blokkolásgátló (ABS) és elektronikus fékerő-elosztó (EBD) berendezést, illetve a kedvezőbb fényhatékonyságú fényszórókat is magában foglalja. A passzív biztonság a szerkezeti felépítés optimális kialakítása révén fejlődött. A karosszéria megerősített konstrukciója az új Freestyle-változat számára a fejlesztés
legfontosabb irányelveinek egyikét képezte. A B-oszlop hiánya ellenére a Freestyle-kialakítás minden európai ütközésbiztonsági követelménynek megfelel. Menet közben a hátsó ajtók egyikét sem lehet kinyitni, mivel kilincseik mindaddig nem használhatók, míg az első ajtók csukott
állapotban vannak.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Számolni kell a járulékos költségekkel

A január elsején életbe lépett új szabályozás értelmében nem lehet hétévesnél öregebb autót behozni… Tovább olvasom