Kisalföld logö

2016. 09. 27. kedd - Adalbert 10°C | 21°C

Mazda 6-teszt: benzines és dízel

Az idei Év Autója szavazáson alig szorult a második helyre a Mazda 6. Az elmúlt hónapokban két benzines és egy dízelmotorral is próbára tehettük, mégpedig limuzin- és kombiváltozatban egyaránt.

A 120 lóerős 1,8 literes benzinest hegyi utakon és autópályán próbálva egy rendkívül kiegyensúlyozott, csendes üzemű, kiváló úttartású, kényelmes limuzint ismerhettünk meg, gyakorlatilag hibák nélkül. Mind a kormányrendszer, mind a sebességváltó és a futómű a helyzet magaslatán állt, a motor pedig tartós nagy sebességű haladás közben sem vált zajossá. Ráadásul az elegáns és igényes belső kiképzés előnyei
már az alapváltozatban megmutatkoznak, kellemessé téve a hosszabb utakat is.

A szintén tesztelt 2.0i TE kivitel az előbbiekhez még 20 lóerőt ad hozzá. Ezt lehet érezni menet közben is, de a hazai közlekedési viszonyok között a különbség legfeljebb a direktebb gyorsításban és az energikusabb hegymenetben mutatkozik meg. Aki kedveli a sportosabb erőforrásokat, mindenesetre jól járhat a kétezressel.

Végül, de nem utolsósorban a Nagymaros–Parád útvonalat teljesítettük egy dízeles kombiváltozattal. A teljesítményre hangolt, 136 lóerős gépezet meglepően csendes járásával, és nyomatékos viselkedésével
szerzett jó pontokat. Gyorsítás közben 310 newtonméterrel gazdálkodhattunk, ami bőven elég volt az 1540 kilogrammos jármű agilis mozgatásához. A Mátra szűk kanyarjaihoz érve a Mazda 6  bizonyította, hogy kombiként is megmaradt sportos, közvetlen viselkedésű autónak.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megfelelő védelem: a gumin múlik

Tíz évvel ezelőtt csak a tehetősebbek kiváltsága volt, hogy télen téli gumit rakatott az autóra.… Tovább olvasom