Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -6°C | 3°C

Maximális vezetési élmény, alacsony fogyasztás

Az új V6 HDi 240 FAP motor megérkezésével a Citroën C5 és C6 modellek hathatós fejlesztéseket kínálnak. A HDi 240 FAP motorral szerelt C5 és C6 modellek esetében a nagyobb vezetési élmény, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és a CO2 kibocsátás 12-15 %-os csökkenésével párosul.

A Citroën történetének eddigi legerősebb dízelmotorja további ütőkártyákat jelent a típuskínálat két elegáns limuzinja számára, tovább növelve közismert vezetési kényelmüket.

A kiemelkedő színvonal eléréséhez mélyreható változtatásokat hajtottak végre a V6 dízelmotoron. Hengerűrtartalma 3 literre nőtt és az optimális értékek elérése érdekében számos fejlesztést hajtottak végre a motoron: új harmadik generációs, közös nyomócsöves (Common-Rail), közvetlen befecskendező rendszer, újgenerációs égésterek, 2 változó geometriájú turbókompresszorral rendelkező feltöltő rendszer, belső kipufogógáz keringetés és fékezési energia visszanyerő rendszer. Ennek eredményeként a motor 177 kW (240 LE) teljesítményt ad le – ami 18 %-os növekedésnek felel meg –, és 1600-as percenkénti fordulatszámon éri el 450 Nm maximális nyomatékát. A motor 450 Nm maximális nyomatékkal rendelkezik, ami a gépkocsi mindennapi használata során nagy vezetési kényelmet biztosít, mivel 1600 – 3600 ford./perc között válik állandóvá, vagyis egy olyan fordulatszám tartományban, amely bőven megfelel a gépkocsi mindennapi használatának. A motorhoz továbbra is hatfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik.

Citroën C5 és C6 modellek

A fenti jellemzők a teljesítményértékek jelentős javulásában is megmutatkoznak: nagyobb végsebesség, figyelemreméltó gyorsulási értékek (a C5 és C6 gépkocsik 7,9 ill. 8,5 sec. alatt gyorsulnak fel 0-ról 100 km/h-s sebességre – álló helyzetből indulva az 1000 métert 28,5 ill. 29 sec. alatt teszik meg). Emellett az előzési képesség is javult (80-ról 120 km/h-s sebességre 4,9 és 5,2 sec. a gyorsulásuk).

Összehasonlítva, az üzemanyag-fogyasztás is határozott csökkenést mutat. A vegyes ciklusban mért fogyasztás mindkét modellnél 7,4 l/100 km, a CO2 kibocsátás pedig 195 g/km. Ez utóbbi érték a C5 modell esetében 12 %-os, a C6 modell esetében pedig 15 %-os csökkenésnek felel meg. Ez a tény is igazolja a Citroën környezetvédelmi politikáját. Az új motor természetesen megfelel a jövőben bevezetésre kerülő Euro 5-ös emissziós normáknak.

˝A leghíresebb prémium márkákhoz méltó új motorral szerelt C5 és C6 V6 HDi 240 FAP modellek a saját szegmensükben a legmagasabb színvonalat képviselik˝ – nyilatkozta Jean-Marc Gales, a Citroën vezérigazgatója.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

3008: A Peugeot crossovere

A Peugeot 3008 kompakt, mégis tágas crossover. Nemcsak a Peugeot kínálatában számít újszerűnek,… Tovább olvasom