Kisalföld logö

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 9°C | 18°C Még több cikk.

Lendületesebben muzsikál

A Honda teljesen új Jazz modellje népszerű elődjének legfontosabb erényeire épít, ám belső tere még tágasabb, jobb a használati értéke, motorjai erősebbek és kevesebbet fogyasztanak, a dizájn pedig modern és tetszetős.
Változatlan alapkoncepció

A külső formán rögtön látszik, hogy nem forradalmi, hanem evolúciós változások történtek, ám a külsőt érintő apró változások csak a Jazz-en végrehajtott ezernyi módosítás kis részét teszik ki. Az előző Jazz alapkoncepciója – a nagyszerű belső variálhatóságot biztosító, középen elhelyezett üzemanyagtartály és a Magic ülésrendszer – megmaradt. S miközben a legjobb megoldások továbbra is jelen vannak az autóban (például a közepes méretű szedánokénak megfelelő nagyságú utastér), az új Jazz minden téren előbbre lépett, még magasabbra emeli a lécet, és minden bizonnyal felülmúlja a 2001-es bemutatása óta világszerte több mint kétmillió példányban értékesített első generáció sikereit a kiskategóriában.

A kicsit nagyobb méretű „előretolt utasterű" karosszériából jobb a kilátás, a Jazz beltere még tágasabb, s különösen a hátsó lábtér és a csomagtartó lett nagyobb. 3.900 mm-es hosszával, 1.695 mm szélességével és 1.525 mm-es magasságával az új Jazz valójában egy külön alkategória a kiskocsik és a kompakt egyterűek között – az előzők stílusát ötvözi az utóbbiak használati értékével.

Az extra hangszigetelés és a merevebb karosszéria is szerepet játszanak abban, hogy a Jazz belső tere nagyon kellemes hely. S a még jobb térérzet érdekében a Jazz 1.4 EX modellek olyan panoráma üvegtetőt kaptak, amely még a hátsó ülések fölé is benyúlik. A hőelnyelő üveg és az alatta lévő, elektromos árnyékoló garantálja, hogy az utastérben egész évben kellemes legyen a környezet.

Az 1.4 ES és EX modellekben ezen felül van fűthető első ülés, bőrborítású volán és váltógomb, míg az EX-változatban első és hátsó kartámasz, illetve tempomat, automatikus fényszóró és esőérzékelő teszi kényelmesebbé az utasteret.


Nagyobb beltér, jobb kilátás

Az autó teljes magassága nem változott, ám a Jazz 55 mm-rel hosszabb lett, s 20 mm-rel szélesebb is. A tengelytáv 50 mm-rel gyarapodott, a nyomtáv elöl 35, hátul 30 mm-rel szélesebb, vagyis az úttartás is javult. A Magic ülésrendszer most egyetlen mozdulattal elfektethető, s az így garantált variálhatóságot a csomagtérben alkalmazott, kettéosztott tér is növeli. Az így létrejövő, sík padlójú raktér hossza az úgynevezett Hasznos üzemmódban 1720 mm, amely elég tágas ahhoz, hogy elférjen benne három 26" túrakerékpár a helyén lévő első kerekekkel. A Hosszú üzemmódban a rakodótér hossza még nagyobb – ekkor előre kell tolni a jobb első ülést, majd támláját teljesen elfektetni, és a raktér hossza 2,4 méter.

Ha újra felhajtjuk a hátsó üléseket, az ülőlap a támlával együtt függőleges helyzetbe kerül. Ez az úgynevezett Magas üzemmód, amikor a csomagtér előtt, a két üléssor között egy másodlagos raktér jön létre. Itt kisebb, de akár 1.280 mm magas tárgyak is elférnek, s ez tér a szélesebbre nyíló hátsó ajtókon át könnyebben megközelíthető.

Az új Jazz legfontosabb stílusbeli eleme az úgy nevezett „cab forward", azaz előre tolt utastér-koncepció: a szélvédő alja is előbbre került, így a lökhárító vonalától kezdve a motorházfedélen át a vonal gyakorlatilag töretlen. A magabiztos látványt nyújtó orr-rész az autó sarkaira hajló, nagyméretű fényszórókkal jól egészíti ki a felfelé hajló első lökhárítót és a sportos, méhsejt szerkezetű hűtőrácsot.

A hátsó utasok lábtere 18 mm-t nőtt, míg az első és hátsó utasok közötti távolság 30 mm-rel gyarapodott. A valamivel szélesebb karosszéria révén a válltér elöl 44, hátul 43 mm-rel lett szélesebb.

A kilátás is jobb az utastérből. A vékonyabb A oszlopnak, a nagyobb szélvédőnek és a korábbi modellénél háromszor nagyobb első háromszögablaknak köszönhetően az új Jazz vezetése pihentetőbb, a lehajtható fejtámlák pedig garantálják, hogy a kilátás hátrafelé gyakorlatilag zavartalan.

A széles nyomtáv, a hosszú tengelytáv, valamint az izmos kerékjárati ívek együtt a stabilitás látványát nyújtják, s valamennyi modell nagyobb keréktárcsákat is kapott. A 15 collos kerekek az 1,2 literes autókon, illetve az 1.4 LS modellen láthatók, a 15 collos könnyűfém keréktárcsákat az 1,4 ES kapja meg, míg a 16 collos ötágú, duplaküllős kerekek csak az 1.4 EX-hez járnak. A Jazz 1.4 EX ezen felül kap még Bluetooth vezeték nélküli telefonkihangosító interfészt és az ehhez tartozó, volánra szerelt kezelőszerveket.

Honda Jazz


Új, dupla csomagtartó

Az új Jazz-ben a Magic ülésrendszer kimagaslóan jó használati értékét tovább növeli az a rugalmas csomagtartó, amelynek alapkoncepciója hasonló az új Honda CR-V-ben alkalmazottal. Az 1,4 literes, defektjavító készlettel fölszerelt modelleken szériatartozék az úgynevezett Dupla csomagtartó, amelynek alsó rekeszét Normál üzemmódban egy zsanérozott panel takarja el. A 230 mm mély, 64 literes alsó rekesz ideális a nedves sportfelszerelés vagy hasonlók tárolására, s ha letakarjuk, akkor a felette lévő dolgok nem lehetnek koszosak.

A padlót teljes egészében kivehetjük, és a hátsó támla mögé állíthatjuk, s így a raktér teljes mélysége egyben kihasználható: ez a Magas üzemmód, amelyben magas tárgyak szállíthatók. De ha a teljes panelt nem az üléstámla mögé tesszük, hanem hátsó felét polcként használva kettéosztjuk, akkor létrehozhatjuk az Emeletes üzemmódot. A nehezebb tárgyak kerülhetnek alulra, a könnyebbek a polcra, s mivel ennek hálója is van, tökéletesen alkalmas arra, hogy a menet közben egyébként mozgó kisebb tárgyakat ide tegyük.

A csomagtartó teljes mérete 399 liter (VDA) a defektjavító készlettel fölszerelt modellekben – azaz nagyobb, mint több egyterűben -, és a legnagyobb a kiskategóriában. Az előző Jazz raktere 380 literes (VDA) volt.


Agilitás és kényelem

A biztonsági felszerelések száma is nőtt, mostantól a rendszer része a Honda Modern Ütközési Biztonságú (ACE) karosszériaszerkezet, az aktív első fejtámaszok és a VSA. A nagyobb keréktárcsák, az átdolgozott felfüggesztés, a hosszabb tengelytáv és szélesebb nyomtáv egyszerre javítja az autó agilitását és a kényelmet. Az új 90 lóerős, 1,2 literes és 100 lóerős 1,4 literes i-VTEC erőforrások teljesítménye jobb a korábbinál, ugyanakkor fogyasztásuk minden eddiginél kedvezőbb. S az új Jazz-ben az 1,4 literes motorhoz opcióként kínáljuk a kategória első automatizált, hatfokozatú manuális váltóművét is.


Két új erőforrás: kedvezőbb fogyasztás, kisebb emisszió

A nagyon kedvező fogyasztásra képes új és erősebb benzinmotorok azon vásárlók tetszését is elnyerik majd, akik kisebbre cserélik autójukat, illetve meggyőzik azokat is, akik a dízelmotorokéval azonos szintű, nagyon kedvező fogyasztást keresik. Az új erőforrások által megteremtett egyensúlynak a teljesítmény és a gazdaságosság között ebben a méretosztályban nincsen párja. A Honda VTEC változó szelepvezérlési technológiájának alkalmazása nyomán az új 1,2 és 1,4 literes, négyhengeres erőforrások vagy ötfokozatú manuális váltóműhöz, vagy – az 1,4 literes gép esetében – a Honda i-SHIFT, hatfokozatú, automatizált manuális sebességváltójához csatlakoznak, amelynek a kormányra szerelt váltókarjai is vannak.

Mindkét új motor élénkebb teljesítményt és nagyobb nyomatékot nyújt a teljes fordulatszám-tartományban.

Az új SIL (Fokozatvisszajelző) – amely hasonló az új Accordon bevezetett rendszerhez, és a manuális váltós modellekbe kerül be – vizuális segítséget nyújt ahhoz, hogy a vezető a fogyasztás csökkentése érdekében a lehető legjobb időpontban kapcsolja a következő fokozatot.


Teljes körű biztonság

Minden modell alapfelszerelése a két első légzsák és az oldallégzsákok, a teljes méretű függönylégzsákok, a hárompontos biztonsági övek mind az öt ülésen, valamint az överő határoló az első üléseken. Az első utasüléshez tartozó légzsák kikapcsolható, ha az ülésen a menetiránnyal fordított helyzetű gyerekülést helyeznek el, s a Jazz-be első ízben került olyan visszajelző, amely mind az első, mind pedig a hátsó ülésen figyelmeztet a be nem között övekre. Az első ülésekhez aktív fejtámla tartozik, amely csökkenti az osztorcsapás-jellegű nyaksérülések esélyét.
A gyerekülések biztonságos rögzítése érdekében a bal és jobb oldali hátsó üléseken felső ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontokat is kialakítottak.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Chevrolet Cruze: az új stílus

A párizsi autószalonon bemutatkozó vadonatúj Chevrolet Cruze szedán dinamikus, négyajtós-kupé… Tovább olvasom