Kisalföld logö

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -4°C | 2°C

Lendületben az újautó-piac

Az idei első félév örömteli volt az új autók forgalmazóinak. Úgy tűnik, a korán beköszönő és mindmáig forró nyár kedvez az autóvásárlási kedvnek.
Persze valószínű, hogy az elmúlt év hasonló időszakához képest – első félév – több mint húszszázalékos forgalomnövekedés nemcsak az időjárásnak vagy éppen a korábbiaknál erőteljesebb reálbérnövekménynek köszönhető, hanem az új és megújult autómodelleknek is.

Igazán bőséges az újautó-kínálat az autókereskedésekben. A bemutatótermekben jelentős a forgalom és nagy az érdeklődés. A kiállított csillogó modellek vonzzák a tekinteteket. Főleg az újdonságok állnak a figyelem középpontjában. A 2003-as év pedig úgy látszik, gazdag az új fejlesztésű modellek megjelenésében. Szinte minden márka jelentkezik valamilyen nóvummal. A verseny nyílt. Amióta pedig a gyártók és a forgalmazók valóságos árháborút indítottak, azóta még látogatottabbak lettek az autószalonok. A Skoda által elindított 2 millió forint alatti gépkocsi-vásárlási lehetőség arra ösztönözte a többi márkaforgalmazót, hogy ők is "hadra keljenek" és felvéve a kesztyűt, olyan modellekkel jelenjenek meg a piacon, amelyek szintén alámerülnek a kétmilliós "álomküszöb" alá.

Skoda Fabia
A Skoda Fabia után a Peugeot a 206-ossal, a Renault a Thaliával, az Opel a Corsával és legutóbb a Fiat a Puntóval csatlakozott a majdnem kétmilliós klubhoz. Barátságos árak Nem meglepő persze ez a felfokozott vásárlói kedv. Évek óta felfelé ível a személygépkocsi-piac forgalma. 2002-ben 16 százalékkal – szám szerint 172 ezerrel – több autót adtak el, mint 2001-ben és ez a tendencia az idei év első felében is tovább tart, hiszen 2003 első félévében 100 ezer új autó talált gazdára.

A Porsche Győr többéves első féléves eladási adatai jól tükrözik ezt a dinamikus fejlődést. 2001 első félévében 313 autót, 2002 első félévében már 418-at, és az idei első félévben már 39 százalékkal többet, 584 autót adtak el a Volkswagen, Audi és Skoda modellekből. Talán nem véletlenül. A márkák árversenyében ugyanis éppen a Volkswagen, majd a Skoda volt kezdeményező a barátságos árak kialakításában, árcsökkentésre bírva a többieket.

A VW Polo erőteljes áresése jelentősen hozzájárult a Polo-eladások növekedéséhez. Az új Polo First 55 3 ajtós modell már 2 millió 199 ezer forintért, míg 5 ajtós változata 2 millió 299 ezer forintért elvihető. Ugyancsak kedvezőek a Passat-árak is, aminek következtében e típus eladása is megnőtt.

– Valóban kedvezőek az áraink és népszerűek a modelljeink. Különösen jól megy most a Skoda. A Skoda Eco ár-érték aránya például kimagasló – vélekedik Nagy Kálmán ügyvezető. – Megfigyelhető, hogy ma már a vásárlók – ha tehetik – inkább a jobban felszerelt autókat keresik. Többet áldoznak a kényelmi berendezésekre. A kedvencekből sosem elég Az évek óta topon lévő Suzuki tavalyi jelentős, 20,5%-os piaci részesedését is meghaladta több mint 1 százalékkal. A növekedéshez az április végén piacra dobott Ignis is hozzájárult, hiszen a vártnál is több fogyott belőle. –

Az új modell fogadtatása nagyon kedvező, hiszen értékéhez képest nagyon jó az ára. Kitűnően sikerült a bevezetése is a piacra, ami valószínű, annak is köszönhető, hogy kitűnő reklámokkal és visszatartott információkkal szinten tartották az iránta való érdeklődést – magyarázza a jó bizonyítványt Hargitai Ildikó ügyvezető. Az Ignis valóban kedvencükké vált a vásárlóknak. Nem is tudnak annyit gyártani, amennyit jelenleg el tudnának adni. Ezért ősztől már három műszakban gyártják a "legújabb autónkat", amelynek alapára két légzsákkal (Ignis 1,3 GC) 2.350.000 forint.

A legkisebb (1,0 GL) Wagon R+ népszerűsége az utóbbi hónapokban csökkent, ezért nem csoda, hogy ára szintén a kétmilliós álomhatár alá került. Miután legnépszerűbb termékét, a Swiftet kifuttatja, a Suzuki új versenyt indít a kis kocsik piacán. A versenytársak ugyanis éppen a volt Swift-vásárlókat igyekeznek elhódítani. Javult a Fiat pozíciója Győrött. Az első félévben az elmúlt év hasonló időszakához képest 12,5%-kal több autót adtak el.

A sláger továbbra is a Punto. Az úgynevezett ráncfelvarrás érintette a motorválasztékot (benzines 1.4/16 szelepes 95 LE és dízel 1,3 JTD) és a külső megjelenést is. A Punto Active alapára (3 ajtós, 2 légzsákkal) 1 millió 990 ezer). Az új óriás-csomagterű családi autó, az Albea – amelytől nem titkoltan a legnagyobb ellenfél, a Renault Thalia megszorítását, sőt, megelőzését várják – kimondottan kedvező értékarányos áron jelent meg, mindössze 2.390.000 forintért. A hamarosan megjelenő új kisautó a Gingo, amelynek árát ugyancsak nagyon kedvezőnek ígérik.

Tovább javíthatja a kisautókban egyébként is erős Fiat piaci pozícióit. Kétmillió fölött, 1,5 alatt A Ford is növelte idei eladásait, több mint 18 százalékkal, amit elsősorban az új Fiestának és a Focusnak köszönhet. Az 1,3-as 70 LE, 5 ajtós Fiesta 2.390.000 forint. Háromajtós változata százezerrel olcsóbb. A francia autók közül a Renault a kétmilliót mindössze 99 ezerrel meghaladó Thalia Primával csalogatja vásárlóit, de a családi modell, a Thalia Oasis is viszonylag kedvező áron, 2.485.000 forinttól kapható.

A Citroën C3-asa is a kedvelt autók közé tartozik, bár a márka nem szállt be a kétmillió alatti autókat forgalmazók klubjába. A jól felszerelt alaptípus, az 1.1-es 61 LE-s, 5 ajtós modell 2.620.000 forintért vásárolható. A Hyundai is új modellekkel jelent meg 2003-ban. A Hyundai Get modellt, amely tavaly Angliában az év autója lett, a fiatalok és a fiatal családok autójaként kínálják a márkakereskedések. A TB Get 1.1-es GL 3 ajtós akciós ára most 2.249.999 forint, vezetőoldali légzsákkal, színezett üveggel. A legsikeresebb az 1,5 alatti takarékos dízelerőforrással szerelt. Ára: 2.979.999 forinttól a felszereltségtől függően.

Az 1,3-as 3 ajtós Accent a nagyobb kategória képviselőjeként is a kiskocsik áráért kapható, hiszen 2.399.999 forint az ára. Igaz, a légzsák nem tartozik a szériafelszereltségbe. A gépkocsipiac most nagyon él. Az ősszel érkező új modellek – köztük a Hyundai Indiában gyártott, Atost felváltó új kisautója is – tovább élénkíthetik az autósközönség érdeklődését. A márkák árversenye a vásárlóknak kedvez. A forró nyár után minden bizonnyal a márkakereskedésekben tüzes és mozgalmas ősz várható.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Drágább lesz a kötelező

A csatlakozás után várhatóan a gépjárművek kötelező biztosításának díjai fokozatosan beérik az uniós… Tovább olvasom